WillemTax

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5 vergrendelknop defect

Goedendag, Mijn iPhone 5 vertoont sinds kort kuren met de vergrendelknop. Indrukken van de knop geeft heel erg vaak geen reactie. Deze dient dan op een specifieke wijze ingedrukt te worden. Niet iets wat je van een product in deze prijsklasse, met deze leeftijd verwacht. Ik heb hierover ook al contact gehad met Apple waarin zij ook constateerden dat het een hardwarematige fout was. (software reset en diagnosesystemen van Apple). Apple gaf aan contact op te zoeken met vodafone daar het wel binnen de garantie van Vodafone valt, maar niet binnen de garantie van Apple (12 maanden). Nu vraag ik mij het volgende af; Kan mijn iPhone hersteld worden? Op diverse fora lees ik dat er enorm veel klachten zijn betreffende garantie van Vodafone, en met name in de afhandeling van reparatiepartner Dynafix, doet Vodafone nog steeds zaken met deze onderneming of zijn er andere oplossingen voor herstel. De reacties op de fora hebben mij namelijk erg huiverig gemaakt betreffende het opsturen van mijn iPhone naar Vodafone/Dynafix. Ik hoor graag van Vodafone, Met vriendelijke groet, Willem-Jan van Dun
3 Reacties 3
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @WillemTax ,

Erg spijtig om te horen dat het vergedendelschuifje kapot gegaan is. Uit u verhaal doe ik de volgende aanname:
- U heeft u product al langer als 12 maand
Deze aanname doe ik omdat u zegt dat die niet meer binnen de garantie van vodafone valt.

Bij de Apple shop hadden ze gelijk.
U garantie heeft u bij de verkoper en niet bij de fabriek. In u geval is Vodafone de verkoper. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u.

Alleen in dit geval zijn er een paar haken en ogen.
Het is aan u om te bewizen dat er sprake is van een ondegelijk product buiten u schuld om. In theorie is het zo dat de verkoper (Vodafone) u 24 maanden garantie geeft op een iphone (smart phone). Deze garantie geld alleen als de telefoon buiten u schuld om kapot is gegaan.
Als ik u was zou ik naar een vodafone winkel gaan, en hun laten beoordelen of het binnen de garantie valt. Wanneer de verkoper zegt dat dit binnen de garantie valt, laat hem dan ook zijn handtekening op het garantie bewijs zetten! Vermeld hierbij duidelijk dat de verkoper er mee akkoord gaat dat hij heeft vermeld dat het om een garantie geval gaat. Zo staat u altijd enorm sterk!.

Het is inderdaad zo dat Dynafix alle reparaties voor vodafone uitvoert. Zover ik weet is er geen ander reparatie centrum waarmee vodafone zaken doet.

Meer informatie hier
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Willem,

als je een abonnement hebt heb je 2 jaar garantie op je toestel. Het is op afstand moeilijk om te bepalen wat er precies mis is en of het toestel onder reparatie gerepareerd kan worden. Dat kan sowieso van tevoren nooit vastgesteld worden omdat dit wordt vastgesteld door de reparateur, en niet door de Vodafone medewerkers. De reparateurs controleren het toestel en kunnen aan de hand van die controle vaststellen wat er mis is en of het defect onder fabrieksgarantie gerepareerd kan worden.

Ik raad je in ieder geval aan om eens met het toestel langs een Vodafone winkel te gaan zodat mijn collega's van de winkel eens met je kunnen meekijken. Zij kunnen dan wel inschatten of het defect gerepareerd kan worden of niet, maar zeker weten kunnen zij dit pas op het moment dat de reparateur heeft vastgesteld wat er aan de hand is.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Maartje ,

het volgende citaat:
"Zij kunnen dan wel inschatten of het defect gerepareerd kan worden of niet, maar zeker weten kunnen zij dit pas op het moment dat de reparateur heeft vastgesteld wat er aan de hand is."

Is waarom ik aanraad de winkelbediende de bon te laten ondertekenen als die zegt dat het onder de garantie valt. Op het forum is al vaak zat voorbij gekomen dat winkelbediendes dit speculeren, wat vervolgens niet zo blijkt te zijn. Dit is een tafereel wat ik de topic start wil onthouden. Want als de winkelbediende zegt dat het WEL onder de garantie valt, jij het op laat sturen, en vervolgens valt het er NIET onder. Bewijs dan maar is dat de winkelbediende gezegd heeft dat het onder garantie valt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic