coolbvwes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sony ericson vivaz vodafone glockt itnernet

hallo ik heb een vraag.
ik gebruik nu een vodadfone glokte mobiel. de sony ericson vivaz. bij bestemmingen staat vodafone gprs die kan ik neit verwijderen en bij itnernet explorer staat ook voeral gprs. maar hoe kan ikz ien waar ik 3g heb want eerst hadf ik een adnere mobiel met een vodafone simakatje alleen unlocked toestal en die gaf aan waar ik 3g had 3g+(snelste) gprs.

betekent bij de sony ericson bijd e browser vodafone dat ikd aar dan gprs heb? want nergens waar ik ben staat 3g bij interenet als ik hem osptart.

want als ik de browser osptart staat er wifi of vodafone gprs en dat staat overal. hoe kan ikz ien als ik 3g heb?
4 Reacties 4
BjornB

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Coolbvwes,

Bij de Sony Ericson Vivaz zie je rechts naast je signaal sterkte (het trappetje/staafdiagram) je huidige verbinding, dit kan zowel GPRS als 3G zijn. Dit is afhankelijk van je ontvangst en dekking. Het toestel zoekt zelf altijd naar het sterkste en ook snelste netwerk.
Bij veel toestellen kun je wel zelf de 3G verbinding in en uitschakelen, dit voornamelijk om de batterij te sparen, allicht kunnen andere forum gebruikers je meer informatie geven over waar dit precies te vinden is?

Groet, Bjorn
coolbvwes
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
maar er staat niet rechts of linksboven als ik 3g of gprs heb:S
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi coolbvwes,

ik heb gemerkt dat het helaas akelig stil blijft rondom jou topic op het forum. 😞
Vandaar dat mijn hulp jou verder opweg kan helpen! 😄

Uit jou voorgaande post merk ik op dat je vragen hebt over je data verbinding. Hierbij kan ik jou melden dat de naam Vodafone GPRS alleen een naam is en niet voor de daadwerkelijke internet verbinding zorgt. Hierbij neem ik dan ook aan dat je inderdaad gebruikt maakt van een Vodafone simkaart.

Dit wordt gedaan zoals Bjorn aangaf via het netwerk zelf. Is GPRS beschikbaar? dan krijg je een GPRS verbinding. Is een betere internetverbinding beschikbaar ( UMTS ) zal die overschakelen.

Zoals Bjorn ook al duidelijk aangaf zie je bovenaan in je display een G, 3G of H staan. Dit zijn de verbindingen.
Krijg je deze niet te zien, dan kan het zijn dat je of de verbinding handmatig in je toestel hebt uitgezet, of dat de instellingen niet kloppen, waardoor de hele verbinding niet werkt.

Mocht je verder toch nog onduidelijkheden hebben, kun je reageren op je eigen topic of via 1200klantenservice voor meer info vragen!

Ik hoop je hiermee wat meer duidelijkheid te hebben verschaft!

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
riverman

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Hey coolbvwes,

Om te controleren of je 3G uit staat:

Ga naar Menu > Instellingen > Verbindingen > Netwerk
Kies Netwerkmodus.
Staat deze op GSM dan staat je 3G uit.

Grtz, R.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic