PLu

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

regelmatig uitvallen Galaxy S2

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over mijn Galaxy S2
Ik zie veel meer mensen met problemen met plotselinge uitval en spontaan re booten van de S2
Weet iemand of er onderhand een oplossing voor dit probleem bekend is?
Ik heb nog steeds een versie 4.0.3 en heb begrepen van een collega (via KPN) dat er een update via Kiesair geschikbaar is
V 4.0.4 ik weet niet of deze upgrade die ik in ieder geval nog niet langs heb zien komen deze problemen oplost of dat daar totaal andere firmware voor nodig is.

Ik was aanvankelijk zeer blij met dit toestel maar langzamerhand gaat dit uitvalgedrag mij mateloos irriteren
Het feit dat een batterij plotseling de helft langer meegaat is irritant, maar het niet kunnen vertrouwen op je telefoon vindt ik
een breekpunt, ik wil kunnen vertrouwen op bereikbaarheid lees geen rebootend toestel!

Ik heb een branded toestel via Vodafone en vraag mij nu af wat te doen om weer een betrouwbaar toestel terug te krijgen!

Wie heeft suggesties?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Plu,

Helaas hebben we daar ook geen zicht op en is het voor de Vodafone mederwerkers ook afwachten op de nieuwe releases en dat deze zo snel als mogelijk op de markt komen.

Maurice
Moderator Smartphone Crew - Forum NL

Standing by,

Bekijk in context

12 Reacties 12
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi PLu,

Dat klinkt erg vervelend! Je wilt natuurlijk op je toestel kunnen vertrouwen. Dit probleem heb ik nog niet eerder gehoord, maar ik heb nog wel een aantal suggesties voor je. Zodra de update beschikbaar is vind je deze terug in Kies. Omdat deze in fases wordt uitgerold, kan het zijn dat jij hem wat later krijgt dan je collega. Als de update beschikbaar is, maar deze niet helpt kun je over gaan op het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dit is vrij radicaal, je kunt het beste even een back-up van je gegevens maken anders ben je deze kwijt. Als dit ook niet helpt is er nog een laatste optie; het toestel ter reparatie aanbieden bij de Vodafone winkel. Er kan dan bekeken worden waar het precies aan ligt en het toestel kan eventueel gerepareerd worden.
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heey Plu,

Is het ondertussen al verbeterd ?
Zoals in het eerdere bericht al staat geschreven is het raadzaam om samsung Kies eens te downloaden op je PC of laptop.
Je kunt deze hier vinden: www.samsung.com  Als je dit gedaan hebt verschijnt er een icoontje op je desktop.
Koppel hierna je toestel aan je PC/laptop en je zult zien dat het programma direct opstart en je toestel gaat "zoeken".
Het programma geeft nu aan of er een nieuwe update beschikbaar is 🙂

Grtzz
PLu
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Tumbling dice,

Samsung Kies heb ik al geinstalleerd staan sinds ik dit toestel heb, maar heb nog nooit een update voor het toestel voorbij zien komen
(wel een Kies update overigens)

Tot nu toe heb ik 2 updates gehad, geruime tijd geleden dan de upgrade naar 4.0.3 Android en later een update daarvan.

Ik zie overal om mij heen collega's met S2 toestel die ondertussen op 4.0.4 draaien (350 mb update blijkbaar)

Ik wil graag wachten met verdere acties totdat deze versie eindelijk ook voor Vodafone doorkomt (waarom duurt dit allemaal zo
lang??)
Valt het toestel dan nog zo vaak uit, dan gaat ik ermee terug
Ik voel mij als gebruiker van een toch wel klasse apparaat behoorlijk in de kou staan qua software ondersteuning door Vodafone

Jammer want als de S2 werkt doet hij het ook goed ondanks het sterk verhoogde accu verbruik bij 4.0.3.
PLu
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Annabelle,

Bedankt voor je reaktie, zoals ik hieronder heb aangegeven werk ik mete Kies, maar heb hier dus nog nooit een update via gehad
Mijn toestel is zo ingesteld dat hij automatisch naar updates zoek en dat werkt wel al vind ik ze niet
(2.3.5.  naar 4.0.4 ging prima maar de bugfix die later is uitgebracht kreeg ik gewoon niet)

Eeen factory reset heb ik wel aan gedacht maar zag toch op diverse fora dat mensen die dit deden vaak na enkele uren alweer dezelfde problemen terug kregen, ik heb daar dus niet alle vertrouwen in.
Ik weet alleen dat hete behoorlijk vaak voor komt als ik alle posts op de diverse fora hier over lees, niemand kan vertellen waardoor
 het veroorzaakt wordt, (batterij, wifi gebruik, sd card, alles komt voorbij als mogelijke oorzaak)

Het enige wat ik weet dat het toestel perfect werkte op de oude Android versie en dit echt nooit voorkwam, na de upgrade
is dit pas gaan optreden en is het accu verbruik echt drastisch gestegen

Wanneer komt via Vodafone 4.0.4 ter beschikking?

mvrgr,
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Plu,

Helaas heb ik geen inzage wanneer de laatste versie van de update voor het toestel beschikbaar is.
Mocht het inderdaad te lang duren adviseer ik je naar de Vodafone winkel te gaan. Mijn collega zal dan kijken of het toestel ter reparatie wordt aangeboden 😄

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL

Standing by,

TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heey PLu,

Ik denk dat je het beste het advies van de Vodafone medewerker kunt opvolgen 🙂

Grtz
PLu
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ik ben bang dat er niets anders opzit, ik blijf mij wel verbazen (lees ergeren) over hoe lang dit allemaal
moet duren voor goede firmware gereleased wordt.
Ik start net mijn Galaxy tab 10.1 op en.... jawel upgrade naar 4.0.4  (hopelijk werkt ie daar wel goed:(!

Ik heb gekeken op de vodafone site en zie dat voor mij (harderwijk) de dichtbijzijnde Vodafone met reparatie medewerkers onsite
in Zwolle is, klopt dit?

Kun je daar zonder afspraak naar toe overigens?

Mvrgr,

PLu
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
PLu schreef:
Ja ik ben bang dat er niets anders opzit, ik blijf mij wel verbazen (lees ergeren) over hoe lang dit allemaal
moet duren voor goede firmware gereleased wordt.
Ik start net mijn Galaxy tab 10.1 op en.... jawel upgrade naar 4.0.4  (hopelijk werkt ie daar wel goed:(!

Ik heb gekeken op de vodafone site en zie dat voor mij (harderwijk) de dichtbijzijnde Vodafone met reparatie medewerkers onsite
in Zwolle is, klopt dit?

Kun je daar zonder afspraak naar toe overigens?

Mvrgr,

PLu
In Zwolle hebben we inderdaad zowel een SmartPhone Crew als een In Shop Repair, dus daar moet je zeker geholpen kunnen worden. Afspraak maken is niet nodig, hoe lang het gaat duren om het op te lossen is niet op afstand in te schatten, dat kunnen de collega's in de winkel je het beste vertellen.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Plu,

Helaas hebben we daar ook geen zicht op en is het voor de Vodafone mederwerkers ook afwachten op de nieuwe releases en dat deze zo snel als mogelijk op de markt komen.

Maurice
Moderator Smartphone Crew - Forum NL

Standing by,
mo2403

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ook ik heb problemen met het uitvallen van mijn mobiele telefoon, zomaar spontaan als ik bijv foto's aan het maken ben of op internet zit. De batterij zit bij aanvang gewoon helemaal vol, dus dat jan het probleem niet zijn. Wanneer ik hem weer aanzet nadat hij is uitgevallen dan valt hij vaak meteen na het intoetsen van de pincode meteen weer uit of hij geeft aan dat de batterij leeg is. Wanneer hij dan eindelijk weer aan is geeft hij eerst aan dat de batterij leeg is ( terwijl hij net van de oplader komt...) en dan na een paar minuten geeft hij weer aan dat hij weer vol zit. Maar helaas gebeurt dit de laatste weken heel vaak ( lees meer dan 5 maal per dag) en dan valt hij telkens uit nadat ik de pincode heb ingetoest, de enige methode die dan helpt is hem aan de opladen leggen en dan evt verder gaan met waarmee ik bezig was. Als ik hem na 1 min weer van de lader haal dan is e batterij gewoon weer helemaal vol.

Maar ook mijn vertrouwen in het toestel begint langzaam aan minder worden omdat ik niet weet wanneer hij weer zal uitvallen. Erg irritant.

Wel raar om te lezen dat degene van de smartfone helpdesk van vodafone dit probleem niet kent, er nog nooit vangehoord heeft...
Je hoeft het nml maar in te typen in google en je krijgt heel veel reacties van mensen die hetzelfde probleem hebben, zelfs de consumenetenbond is met dit probleem bezig geweest. De rede schijnt te liggen in de android versie die op je telefoon staat en er schijnt een nieuwe update te zijn die binnenkort te uploaden is en deze moet mogelijk dit probleem oplossen. Laten we het hopen....!!

Singelding

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
na 3 jaar is mijn Galaxy S2 ter ziele. ook ik heb jarenlang dezelfde problemen ervaren. Samsung erkent echter het probleem niet. het heeft mij 4 batterijen gekost. keer op keer wordt het toestel opeens heel erg heet, het valt opeens uit of doet helemaal niets meer waarop je opnieuw moet opstarten. batterij eruit etc. nu dan is er niets meer aan te doen. het zou de fabrikanten en leveranciers sieren om toe te geven dat er in de serie S2 die door Vodafone met abonnement is verkocht grove fouten zaten. gelukkig had ik deze week een verkoper aan de lijn die dit, EINDELIJK, toegaf. treurig om te lezen dat de nieuwste telefoons van Samsung ook dit probleem schijnen te hebben.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Singelding, er kunnen uiteraard fouten zitten in een individueel toestel, maar de Galaxy S2 was in mijn ervaring juist één van de allerbeste smartphones die ooit gemaakt zijn. Ik heb er zelf één genomen, uiteraard via Vodafone, en die doet het nu nog. De enige reden dat ik hem ingewisseld heb is omdat ik wat nieuwers wilde, niet zozeer omdat hij het niet meer deed.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic