Evelien van der

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

misbruik telefoonnummer

Hallo,

Vanmorgen kreeg ik een berichtje van een vriendin dat ik haar vannacht 3:33 en vanmorgen 7:01 gebeld zou hebben.

Dit was echter niet het geval, kan iemand misbruik van telefoonnummer hebben gemaakt?

 

Groet,

Evelien van der Lee

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Evelien van der Lee 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Kan iemand misbruik hebben gemaakt van je nummer? Ja, dat kan.
Er bestaan websites waar je kan doen alsof je belt met een ander nummer en je voor kan doen als iemand anders. Tegenwoordig gebruiken criminelen deze met een bank telefoonnummer als afzender en dan denken mensen dat ze echt door de bank gebeld worden. 

Ik kan me van een crimineel wel voorstellen dat die deze moeite wil doen maar niet iemand die je nummer gebruikt om vervolgens je vriendin in de maling te nemen, of sterker, zou willen frauderen voor iets. Of je moet een heel bijzonder persoon zijn, dat ben je misschien ook vast wel hoor  , maar je snapt wat ik hiermee bedoel. 

Zou het nog even aankijken en als het veel vaker voor gaat komen dan zou ik een officiële klacht indienen bij Vodafone. Misschien dat ze dan iets voor je kunnen betekenen. Maar het blijft altijd lastig zoiets. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Evelien van der Lee 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Kan iemand misbruik hebben gemaakt van je nummer? Ja, dat kan.
Er bestaan websites waar je kan doen alsof je belt met een ander nummer en je voor kan doen als iemand anders. Tegenwoordig gebruiken criminelen deze met een bank telefoonnummer als afzender en dan denken mensen dat ze echt door de bank gebeld worden. 

Ik kan me van een crimineel wel voorstellen dat die deze moeite wil doen maar niet iemand die je nummer gebruikt om vervolgens je vriendin in de maling te nemen, of sterker, zou willen frauderen voor iets. Of je moet een heel bijzonder persoon zijn, dat ben je misschien ook vast wel hoor  , maar je snapt wat ik hiermee bedoel. 

Zou het nog even aankijken en als het veel vaker voor gaat komen dan zou ik een officiële klacht indienen bij Vodafone. Misschien dat ze dan iets voor je kunnen betekenen. Maar het blijft altijd lastig zoiets. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Evelien van der Lee . welkom hier!

Oei, ik kan me voorstellen dat je hier wel wat van schrikt. 
@Energieboy heeft je al goeie uitleg gegeven. Waar ik benieuwd naar ben; zie je ook uitgaande oproepen op deze tijden terug in je telefoon? 

Evelien van der
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hey @Lycke Vodafone,

Nee ik zie geen uitgaande gesprekken op die tijdstippen in mijn recente gesprekken/oproepen staan.

Tot nu toe nog geen berichtjes van andere dus ik ga ervan uit dat t hier bij blijft, wel voor de zekerheid weer alle wachtwoorden aangepast.

groetjes 

Evelien

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic