markho1975

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht tot geen ontvangst thuis

ik heb altijd al slecht ontvangst thuis, het is nu echt storend aan het worden.
dit gaat om zowel bellen als internetten.
wat kan hier aan gedaan worden?

mark
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi markho1975

Welkom op de Community!

Ik kan mij voorstellen dat je gewoon bereik wilt hebben!
Je kunt altijd handmatig een ander netwerk selecteren.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml of eens de stappen doorlopen op onze netwerkcheck https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Ook kun je controleren of je de optie hebt om te bellen over Wi-fi of 4G. Dit kun je bij android aanzetten onder de Wi0fi instellingen. Bij Apple doe je dit bij de instellingen en dan mobiele data.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi markho1975

Welkom op de Community!

Ik kan mij voorstellen dat je gewoon bereik wilt hebben!
Je kunt altijd handmatig een ander netwerk selecteren.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml of eens de stappen doorlopen op onze netwerkcheck https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Ook kun je controleren of je de optie hebt om te bellen over Wi-fi of 4G. Dit kun je bij android aanzetten onder de Wi0fi instellingen. Bij Apple doe je dit bij de instellingen en dan mobiele data.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 443Likes
Heb je gebruik gemaakt van de tips van Steven, @markho1975?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Indien er geen reactie komt, wordt het topic binnenkort gesloten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic