ariastrid

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

niet kunnen bellen en smsen in en om ons huis - postcode 2922ve

Sinds vorige week donderdag niet meer bereikbaar op onze mobiele telefoon en als we willen bellen in de buurt van ons huis doet de telefoon het ook niet... Postcode is 2922ve word er gek van!!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ariastrid
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor de verwarring maar ik bedoelde geen internet omdat we dat helemaal niet gebruiken en we hebben ook geen abonnement met internet. En ik bedoelde geen wifi omdat ik dat niet kan aanvinken op mijn telefoon. Dus de problemen zijn nu gewoon opgelost gelukkig. Wat het precies geweest is zullen we wel niet achterkomen . bedankt voor jullie reacties en ik hoop jullie voorlopig niet meer nodig te hebben.

Groetjes astrid

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi ariastrid, ik kan me voorstellen dat dat niet handig is. Op die postcode zijn echter nog geen problemen bekend.

Zou je de stappen die je hier vindt willen nalopen? http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Help-Ik-kan-niet-bellen-sms-en-internetten/td-p/79996

Met de info die we daar uit halen kunnen we misschien achterhalen wat er mis is, of een melding doen bij de technische dienst.
ariastrid
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,
Het probleem doet zich voor zodra we in de buurt van ons huis zijn...
Onze postcode is 2922 ve. Huisnummer 3.
Wij (ook mijn man z'n telefoon) kunnen niet bellen of gebeld worden en krijgen de melding ....'fout bij verbinding' als we zelf bellen
Als iemand ons belt gaat tie niet over en zij krijgen gelijk te horen dat dit nummer niet bereikbaar is.
Smsen lukt ook niet en de SMSen komen bij ons ook niet aan.
Soms komt er wat binnen van SMS . of we krijgen de melding dat we gesprekken hebben gemist terwijl de telefoon naast me ligt.
Het rare is dat we zodra we een stukje( 200 meter of zo) van huis zijn dat we dan wel alles kunnen ontvangen en dat we gewoon kunnen bellen.
Ik heb al verschillende keren de accu en de sim kaart opnieuw erin gedaan.
Internet gebruiken we nooit en wifi kan niet op ons toestel dus dat weten we niet.
Het kan volgens mij niet aan de sim liggen of aan de telefoon omdat tie het ergens anders wel doet.
Ik heb ook geen streepjes bij de ontvangst en de rekeningen zijn allemaal betaald.
Het probleem is nu sinds vorige week donderdag dus al een week.
Er worden hier in de buurt wel flats gesloopt en ik vroeg me al af of daar toevallig een mast op stond.... Maar dat zou ook vreemd zijn want daar in de buurt heb ik wel ontvangst.
Ik hoop dat je een oplossing weet:-) gr astrid
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi astrid, onze technische dienst heeft onderzoek gedaan naar je postcode. Er was iets mis met de mast daar. Het probleem zou gisteren ergens in de middag opgelost moeten zijn.

Heb je inderdaad weer bereik?
ariastrid
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi bas,heb mijn telefoon weer even uit elkaar gehad maar heb wel weer streepjes ontvangst maar kan nog niet gebeld worden en nog niet bellen en SMS en.. Wel vanaf een andere locatie.. Jammer hoor!
ariastrid
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Krijg trouwens wel na een poosje een SMS van Vodafone dat ik een gemiste oproep heb . maar ik kan zelf niet smsen ,dan verzend hij hem niet en vraagt of ik opnieuw wil proberen.
ariastrid
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren was mijn dochter hier en die heeft ook Vodafone en die kon haar telefoon gewoon gebruiken hier.. Maar wij nu nog steeds niet. We overwegen nu toch om het abonnement maar op te zeggen en een ander netwerk te gaan nemen. Ik betaal niet voor iets waar ik geen gebruik van kan maken en het is waardeloos om niet bereikbaar te zijn op onze mobiel thuis
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Ariastrid,

Het gaat dus om één specifiek toestel? Wat gebeurt er dan precies als je de simkaart van dat toestel in een andere telefoon stopt? Op die manier kun je testen of het misschien aan je toestel ligt.
ariastrid
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nee het gaat om mijn man z'n toestel en mijn toestel. En het ligt niet aan het toestel want zoals ik al TIG keer hebt uitgelegd , We kunnen als we 100 of 200 meter weg zijn van ons huis wel bellen. Gisteren kwamen er smsjes binnen die s'morgens verstuurd waren, toen we aan het fietsen waren in de middag.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Volgens onze gegevens is er in ieder geval niets aan de hand met de omliggende masten. Ook gaf je zelf aan dat je dochter eigenlijk helemaal geen problemen ervaarde, dus daarom gaf ik ook aan of je toch eens kon testen of je hetzelfde merkt als je de simkaarten zou verwisselen. De enige oorzaak die ik kan bedenken is dat het signaal toch wordt verstoord door de sloopwerkzaamheden. Merk je de problemen dan echt pas sinds deze werkzaamheden zijn begonnen?
ariastrid
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net de telefoon van de buren voor alle zekerheid nog geprobeerd met mijn sim, maar dan werkt het ook niet wat ik al verwacht had Er staat nu beperkte service en ik kan alleen noodoproepen doen(wat ik niet uit probeer) .
De sloop werkzaamheden zijn al langer aan de gang dan dat we last hebben ben dan zouden jullie toch ook meer klachten moeten krijgen van mensen hier in de buurt. Ik neem aan dat wij niet de enige zijn met Vodafone in een straal om de sloop. En als ik bij de Albert Heijn ben kan ik bellen en dat is nog veel dichter bij de sloop werkzaam heden
ariastrid
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben dit abonnement al langer dan 2 jaar en nooit geen last gehad trouwens...
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Welke toestellen hebben jullie en welk toestel heeft je dochter? Misschien kan daaruit blijken wat het probleem is.

De telefoon op 2G zetten om te kijken of het een specifiek probleem met 3G is kan ook nuttig zijn, dan heeft de technische dienst wat meer informatie om uit te pluizen.
ariastrid
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goed en middag Ruud,
Het probleem is sinds gisteravond opgelost. Alles doet het ineens weer in en rondom ons huis.
Maar wij hebben geen van tweeën internet op onze telefoon en we kunnen ook geen wifi inschakelen thuis. Onze dochter heeft een Samsung mini s3 en Samsung s5230.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Fijn dat je in ieder geval weer kunt bellen/sms'en! Wel raar dat je nu met twee toestellen geen verbinding meer kunt maken met internet. Aan je Wi-Fi verbinding kunnen wij helaas niet veel doen omdat dit helemaal buiten Vodafone om gaat. Wij hebben dus geen invloed op het feit of jouw toestel wel of geen verbinding meer kan maken met je Wi-Fi netwerk maar als dit met meerdere toestellen niet lukt dan lijkt het eerder een probleem met je router te zijn. Reset deze dus eens door de stekker enkele minuutjes uit het toestel te halen!

Wat betreft je mobiele dataverbinding, deze zou natuurlijk wel gewoon moeten werken. Kun je de simkaarten eens enkele minuten uit de toestellen halen? Op die manier vind er een nieuwe registratie op het netwerk plaats en dit kan de problemen verhelpen. Mocht dat niet helpen dan kun je de instellingen nog eens nalopen via handleidingen.vodafone.nl.

Laat je ons ook nog even weten of dit wel geholpen heeft?
ariastrid
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor de verwarring maar ik bedoelde geen internet omdat we dat helemaal niet gebruiken en we hebben ook geen abonnement met internet. En ik bedoelde geen wifi omdat ik dat niet kan aanvinken op mijn telefoon. Dus de problemen zijn nu gewoon opgelost gelukkig. Wat het precies geweest is zullen we wel niet achterkomen . bedankt voor jullie reacties en ik hoop jullie voorlopig niet meer nodig te hebben.

Groetjes astrid
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Graag gedaan 😄

Wij hopen ook dat het niet meer nodig is.
Maar je bent natuurlijk van harte welkom om je mening op het forum te blijven geven of je ervaringen te delen.
Tot snel?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic