johnwolff

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

onjuiste kosten door Vodafone

Op de website van Vodafone en ook in de schriftelijke reactie naar aanleiding van het programma Radar in 2017, schrijft Vodafone heel duidelijk dat het Franse eiland Saint Martin, in de Caraïbische zee, in de EU ligt en derhalve net zoals Frankrijk in Europa onder dezelfde tarieven valt voor Vodafone klanten. Echter, vodafone blijft mij torenhoge tarieven in rekening brengen wanneer ik vanuit Saint Martin met mijn Vodafone abonnement naar bv Nederland bel. Contact opnemen met Vodafone draait iedere keer uit op allerlei vreemde, foute en tegengestelde antwoorden van medewerkers die op onbeschofte wijze zeggen of schrijven dat alles buiten Europa buiten de EU is, het helemaal aan de door mij gekozen provider ligt, of dat ik helemaal niet in Saint Martin ben. Dat laatste is heel simpel te bewijzen, omdat ik hier ook een vaste telefoonaansluiting heb, van Orange, waar een medewerker van Vodafone mij op kan bellen, maar dat wordt geweigerd. Het probleem ligt overduidelijk bij Vodafone, omdat ik iedere keer smsjes ontvang met welkomst berichten, welkom in Freans Guyana, welkom in Bonaire, welkom in Curacao, welkom in Jamaica, soms met 30 minuten er tussen en dus onmogelijk kunnen kloppen. Echter NOOIT een welkomstbericht met ‘welkom in Saint Martin’. Google staat vol met personen met dezelfde klachten en in 2017, toen het tv programma Radar aan deze klachten aandacht besteedde, beloofde Vodafone beterschap. Echter Vodafone blijft, ondanks mijn protesten, doodleuk iedere maand hogere rekeningen incasseren en doet absoluut niets aan het bekende probleem. Derhalve lijkt de enige oplossing voor mij om dan maar het tv programma Radar hiervan op de hoogte te brengen. Het kan ook anders en dat is dat Vodafone mijn klachten en bewijsstukken die ik de afgelopen maanden heb gestuurd serieus neemt en mij deze onjuist kosten vanaf bv 1 januari 2021 niet meer in rekening brengt. Welke oplossing kiest Vodafone in deze??? ****************

 

Moderator edit: Mobiel nummer verwiderdd 05-03-2021

2 Reacties 2
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

@Lycke of @Louis zouden jullie het telefoonnummer willen verwijderen?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @johnwolff,

Welkom op de Community van Vodafone.
Ik kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent.  Welkomstberichten zijn afhankelijk van het land waarin je bevind en met welke mast je verbonden bent.

Indien landen dicht bij elkaar liggen, kan het zijn dat er kosten gemaakt worden. Vergelijk het bijvoorbeeld met Nederland en Belgie. Als je vlak over de grens naar Belgie gaat, kan het zijn dat je nog Nederlands netwerk hebt. Dit geldt ook omgedraaid. Hierdoor wordt er een sms uitgestuurd zodra je toestel verbinding zoekt met een mast. Dit heeft te maken met de signaalsterkte van een netwerk op een mast.

Gelukkig is dit heel makkelijk te voorkomen. Op het moment dat je gaat bellen, dien je te controleren met welk netwerk je verbonden bent. Je kunt dit voorkomen door in het toestel handmatig te zoeken naar een netwerk van het desbetreffende land. Hierdoor kan het toestel niet automatisch verbinden met een ander netwerk. We kunnen namelijk zien met welk netwerk de kosten gemaakt zijn. Indien je toestel continu switched van netwerk, ontvang je telkens een nieuw bericht met de tarieven van dat land terwijl je eigenlijk in een ander land bent.

Ik heb gelijk onze voorwaarden en website erbij gepakt. https://www.vodafone.nl/abonnement/buitenland#BINNEN en https://cdn-master.aem.prod.aws.ziggo.io/content/dam/vodafone/downloads/tarieven/actueel/tarievenove...
Het franse gedeelte van Saint Martin (Sint Maarten) valt onder de EU. Dit betekent dat je het abonnement mag gebruiken zoals in Nederland (mits je verbonden bent met juiste netwerk). 

Ik wil dit graag laten onderzoeken voor je. Want als de kosten onterecht zijn, dan horen deze niet berekend te worden.
Kun je mij een bericht sturen (door op mijn naam te klikken en dat op "stuur een bericht" klikken) de volgende gegevens sturen:

-Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Mobiel nummer

Ook hoor ik graag wanneer je daar bent geweest en op welke factuur/ facturen deze kosten berekend zijn.
Ik heb je mobiele nummer verwijderd in verband met jouw privacy. Dit is een openbaar forum.
Ik hoor graag van je!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic