ReinaertdeZeeuw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

kan ik een spaanse vodafone simkaart als e-sim toevoegen aan mijn iPhone

Ik woon in CH, heb dus een swisscom account. Ik heb ook een spaanse "telefoon" met vodafone abonnement. Nu wil ik dit abonnement ook op mijn zwitserse iphone zetten middels eSim omdat ik de zwitserse telefoon altijd bij heb en goed opgeladen is.... Mijn spaanse telefoon is een oudje en batterij heel snel leeg.

om over te zetten heb ik SM-DP+Address nodig, ook een Activation code en een Confirmation code.

 

De spanjaarde spreken alleen engels, website is enkel engels.  Dus dan maar in de NL groep gooien...

 

Wie weet raad

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @ReinaertdeZeeuw 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Leuk geprobeerd om je vraag in het Nederland te kunnen stellen op het netwerk van Vodafone Nederland. Ik begrijp dat je geen Nederlands account hebt en/of Vodafone Nederland hebt? Als dat zo is dan moet je toch echt daar contact opnemen met de provider omdat elke provider het anders doet en Vodafone Nederland niet weet hoe ze daar te werk gaan. Je zal dan toch echt daar de vraag moeten stellen. In Spanje moet je dan vragen of ze een eSIM hebben en of ze je die willen opsturen of activeren. 

Normaal gezien zou je in je toestel, zoals het in Nederland gaat, een Nederlandse provider in je SIM of eSIM plaatsen, en daarnaast nog een andere provider. En dat kan een Nederlandse provider zijn maar ook een buitenlandse provider, als die het maar ondersteunen. Dus dan moet je echt in het buitenland vragen of ze de eSIM ondersteunen en zo ja, dat je dat dan van hun wil ontvangen. Dus twee verschillende netwerken, vanuit verschillende landen, zou normaal gezien moeten werken. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @ReinaertdeZeeuw 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Leuk geprobeerd om je vraag in het Nederland te kunnen stellen op het netwerk van Vodafone Nederland. Ik begrijp dat je geen Nederlands account hebt en/of Vodafone Nederland hebt? Als dat zo is dan moet je toch echt daar contact opnemen met de provider omdat elke provider het anders doet en Vodafone Nederland niet weet hoe ze daar te werk gaan. Je zal dan toch echt daar de vraag moeten stellen. In Spanje moet je dan vragen of ze een eSIM hebben en of ze je die willen opsturen of activeren. 

Normaal gezien zou je in je toestel, zoals het in Nederland gaat, een Nederlandse provider in je SIM of eSIM plaatsen, en daarnaast nog een andere provider. En dat kan een Nederlandse provider zijn maar ook een buitenlandse provider, als die het maar ondersteunen. Dus dan moet je echt in het buitenland vragen of ze de eSIM ondersteunen en zo ja, dat je dat dan van hun wil ontvangen. Dus twee verschillende netwerken, vanuit verschillende landen, zou normaal gezien moeten werken. 

ReinaertdeZeeuw
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel,

Misschien heb je me al geholpen met je opmerking "Dus dan moet je echt in het buitenland vragen of ze de eSIM ondersteunen en zo ja, dat je dat dan van hun wil ontvangen."  dit lijkt me een vraag die voor hun kort en begrijpelijk is als ik het in het spaans vertaald met behulp van DeepL.  Als "mobilanalfabeet" is het al moeilijk om zo'n zin te konstrueren. Ik weet van Swisscom dat ze het ondersteunen op mijn zwitserse telefoon.... en ik had gevonden dat Vodafone hier ook in meedoet, mijn spaanse SIM is ook met een "europees" abonnement....   Toch bedankt.

Hans

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic