daan79

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

newman n2 kent ppp authenticatie niet

 ik heb een nieuwe telefoon gekocht alleen de ppp authenticatie die jullie gebruiken werkt niet op mijn telefoon ik hoorde van een kennis van mij dat hij een soort gelijk probleem had nu hebben jullie voor hem kosteloos de telefoon als modemblox geactiveerd waardoor hij gebruik maakt van office.vodafone.nl terwijl hij sim only heeft ik heb inmiddels zes keer met de smartcrew gebeld en zes x zelfde antwoord dat het niet mogelijk is waarbij ik mij af vraag waarom bij hem wel ik heb de instellingen gecontrollerd staan goed ik heb een llogcat -b radio gedaan, waar uit blijft dat de RIL geen authenticatie stuurt naar de baseband modem.. waardoor vodafone een error 139 terug geeft authentication failure.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RickD

Meedenker
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Beste Rogerophetveld,

Welkom op het forum!

De verandering is in de nacht van 15 op 16 augustus doorgevoerd. Je hebt dus net een dag te vroeg getest. Ik geef je ter volledigheid nog alle instellingen:

Ga naar 'Applicaties' -> 'Instellingen' -> 'Draadloos en netwerk' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Namen toegangspunten'
Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg laten
Poort: leeg laten
Gebruikersnaam: leeg laten
Wachtwoord: leeg laten
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt(APN-Type): internet + mms (indien je dit handmatig moet invoeren: default, supl, mms)
Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'
Keer terug naar het beginscherm
Staat je verbinding open? Controleer dit als volgt:
Ga naar Applicaties --> Instellingen --> Draadloos en Netwerk --> Mobiele netwerken
Pakketgegevens gebruiken aanvinken (dit kan per Android versie een andere naam hebben. Het is de bovenste optie)

Werkt het nu wel?

Bekijk in context

16 Reacties 16
JoostE

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook net een Newman n2 gekocht en heb hetzelfde probleem. Dus ik ben benieuwd wat de reactie van Vodafone is.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi beiden, het nadeel aan wat meer exotische toestellen is dat het voor ons niet mogelijk is om te testen of die ook goed werken op ons netwerk, en wat dan precies de mogelijke issues zijn. Met de grote westerse fabrikanten worden dat soort dingen continu gecheckt en geëvalueerd, maar met andere fabrikanten kan dat niet altijd. Het is daarom altijd mogelijk dat er onvoorziene issues ontstaan.

Ik kijk graag voor jullie of er een mogelijke oplossing is, maar dat is via het forum wat lastig. Zouden jullie ons via Facebook of Twitter een privébericht willen sturen? Verwijs dan even naar dit topic, dan hoef je niet alles weer uit te leggen. Dan zoeken wij in overleg met de technische dienst naar een oplossing voor jullie.
Groeten, Bas
daan79
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo bas ik heb een bericht gestuurd op facebook 
 
de oplossing is vrij simpel een kennis van mij had het zelfde probleem en hij heeft een sim only abbo.
 
Hij stuurde mij dit bericht met wat jullie voor hem gedaan hadden 
 
bericht kennis :
 
Zelf heb ik het weten op te lossen door de klantenservice van Vodafone te bellen, ze uitgelegd dat ik een exotisch toestel gekocht heb die problemen heeft met live maar werkt met office. Klantenservice heeft meegedacht en me met de blox "Telefoon als Modem Smart" toegang gegeven tot office.vodafone.nl
Let op: Je hebt geen recht op deze blox, hij kan standaard niet aangesloten worden. De klantenservice moet flink moeite voor je willen doen om dit met een omweg aan de praat te krijgen.
 
dit heb ik dus ook al telefonies aan de klanten service verteld maar die verwezen me door na dit forum 
tevens heb ik het uitgelegd op jullie live chat ik zou vandaag een mail krijgen met wat de technische dienst zou doen 
maar heb helaas niks vernomen 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
daan79, prima, via Facebook werkt hiervoor toch iets makkelijker. De reden is namelijk dat het abonnementsafhankelijk is of en hoe de office.vodafone.nl-APN toegevoegd kan worden of niet. Het is namelijk geen standaardonderdeel van een abonnement. Via rechtstreeks contact met de klantenservice kunnen we dit per geval bekijken.
cassanov99

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb deze smartphone inmiddels ook aangeschaft, hebben jullie al een definitieve oplossing voor dit probleem?
 
dangerousp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb deze telefoon en kamp met hetzelfde probleem.
 
Kan iedereen zonder veel problemen de Blox krijgen?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Allemaal,

Zoals Sido en Bas al aangeven, is dit afhankelijk van meerdere factoren zoals bijvoorbeeld de abonnementsvorm. Omdat we via het Forum geen privégegevens kunnen delen, is het beter als jullie contact opnemen via Twitter, Hyves of Facebook. Bellen met 1201 kan uiteraard ook. Dan zal blijken of het mogelijk is de office APN toe te voegen.

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Allemaal,

Ik wil hier ff wat rechtzetten/op in haken.

Het kan voorkomen dat de live apn niet goed werkt op diverse ''zeldzamere'' toestellen zoals de Motorola Droid4. Vaak wordt dit probleem veroorzaakt door het toestel. Het moet een gebruikersnaam en wachtwoord (vodafone, vodafone) meezenden om gebruik te kunnen maken van de live apn. Dit gebeurt dus niet.

In dit geval heeft het dus geen zin om de klantenservice te bellen, omdat het toevoegen van de APN geen zin heeft. Er lopen wat tests om te kijken of we dit probleem kunnen omzeilen, maar ik kan hier geen belofte aan vast knopen.

blizZzter

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi,
 
Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt, aangezien het probleem steeds vaker gaat komen.
Heb zelf nu een Xtreamer Joyz die overigens gewoon in Nederland te bestellen is bijv. bij smartphoneshop.nl.
Ook ik heb met deze telefoon dit fenomeen als probleem en het is vervelend als je alleen via Wifi kunt internetten ook omdat je wel betaald voor een abonnement met internet. :@
 
Dat de oplossing hier maar snel mag staan.
 
Greetz, 
erikdel46

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ikzelf ik heb xtreamer joyz en daar werkt het ook niet mee. heb net klantenservice gebeld wel 5 keer. ik moest maar een andere telefoon kopen, wanneer gaat vodafone eens actie ondernemen want ik ga nu kijken of een andere provider dit wel ondersteunt.
RickD

Meedenker
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Beste iedereen,

Vanaf deze week hebben we een oplossing voor dit probleem. Vodafone wijzigt de inloggegevens van de Live APN. Je hoeft nu geen gebruikersnaam en wachtwoord meer in te voeren. Hierdoor zou dit toestel theoretisch gezien verbinding kunnen maken met de Live APN. Zou iemand dit vanaf volgende week maandag kunnen testen?

Groeten,

Rick
rogerophetveld

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sinds gisteren heb ik ook de Newman Newman N2 gekocht.

Daarbij heb ik de 1GB blox voor internet erbij gekocht.
Bij de APN gegevens heb ik ingevuld wat stond aangegeven.
naam:vodafone live!
APN:live.vodafone.com
gebruikersnaam en wachtwoord had ik eerst vodafone maar heb nu geprobeert om beide blank te laten zoals gezegt werdt boven mij. 
MCC:204
MNC:04
verificatietype:PAP
APN-type:default
 
Maar het werkt nog steeds niet :S:S:S
Ik zie rechtboven in het scherm af en toe de 3G cijfers of de G cijfers voorbijkomen , maar als ik op facebook/internet wil dan zegt die dat er geen internetverbinding is.
Graag zosnel mogelijk reactie hierop.
Alvast bedankt
RickD

Meedenker
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Beste Rogerophetveld,

Welkom op het forum!

De verandering is in de nacht van 15 op 16 augustus doorgevoerd. Je hebt dus net een dag te vroeg getest. Ik geef je ter volledigheid nog alle instellingen:

Ga naar 'Applicaties' -> 'Instellingen' -> 'Draadloos en netwerk' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Namen toegangspunten'
Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg laten
Poort: leeg laten
Gebruikersnaam: leeg laten
Wachtwoord: leeg laten
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt(APN-Type): internet + mms (indien je dit handmatig moet invoeren: default, supl, mms)
Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'
Keer terug naar het beginscherm
Staat je verbinding open? Controleer dit als volgt:
Ga naar Applicaties --> Instellingen --> Draadloos en Netwerk --> Mobiele netwerken
Pakketgegevens gebruiken aanvinken (dit kan per Android versie een andere naam hebben. Het is de bovenste optie)

Werkt het nu wel?
blizZzter

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het werkt :D, tenminste op mijn Xtreamer Zoyz ook al haal je wachtwoord en gebruikersnaam niet weg in de APN instellingen werkt het al.
 
Thanks voor het oplossen.
 
Groet,
rogerophetveld

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DAAAAAANNNNKKKKUUUUUUUUUUWWWEEELLLLLL!!!!!! Zeer chill , ik dank u en de mensen die ervoor gezorgt hebben dat het probleem is opgelost.
adgpb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Werkt ook op mijn Jiayu G4.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic