Riccardo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht ontvangst in amsterdam

Sinds een paar maanden ben ik overgestapt van tele2 naar Vodafone, want mijn vrouw zat er al met de kids dus makkelijk allemaal bij elkaar met red together. Ik woon in Amstelveen en werk in Amsterdam West maar mijn ontvangst is ronduit 3x klote. Op mijn werk heb ik regelmatig geen internet en mijn telefoongesprekken vallen uit tijdens het bellen. Ik heb al 2 keer een nieuwe simkaart gehad en mijn telefoon opgestuurd ter reparatie maar nog steeds ben ik regelmatig niet bereikbaar . Hoe is het mogelijk dat ik rond en in Amsterdam regelmatig 1 of geen streep ontvangst heb. Ik zit er echt over na te denken om weer over te stappen naar een provider waarmee ik wel kan bellen en kan internetten.

4 Reacties 4
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 199Posts
  • 13Oplossingen
  • 56Likes

Hoe staat je bellen ingesteld dit kan je via Wifi doen dan schakelt hij bij slecht bereik over naar wifi.

 

Hier in huis is netwerk ook slecht geen streep tot af en toe 1 en begrijp ie probleem.

 

Misschien kunnen ze dit voor je uitzorken bij Vodafone

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Riccardo 

 

Dat is natuurlijk niet handig als je niet bereikbaar bent! Zeker niet voor werk. 
Het kan door vele oorzaken komen waardoor er geen bereik is. Denk hierbij aan, waar staat de mast, hoe is de omgeving, de bouw van het pand  etc.
Ik raad je aan zoals @Dave- aangeeft om bellen over Wi-fi/4G aan te zetten. Hierdoor wordt de verbinding stabieler.
Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml 
Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3562Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @Riccardo 
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend dat je dit ervaart, dit mag natuurlijk niet goed zijn. Er kunnen zoveel oorzaken zijn waardoor je storingen hebt. Zeker in een groot kantoor waar alles tegenwoordig goed is geïsoleerd, kan het soms wel eens lastig zijn om 4G te ontvangen. 

Dekking controleren, of dat je goed bereik hebt bij je werk, of werkzaamheden en storingen checken kan via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml 

Daarnaast is het altijd goed om even te controleren bij je instellingen of je 4G over Wifi kan gebruiken en wat je ook eens kan doen is om je SIMkaart in een ander toestel te doen en zien of je dan wel beter bereik hebt. Succes en laat nog even weten hoe of het is afgelopen.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 443Likes

Was bovenstaande informatie duidelijk voor jou @Riccardo ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic