Dank voor de reactie. Ik heb de informatie op “http://voda.fo/ne/hmq0y” doorgenomen, en ben mij terdege bewust van het feit dat er externe factoren zijn die de snelheid van het Vodafone (data) netwerk kunnen beïnvloeden. Om de invloed van deze factoren weg te nemen heb ik daarom mijn metingen:
- Op verschillende tijden uitgevoerd;
- Op verschillende locaties uitgevoerd;
- Met verschillende apparatuur uitgevoerd.
Naar mijn veronderstelling heb ik hiermee redelijkerwijs ervoor gezorgd dat (statistisch) de impact van eventuele externe factoren weg zijn genomen/tot een minimum zijn beperkt.
Tevens heb ik er daarbij voor gezorgd dat ik mijn metingen in ieder geval een aantal maal heb uitgevoerd in gebieden waar de dekking van Vodafone maximaal is/zou moeten zijn. Dit volgens de informatie die Vodafone zelf ter beschikking stelt op: http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/netwerk_en_dekking/dekkingskaart/. Volgens deze informatie is de theoretische snelheid op zowel mijn werk als bij mij thuis 28,8 Mbps en de practische snelheid 1,8 - 4,6 Mbps. Dat externe factoren op deze locaties geen/nauwelijks een rol spelen, wordt voor mij bevestigd door het feit dat ik – met 3,3 Mbps - wel de maximale download snelheid benader.
In uw reactie schrijft u:
"even met de Vodafone klantenservice contact op te nemen". Mogelijk dat ik onvoldoende duidelijk ben geweest in mijn voorgaande post, waarvoor mijn excuus. Voordat ik namelijk deze melding op uw forum plaatste heb ik al 8 keer contact gehad met Vodafone. Daarbij inbegrepen zitten tevens twee bezoeken aan Vodafone winkels (Utrecht Overvecht en Utrecht Centrum), inclusief uw “SmartPhone” crew. Uw reactie is overigens in lijn met het schijnbare Vodafone beleid van doorverwijzen naar een andere afdeling.
U zult er ongetwijfeld begrip voor hebben dat ik geenszins meer behoefte heb om mij voor de zoveelste maal tot uw Vodafone "klantenservice" te wenden. Uw organisatie geeft mij niet de indruk deze casus serieus te nemen. Zodoende ben ik derhalve geïnteresseerd of er meerdere mensen zijn die zich hierin herkennen en zie ik deze post tevens als een mooie mogelijkheid om ruchtbaarheid te geven aan dit probleem.
Nogmaals, mocht blijken dat ik met dezelfde apparatuur, op dezelfde locatie en rond hetzelfde tijdstip met de eerder gemelde andere abonnementen wel een hogere snelheid bereik op het netwerk van Vodafone, dan is voor mij het bewijs geleverd dat de beperking van 384 kbps wel degelijk is ingesteld op mijn abonnement en zal ik mij wenden tot de geschillencommissie telecom. Mocht het zover komen, dan zal ik uiteraard de uitkomsten daarvan hier plaatsen.