Gertjan60

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

rekening dec 2018

Kunnen ,jullie van Vodafone mij uitleggen waarom in een dat ik 1000mb kwijt ben en waaraan?
Ik heb niets anders gedaan dan wat ik altijd doe.
Ik hoop dat ik een duidelijke gespecificeerde uitleg van jullie krijg.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11886Posts
  • 3489Oplossingen
  • 3107Likes
Hoi Gertjan60
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Via de Community kan niemand in je gegevens kijken, dit vanwege privacy. Daarvoor moet je echt contact opnemen met de klantenservice van Vodafone en die kunnen alleen inzien dat je deze MB's hebt verbruikt en volgens mij ook nog aangeven op welke dag. Maar waaraan je deze hebt gebruikt dan kan ook de klantenservice niet zien en dit ook weer vanwege je eigen privacy. Ook al is het voor jezelf, ze mogen, en kunnen het niet inzien.

Vaak kan je op de nieuwste mobiele telefoons wel zien waaraan je data hebt verbruikt. Neem bv een iPhone, daar kan je bij instellingen zien wat je mobiel verbruikt heeft bij welke app. Ga op je iPhone naar Instellingen > Mobiel netwerk. Je krijgt dan een lange lijst te zien met alle apps die op je iPhone staan, samen met hun dataverbruik in KB, MB, of GB. Dit verbruik wordt berekend over een bepaalde periode. Deze periode kun je bekijken door geheel omlaag te scrollen. Druk op Stel gegevens opnieuw in om de teller te resetten.

(heb zelf geen Android, dus ik weet niet zeker of dit juist is, heb het via google gevonden) Op je Android ga je in het Instellingen-menu naar het tabje Netwerken en druk je op Dataverbinding (op het woord, niet op het schuifje). Hier krijg je een grafiekje te zien met je dataverbruik, evenals eventuele waarschuwingen die je hebt ingesteld. Scrol wat naar beneden en je ziet een lijst met apps en de hoeveelheid data die zij hebben verbruikt vanaf het moment dat je weer je nieuwe maandelijkse data kreeg.

Er zijn ook app's die je kan gebruiken om dit in te zien. Ik denk dat je dit eerst eens zou moeten bekijken en als je er dan niet uit komt om dan contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone. Maar nogmaals, ze kunnen je daarin niet veel melden dan alleen bevestigen of dit wel of niet is gebruikt. Maar waaraan, dat kunnen ze dus niet. Aan het einde van de maand kan je het wel zien op je factuur, hoewel data je welke dag hebt gebruikt. Maar ook niet waar je dit aan hebt gebruikt! In je My Vodafone app kan je ook zien op welke dagen je veel gebruikt hebt via Tegoed en dan Je Verbruik bekijken en dan op analyseer verbruik kijken. Dan zie je het ook per dag. Misschien kom je daar verder mee en kan je zelf even kijken of je iets hebt gedownload of zo.

Succes in ieder geval en hoop dat je hier iets mee kunt.
Fijne Feestdagen!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11886Posts
  • 3489Oplossingen
  • 3107Likes
Hoi Gertjan60
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Via de Community kan niemand in je gegevens kijken, dit vanwege privacy. Daarvoor moet je echt contact opnemen met de klantenservice van Vodafone en die kunnen alleen inzien dat je deze MB's hebt verbruikt en volgens mij ook nog aangeven op welke dag. Maar waaraan je deze hebt gebruikt dan kan ook de klantenservice niet zien en dit ook weer vanwege je eigen privacy. Ook al is het voor jezelf, ze mogen, en kunnen het niet inzien.

Vaak kan je op de nieuwste mobiele telefoons wel zien waaraan je data hebt verbruikt. Neem bv een iPhone, daar kan je bij instellingen zien wat je mobiel verbruikt heeft bij welke app. Ga op je iPhone naar Instellingen > Mobiel netwerk. Je krijgt dan een lange lijst te zien met alle apps die op je iPhone staan, samen met hun dataverbruik in KB, MB, of GB. Dit verbruik wordt berekend over een bepaalde periode. Deze periode kun je bekijken door geheel omlaag te scrollen. Druk op Stel gegevens opnieuw in om de teller te resetten.

(heb zelf geen Android, dus ik weet niet zeker of dit juist is, heb het via google gevonden) Op je Android ga je in het Instellingen-menu naar het tabje Netwerken en druk je op Dataverbinding (op het woord, niet op het schuifje). Hier krijg je een grafiekje te zien met je dataverbruik, evenals eventuele waarschuwingen die je hebt ingesteld. Scrol wat naar beneden en je ziet een lijst met apps en de hoeveelheid data die zij hebben verbruikt vanaf het moment dat je weer je nieuwe maandelijkse data kreeg.

Er zijn ook app's die je kan gebruiken om dit in te zien. Ik denk dat je dit eerst eens zou moeten bekijken en als je er dan niet uit komt om dan contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone. Maar nogmaals, ze kunnen je daarin niet veel melden dan alleen bevestigen of dit wel of niet is gebruikt. Maar waaraan, dat kunnen ze dus niet. Aan het einde van de maand kan je het wel zien op je factuur, hoewel data je welke dag hebt gebruikt. Maar ook niet waar je dit aan hebt gebruikt! In je My Vodafone app kan je ook zien op welke dagen je veel gebruikt hebt via Tegoed en dan Je Verbruik bekijken en dan op analyseer verbruik kijken. Dan zie je het ook per dag. Misschien kom je daar verder mee en kan je zelf even kijken of je iets hebt gedownload of zo.

Succes in ieder geval en hoop dat je hier iets mee kunt.
Fijne Feestdagen!
Gertjan60
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voorde uitleg,hier kan ik wat mee.
Jullie ook fijne feestdagen.?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top, mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Fijne feestdagen!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer, topic nu gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic is gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic