Kay

Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

storing in Zaandam

Sinds enige tijd heb ik steeds groter wordende problemen met bellen en gebeld worden in Zaandam. Op jullie kaart wordt aangegeven dat ik optimaal bereik zou moeten hebben. Echter het is zelden volledig en meestal op halve kracht.
Echter sinds een paar weken is het zo dat ik steeds vaker (en inmiddels zo erg dat ik geen normaal gesprek meer kan voeren) wel enigzins bereik heb, ook de andere partij kan horen (vast of mobiel van hun kant), maar dat de andere partij mij totaal niet kan horen. Na 2 minuten valt het geluid voor de andere partij weg.
Ik heb inmiddels, door een andere telefoon te gebruiken, al uitgesloten dat het aan mijn telefoon ligt. Overdag gaat het vaker fout dan savonds.
Ik heb een hardstikke duur Red abonnement bij jullie en geen andere telefoon dan via jullie. Ik loop dus ernstig vast in mijn contacten, zoals met instanties die alleen overdag bereikbaar zijn.

Graag onmiddelijk reactie.
Graag hoor ik ook hoe ik jullie per email kan bereiken, de chat is overvol, en mijn telefoon doet het dus niet en dit is niet de plaats waar ik aan kan geven waar ik precies woon en wat mijn nummer is.
Groet,
Kay
39 Reacties 39
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Kay ,

Ik zie dat er werkzaamheden zijn in Zaandam daar kunnen we helaas niks aan doen er wordt zo snel mogelijk en oplossing voor vrijgegeven! Als dit hierna nog steeds niet klaar is en je nog steeds problemen ondervindt zou dit aan je toestel kunnen liggen of de simkaart zelf.

Je kunt je abonneren op het Topic zodat je z.s.m op de hoogte wordt gehouden: http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/1509-Zaandam/td-p/158035
Je kunt ook even kijken of 2G gewoon wel werkt?

Tegenwoordig is er eigenlijk geen Mail adres meer dit gebeurd nu via de telefoon, Twitter, Facebook en natuurlijk de live chat.
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Samsung expert,
Die melding op fast foreward is er pas sinds vandaag, de storing al langer.
Ik heb zowel telefoon als simkaart al uitgesloten door een andere te gebruiken en volgens een persoon van de livechat van Vodafone is mijn kaart goed (is ook pas alf jaar ofzo oud want die had ik vanwege langzaamheid en slechte bereikbaarheid al eens vernieuwd)
Ik heb een abbonnement op het onderwerp genomen.
Ik hoop dat het snel over is want ik heb er vooral overdag last van en als je lang in de wacht hebt gestaan bij een instantie wil je ook een gesprek kunnen hebben.
Heel lastig.
Zie dat je alles van samsung weet. Jammer ik heb nokia en geen idee hoe ik mijn N97 overzet naar G2. Dat zou tijdelijk kunnen helpen. Moet eens zien of iemand dat weet op dit forum.
Groet,
Kay
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb net, 21.00 uur, mogen constateren dat de storing in Zaandam NIET opgelost is.
In fast foreward geven jullie aan van wel, maar ik kan nog steeds niet normaal bellen.

Inmiddels heb ik uitgevonden hoe ik de telefoon van netwerk kan laten wisselen.
G3 netwerk heeft niet of nauwelijks bereik.
G2 netwerk heeft meer bereik, maar valt dus het geluid van mij naar de ander weg. Ik kan die ander dan wel horen en er is ook bereik. Dit gebeurt na enige minuten gesprek, maar als het eenmaal mis is dan kan ik steeds bij het volgende herhaal telefoontje korter bellen of meteen niet gehoord worden.
Dit schiet echt niet op zo.
Ik kan dus de hele week nu al helemaal geen normaal gesprek hebben. En de problemen zijn er al langer, alleen eerst minder erg.
O ja als ik dual band (dus G2 en G3) instel dan gaat het dus ook mis en heb ik meestal alleen bereik via G2 en maar soms G3.
Ik stel toch voor dat jullie het e.e.a. nakijken. Het begint echt irritant te worden.
Ik heb de telefoon als boosdoener uitgesloten door een andere telefoon te proberen. De sim-kaart is al nagekeken door jullie en maakt een goede connectie met Vodafone. (schijnen jullie te kunnen zien)
Groet,
Kay
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Heb je je toestel in de tussentijd wel opnieuw opgestart, @Kay ?
Merk je nog steeds dat het netwerk niet optimaal is?
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Annabelle,
Tja, het is wel handig als jullie bij Vodafone jullie eigen communicatie helder houden. Dan kunnen jullie de klanten ook beter helpen.

Om je vraag te beantwoorden. Ja hoor, telefoon is uit geweest, dual, 2G en 3G allemaal geprobeerd, andere telefoon ook. Andere plaats in de wijk enzovoort. Allemaal gedaan.
Gisteravond laat uiteindelijk een gaatje gevonden in de overvolle chatruimte.
Wat blijkt:
In het ene systeem (oa fastforeward) wordt de storing afgedaan als opgelost.
Echter in een 2e systeem wat alleen jullie zelf kunnen inzien wordt duidelijk dat er problemen zijn met de mast in 1509 Zaandam en dat die storing groter is dan alleen dat gebied en alles in de omgeving rood gekleurd.
De storing zit volgens jouw collega in het G2 netwerk, maar zou doowerken in G3 en G4. (G4 weet ik niet want dat kan mijn telefoon niet aan) Het is onduidelijk wanneer de storing verholpen zal zijn.
Waar het op neer komt is dat G2 het grootste bereik heeft. Echter ik kan anderen wel bellen en horen, maar zij horen mij helemaal niet of een korte tijd en daarna niet meer. De verbinding blijft (aangezien er wel enig bereik is) meestal wel in stand. Ik heb het net nog geprobeerd en zelfs voicemails kan ik niet inspreken omdat die mijn geluid niet registreren en dat als een foutmelding zien.
G3 heeft zo'n slecht bereik dat er vaak helemaal geen streepjes te zien zijn. In dat geval valt de verbinding dus steeds in het gesprek weg wegens het wegvallen van het bereik.

Gisteren heeft je collega belooft om aan de moderators van dit forum door te geven dat het dus onjuist is dat de storing is opgelost. Ik heb het net nagekeken, maar dit is niet aangepast.

Ik vrees dus nu het ergste, namelijk dat er helemaal niemand bezig is deze storing op te lossen!

Ik wil je er op wijzen dat het dus ook niet mogelijk is om hulpdiensten te bereiken!

Deze storing is er al enige tijd (meerdere weken) en wordt langzaam steeds erger. Dat betekent dus oa dat ik de hele week al geen belangrijke telefoontjes meer heb kunnen doen naar instanties. Het betekent ook dat ik mijn vrienden niet kan spreken en gisteren 5 keer bellen nodig had om gewoon 1 enkele afspraak te kunnen maken. Met een ander heb ik het gewoon opgegeven en ben maar gaan mailen. Wat overigens met jullie dus niet kan!

De enige manier waarop ik dus telefonisch contact met anderen kan maken is in de auto stappen ver weg rijden en daar dan gaan bellen. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Wat mij nog meer niet de bedoeling lijkt is dat ik onzinnige suggesties krijg van Vodafonemedewerkers die bljkbaar elkaar niet op de hoogte houden.
Als je me niet aardig vindt, jammer dan, ik ben inderdaad inmiddels pissig.

Ik stel voor dat er eindelijk wel wat aan deze storing gedaan wordt.
Ook goede avond,
Kay


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Kay ,

Wacht voordat je zegt dat 112 niet te bereiken is dit is in de kleinste gevallen zo! Je kan natuurlijk niet naar de 112 bellen voor en test maar je toestel is altijd beschikbaar om 112 te bellen ook al heb 0 euro beltegoed erop staan!
Trouwens ik begrijp je frustratie erover en hopelijk is dit inderdaad doorgegeven aan netwerk-info zodat die er verder mee aan de slag kan en er een bericht over kan plaatsen!

PS: Het is niet G2 G3 of G4 maar 2G 3G en 4G ;), merk tegenwoordig dat mensen deze vaker door de war halen.
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tja, echt van belang dat 2G of G2.
Het doet het niet ongeacht hoe je het schrijft.
En ja ik zal 112 kunnen bellen, maar ze kunnen me NIET HOREN. Is ook een oplossing voor een inmiddels boze klant, ga ik toch nog dood. Ik heb nameijk het gevoel dat ik kan doodvallen wat Vodafone betreft.


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Kay ,

Laten we het nog even rustig en gezellig op het Forum? Dat is fijner dan nare woorden te gebruiken.

Ze zullen je degelijk wel kunnen horen bij de 112 centrale. Dat je nog steeds geen gebruik kunt maken van het netwerk is natuurlijk niet de bedoeling. Hopelijk is er zo snel mogelijk en oplossing beschikbaar tegen dit probleem.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Kay, merk je nog steeds problemen? Op dit moment (moment van schrijven) kan ik namelijk in geen van onze systemen een bekende storing vinden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niets mis is, maar het betekent wel dat er een onderzoek moet komen naar eventuele problemen die je merkt. Ik denk dat het het beste is als je hiervoor contact opneemt met de klantenservice. Dan kan dat onderzoek worden aangevraagd bij onze technische dienst en je nummer als voorbeeld gebruikt worden. Ook kunnen dan andere mogelijke oorzaken met je worden uitgesloten.
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Bas,
Als je met klantenservice jullie chat bedoelt. Daar heb ik woensdag en donderdagavond laat contact mee gehad. Gisteren niet. De chat is namelijk ook vaak niet bereikbaar.
Donderdag stond er hier al op het frum dat de storing opgelost was. Het bleek toen in de chat dat dit niet waar was, maar daar moest die collega van jou wel dieper naar graven. Hij heeft dit met het preciese adres bekeken en had een kaart waarop de storing zichtbaar was.
De telefonische klantenservice gaat dus niet want bellen gaat niet goed.
Op dit moment is het zaterdagmiddag. En traditioneel gezien gaat het bellen dan beter dan door de weeks overdag. Nu ook, maar zeker niet goed.
Dat wil zeggen: 3G aan deze kant van de wijk 0 tot 3 streepjes en dus soms wel soms geen bereik. Aan de andere kant van de wijk had ik wel de volle 6 streepjes.
2G hier aan deze kant van de wijk heb ik 3 tot 5 streepjes, maar net nog weer een onderbroken gesprek gehad door netwerkfout. Dat moet aan mijn kant hebben gezeten want de andere persoon was een altijd stabiele vaste lijn.

Dit is wat jouw collega donderdagavond over de storing schreef: (ik heb mjn vragen/opmerkingen er tussenuit gehaald)
Bruce: Ik heb net een ander systeem nagekeken. Ik zie dat de storing nog steeds aanwezig is zoals je aangaf
Bruce: Hierdoor ondervind je nog steeds hinder inderdaad van.
Bruce: Mijn kaart is nog helemaal rood gekleurd omdat er problemen zijn met enkele masten
Bruce: De verwachtte oplostijd is nog niet bekend.
Bruce: Ik ga dit wel doorgeven aan de forum moderators
Bruce: Nee 4G zou ook niet optimaal functioneren in de regio. 2G heeft de problemen waardoor de andere signalen ook niet goed werken

Met andere woorden. Ik kan alleen maar hopen dat jullie technische mensen in het weekend doorwerken. Maandag wanneer de drukte op de mast weer groter wordt verwacht ik dat het weer helemaal mis gaat. Dan gaan de bedrijven in de buurt weer open.

Als je een betere manier weet om de klantenservice te bereiken dan hoor ik het graag. Ik vind openbaar in een forum namelijk helemaal niet prettig, ben geen lid van een social media en jullie chat zit altijd vol. Bellen gaat dus niet, tja.............

Groet,

Kay

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Kay ,

Begrijp het wel maar via het Forum is er geen inzicht op enige privégegevens.
Waarschijnlijk gaat de technische dienst vandaag gewoon verder en zal maandag weer op
nieuw beginnen, helaas kan er geen datum worden genoemd wanneer het netwerk in Zaandam is gefixt.

Het is anders moeilijk om de klantenservice te bereiken, dat bellen niet lukt begrijp ik en daarom wordt het beste je aangeraden online eens de opties te bekijken.
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
Ook vandaag zondag gaat de storing op 1509 Zaandam gewoon door.
Nog steeds valt bij bereikbaarheid van 5 streepjes het geluid weg van mij naar de ander bij bellen over G2 netwerk en nog steeds nauwelijks of geen G3 netwerk (nu 0 streepjes) bereik en daardoor afbrekende telefoontjes.
Zou handig zijn als iemand daar wat aan ging doen.
Groet,
Kay


Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
PS de chat is weer eens wegens grote populairiteit onbereikbaar. Dus hoezo klantenservice............
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Kay ,

Met alle respect maar de chat medewerkers kunnen soms weleens 6 chats tegelijk hebben en opdracht waarin je precies moet zijn en het is inderdaad en populair punt. Daardoor kan je ze soms inderdaad niet bereiken probeer ook gewoon om de zoveel seconden of minuten de pagina te verversen.
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Samsung Expert,
Met alle respect, maar als ik te maken heb met een bedrijf waar ik voor betaal dan mag ik verwachten dat ik dat bedrijf ook kan bereiken. Als de chatmedewerkers het te druk hebben, en dat geloof ik best, dan moet Vodafone er gewoon meer aanstellen.
Verder mag ik verwachten dat mensen doen wat ze beloven te doen en dat blijkt van de week niet gebeurd.
Ook mag ik verwachten dat medewerkers mij serieus nemen en het juist reageren op wat ik schrijf is daar onderdeel van.
En ik verwacht kwaliteit als ik daarvoor betaal en het me beloofd is.

Wellicht vindt jij dat allemaal erg ouderwets, ik ben zo te zien op je foto 3 x zo oud als jij, dus wellicht ligt dat daar aan.
Misschien is het daarom ook dat het me stoort dat je iedere keer bestookt met opmerkingen die ik zelf ook wel kon bedenken of kan nalezen. Ik mag dan wel niet net zoals jou generatie geboren zijn met een mobiele telefoon in mijn ene hand en een tablet in de andere. Lezen kan ik wel.
Zo had ik zelf ook door dat internetschermen vererst kunnen worden. Heb inmiddels wel chat gehad.
Ik wist dat je meerdere manieren hebt om Vodafone te bereiken, ze zinnen me alleen niet.
En het stoort me dat jij mij gaat vertellen of de technische dienst wel of niet aan het werk is aan de storing hier. Dat kun je namelijk als klant van Vodafone helemaal niet weten. De storing staat namelijk niet meer op Fastforeward. Er wordt dus niet aan gewerkt want Vodafone is zich van geen storing bewust.

Ik begrijp dat jou snelle reacties op mij goed zijn voor je ranking. Ik deel echter geen Kudos, likes enzovoort uit. Ik heb namelijk niet zoveel aan je reacties.
Ik post hier alleen maar om Vodafone duidelijk te maken dat ze aan het werk moeten.
Groet,
Kay
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Kay ,

Ik ga serieus geen discussie maken over me rank :8. Dat was 1. Ten 2e oké ik snap dat je het verwacht maar wist je dat sommige bedrijven de chat functie hebben verwijderd? Waarom, via de telefoon heb je winst door dat de klant belt met en 0900 of 0800 nummer en natuurlijk snap ik het dat je service verwacht en dat is als consument zo zijn ook de bedoeling je verwacht natuurlijk dat je goed wordt begrepen en dat je info goed bij de klantenservice binnenkomt. Ten 3e ik heb je alleen geïnformeerd toen dit op het Forum bord stond NIET door en beetje te zeggen van dat er inderdaad en storing is met bevestiging...

Ik kan ook gewoon niet reageren en andere klanten gezellig helpen :). Dan kan ik dit negeren want het gaat erom dat we en community zijn en niet een of andere koninkrijk. We verdienen niks en het enigste wat we gewoon vragen is en kudo and that's it nu vraag je van waarom doe je dit in hemelsnaam? Ik heb er en passie in gevonden met mensen te helpen.

Ik hou me er wel buiten het is voor mij hoe ze het bij CSI zeggen en koude zaak waarvan er andere mensen nodig zijn die het onderzoek verder moeten benaderen.

Case CLOSED.

PS: Ouderwets ik was er gewoon in de jaren 90. Maar was en ben altijd high tech geweest :D.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @Kay ,

Als ik het zo lees lijkt er inderdaad iets aan de hand te zijn. Via het forum kunnen we echter geen technisch onderzoek voor je starten. Ik wil je vragen om nog eens contact op te nemen met de chat en te vragen of ze een case willen maken voor technisch onderzoek. Geef daarbij zo veel mogelijk info aan, wanneer het voorkomt, of het naar bepaalde nummers voorkomt of naar alles, eventueel met voorbeelden erbij. Op die manier heeft de technische dienst zoveel mogelijk aanknopingspunten om dit probleem te vinden en het op te kunnen lossen. Zonder genoeg voorbeelden is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ronancy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al een aantal weken lang is de verbinding van mijn beide telefoons met vodafone erg slecht. Ik kan gesprekken niet meer volgen omdat de stem steeds weg valt. Hiervoor heb ik al gebelt met vodafone en een aantal testjes doorlopen. Hier ligt het niet aan. Toevallig is dit probleem ook op beide telefoons
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Romancy,
Ik won ook in 1509 postcode. Ook ik heb de zelfde problemen. Ben nu al een week bezig dit duidelijk te maken bij Vodafone. Misschien dat ze naar jou wel willen luisteren.
De storing is er echter nog steeds niet ingezet en er is nog steeds geen onderzoek gestart. Kijk maar in het onderwerp "Storing in Zaandam".
Groet,
Kay
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic