barelds

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht internet buitenland start op reis,en nog steeds melding sms dat je over de 80% bent....

heb een start op reis 2 gb abbo
 
en ondervind de laatste paar maand.
in het buitenland erg slechte internet(alsof er iets geblokeerd word)
vol bereik op umts maar outlook openen ho maar.uploaden foto,s zelfde verhaal.
start je google op gaat rzend snel net als umts in nederland.
 
heb er al over gebeld
hebben ze de boel gereset,usb stick in andere usb gedaan.
maar maakt niks uit.
 
word gemeld dat het dan aan vodafone buitenland ligt...
dat snapte ik zelf ook wel.
heb voor mijn werk in buitenland deze abbo genomen.
 
maar als zo door gaat komt er geen verlenging,
gaat om 3 abbo,s
 
kan ik beter weer in elk land een andere abbo afsluiten.
en hoor er inmiddels meer collega,s over .
dus doe er wat mee.
 
en probeer die sms jes voor die over de bundle van 80% te zijn.
ook te regelen.
 
word nmlk erg irritand.
 
mvgr barelds
9 Reacties 9
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Barelds,

Welkom op het Vodafone Forum. Wel jammer dat de reden om je bericht te plaatsen minder leuk is.

De ontvangst van netwerk in het buitenland is een lastig onderwerp.
We zijn hiervan namelijk heel erg afhankelijk van de kwaliteit van het netwerk in het betreffende land.
De enige invloed die wij, en jij, hier zelf op kunnen uitoefenen is de kwaliteit van de hardware waar jij gebruik van maakt.
Het zou kunnen dat je simkaart of USB-modem aan vervanging toe zijn. Laat ze daarom eens testen in een Vodafone Winkel.

Als het goed is zouden de sms'jes die je in het buitenland ontvangt nu correct moeten zijn. Mocht dit niet zo zijn, meld dit dan via onze klantenservice 1200, Twitter@VodafoneNL of Facebook, dan kijken we het graag voor je na.

Laat je me weten wat het resultaat was in de winkel?
barelds
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goedemorgen
 
bedankt voor u snelle reactie.
ik heb idd al een oude usb modem de k3765.
zal eens vragen of ze ernaar willen kijken.
en nieuwe sim halen.
 
maar blijft een beetje vreemd dat het voor 3 maanden terug alles nog prima werkte.
wel vak in duitsland dat de edge verbinding uit valt.maar eenmaal verbinding,liep het wel goed.
 
in iedergeval bedankt voor het uischakelen van waarschuwing sms.
 
en hoort nog wat ze in de winkel gaan uitvinden.
 
mvgr barelds
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes

barelds schreef:
goedemorgen

bedankt voor u snelle reactie.
ik heb idd al een oude usb modem de k3765.
zal eens vragen of ze ernaar willen kijken.
en nieuwe sim halen.

maar blijft een beetje vreemd dat het voor 3 maanden terug alles nog prima werkte.
wel vak in duitsland dat de edge verbinding uit valt.maar eenmaal verbinding,liep het wel goed.

in iedergeval bedankt voor het uischakelen van waarschuwing sms.

en hoort nog wat ze in de winkel gaan uitvinden.

mvgr barelds

Hoi barelds,


In dat geval lijkt het me slim om er even naar te laten kijken. Ik ben heel benieuwd naar de afloop.
Tot binnenkort.
barelds
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
goedendag
 
heb net weer een sms gekregen.
dus zal nu via facebook een bericht sturen.
 
mvgr barelds
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
EDGE is ook niet bijster snel. Het kan misschien zin hebben om een ander netwerk uit te proberen... want als het netwerk terplekke traag is dan kan Vodafone NL daar ook weinig aan doen. Mijn ervaringen in het buitenland zijn dat de snelheid vrij hoog is meestal.
 
Het verbreken van de verbinding kan een instelling zijn in de software; dat hij hem uitgooit als je een tijdje weinig netwerkactiviteit hebt. Misschien kun je in de instellingen wat vinden?
barelds
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
hallo

edge is idd niet verbijsterend snel
maar er denk nu al jaar of drie gebruik van
internet in buitenland.
is voornamelijk sinds laatste 3 maand,,eigenlijk tegelijk met die irri sms jes.
dat het zo slecht gaat.
en internet valt uit tijdens gebruik,niet als je poos niet gebruikt hebt.
en het raare is google werkt altyd..en snel.
google maps daarintegen erg slecht.
ik blijf bij het idee dat hij bepaalde data bewust vertraagd of blokeerd,
 
nederland is het ook gewoon goed.
 
 
barelds
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
zo goed nieuws.
 
kom je in de winkel..
kunnen ze ze niet testen.
dus nu lege sim meegekregen...
kan ik maandag weer achteraan...
en kunnen geen nieuwe stick meegeven.
om te testen.
 
weer een super service van vodafone....niet dus.
barelds
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
inmiddels 3 dagen verder.
 
nieuwe sim geactiveerd.
met het zelfde resultaat.
wel goede verbinding maar geen bruikbaar internet.
in het buitenland.
 
dus nu stap 2
3 nieuwe usb modems vragen.
waar kan ik dat regelen en kunnen ze het ook opsturen?
 
want het personeel  in de winkel op zaterdag,,heb je niet bijsterend veel aan.
 
 
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey barelds,

Jammer dat het nog steeds niet is verholpen. Voor USB-modems geldt dezelfde reparatieservice als voor gewone toestellen. Kijk voor informatie hierover eens op deze website: http://voda.fo/ne/hnqfe.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic