hoismus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 4s 3G valt constant weg en 'geen service' melding

Zelf heb ik sinds maandag mijn iPhone 4s met vodafone microsim ontvangen. Gisteren pas geactiveerd en al snel bleek dat het signaal van 3G maximaal 1 blokje haalde en telkens terugviel naar 0 en vervolgens 'geen service' en 'zoeken...' Op een gegeven moment bleef hij op 'geen service' hangen en alleen door het toestel uit en aan te zetten vindt hij wel weer het netwerk en dan begint het verhaal van voor af aan.

Vanochtend naar de lokale vodafone winkel geweest (ze kenden dit probleem nog niet) en alles uitgelegd. Daarna een nieuwe microsim meegekregen en in het toestel gestopt. Aanvankelijk leek het probleem opgelost want ik stond buiten en had 3 blokjes 3G! Maar na 10 minuten viel het weer weg zoals met de eerste microsim. Overigens had ik de twee microsimkaartjes vergeleken, de ene had een chip die bijna zo groot is als de kaart zelf, terwijl de andere een iets smallere chip had. Twee verschillende simkaartjes dus.

Ik had hiervoor een iPhone 3Gs, ook met vodafone, en had binnenshuis altijd 3G met minimaal 4 blokjes en nooit problemen met geen service wat dan ook, tenzij er echt storing was aan het vodafone netwerk was.

Iemand anders met deze ervaringen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hoismus
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels een nieuw toestel ontvangen en via itunes ios update 5.0.1 geinstalleerd.
Tevens nieuwe microsim in gebruik genomen (7-serie). Zowel met als zonder simpin blijft signaal stabiel.
Ik zou zeggen, probeer de nieuwe update eens, wellicht dat die stiekem toch het probleem heeft opgelost.

Bekijk in context

19 Reacties 19
decoo69

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, Ik heb zelf sinds dinsdag de iPhone 4s, zelfde probleem hier. Ben inmiddels ook al terug naar de Vodafone winkel geweest. Ook hier een nieuwe SIM gekregen maar mocht niet baten.

Wat raar is is dat wanneer ik de SIM uit mijn iPad (ook Vodafone) in mijn iPhone stop, dit probleem niet voorkomt.
hoismus
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@decoo69, op diverse fora waaronder tmobile hebben al meer mensen een vergelijkbaar probleem gemeld. Het schijnt dat het deels kan worden verholpen door je simpin uit te schakelen. Bij mij werkte het inzoverre dat er geen 'geen service' meer voorkwam, maar het signaal viel nog steeds weg naar 0-1, met als gevolg verbroken verbinding of helemaal niet kunnen bellen, en al helemaal niet op internet etc.

Heb inmiddels klantenservice gesproken, konden geen storingen waarnemen in hun netwerk. Op advies het toestel geRMA'd. Nu maar afwachten dan,. Intussen weer een normale sim bij de winkel laten activeren voor mn 3GS iphone.
hoismus
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Update:
inmiddels hebben er meer mensen melding gemaakt van hetzelfde probleem, zie ook bijv. op http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/103507-iphone-4s-probleem-vodafone-sim.html

Het lijkt wel alsof er grofweg 3 groepen iphone 4s bestaan:
Groep 1: waarschijnlijk de grootste groep gebruikers die helemaal nergens last van heeft, anders had vodafone dit probleem vast al eerder onderkend;
Groep 2: de groep waarbij dmv het uitschakelen van de simpin het probleem wordt verholpen;
Groep 3: de groep waar de bovenstaande truc geen of nauwelijks oplossing biedt (helaas zit ik ook in deze groep).

Zijn er verschillende versies (lees andere hardwarecomponenten) van de iphone 4s in omloop? Maakt vodafone gebruik van meerdere types microsimkaarten waarvan een deel niet werkt icm de 4s?

Hopelijk krijg ik snel een nieuw toestel toegestuurd, zodat misschien bovenstaande vragen deels worden beantwoord. Momenteel baal ik er wel van, want mijn nieuwe abonnement loopt gewoon door... zonder iphone 4s 😞

orangex

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem hier. Bij mij lijkt nog een categorie erger te zijn:
- Als ik sim pin erop houd dan krijg ik geregeld no service.
- Als sim pin eraf is dan doet hij het vaak wel voor langere tijd maar na verloop valt deze altijd op INVALID SIM. 

Dan moet ik het toestel rebooten en de simkaart opnieuw plaatsen. Had met mijn huidige simkaart totaal geen probleem in mijn iPhone 4. Ging beide om van fabrieksaf simlock vrije toestellen. iPhone 4s komt bij Apple vandaan.

Ga donderdag wel nieuwe simkaart halen. Hoop maar dat dat het oplost!
karinhalverhout

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem. Vrijdag nieuwe Iphone 4s! Al twee nieuwe simkaartjes van Vodafone... maar nog steeds het probleem.. schijnt toch echt aan het simkaartje te liggen.. KPN simkaartjes hebben geen problemen. (zien er anders uit) Wat nu he????? Best lastig als het verbinding met het netwerk steeds uit valt. Ik zet m dan uit en aan en dan heb ik weer drie streepjes...
Fulco

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb hetzelfde probleem:

Bij het uitschakelen van de Simpincode heb ik een tijdje perfecte ontvangst. Daarna krijg ik de melding dat ik een onbruikbare SIMkaart heb. Wat zou de oplossing kunnen zijn?
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Ik herken het probleem zelf ook met mij iPhone 4S, echter ik geloof dat het te maken heeft dat je sim kaart nog niet actief is (correct me als ik het mis heb Mods). Bel gewoon Klantenservice en vraag na of hij actief is of niet 😃 Bij mij stond die namelijk deactive =O en nu doet hij het =D

Groetjes

WhiteWolf
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hoi allemaal

Via verschillende kanalen krijgen we te horen dat er problemen zijn met de verbinding via een iPhone 4S.
Om hier snel en adequaat op in te kunnen springen willen wij iedereen verzoeken om contact op te nemen met Vodafone.
Vanwege de wet op de privacy is dit niet via het forum mogelijk.
Dit kan via een winkel of via onze telefonische helpdesk.
Zij kunnen deze klachten dan bundelen zodat deze z.s.m. verholpen kunnen worden.
De telefonische helpdesk is te bereiken via het nummer 1201 en dan kun je optie 3 selecteren.

Grtz

Ger

bakkm07

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sinds 4-11 de iphone 4s, prima allemaal.

het accu probleem, komt Apple mee over een maand.

mijn 3g valt steeds weg, dat is nog niet zo erg, maar als ik dan weer bereik zou kunnen hebben gaat hij niet zoeken, maar moet ik weer opnieuw opstarten!
Fulco

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb nog geen nieuwe simkaart ontvangen van Vodafoon, zit waarschijnlijk dit weekend in de post. Hoopte gisteravond even dat het probleem opgelost zou zijn met de apple IOS update van 5.0 naar 5.01. De iPhoneclub gaf aan dat dit 't probleem van zowel de ontvangst als het leeglopen van de batterij zou verhelpen. Helaas, helaas blijkt dit niet het geval te zijn. 

Het lijkt erop dat ik vaker No service en invalid Simkaart heb dan voor de update. Daarnaast loopt de batterij erg snel leeg. om 23.00 uur naar bed en om 6:00 nog maar 60% beschikbaar

Ik vermoed dat e.e.a. met elkaar te maken heeft, en dat de telefoon blijft zoeken naar ontvangst wat de batterij leegtrekt. Mijn oude vertrouwde iPhone 3G was dan wel onwijs traag, maar waar die voor bedoeld was, bellen, deed ie goed. Viel ook nooit weg. Helaas doet de 4S dat wel.
Fulco

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@hoismus Ik heb EXACT dezelfde ervaringen. Nu nog met een bestaand simkaartje. Ik hoop binnenkort een nieuw kaartje te ontvangen en dat de problemen hiermee opgelost zijn.
bakkm07

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het klopt als je de simlock (pincode) er af haald dan blijft 3g

hoismus
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels een nieuw toestel ontvangen en via itunes ios update 5.0.1 geinstalleerd.
Tevens nieuwe microsim in gebruik genomen (7-serie). Zowel met als zonder simpin blijft signaal stabiel.
Ik zou zeggen, probeer de nieuwe update eens, wellicht dat die stiekem toch het probleem heeft opgelost.

avdboom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu al een week met af en toe connectie. Sinds upgrade helemaal geen connectie meer.

Ook hier hetzelfde probleem. iOS 5.0.1 op iPhone 4s.

Sim verwisseld door een nieuwe SIM en geen verbetering. Nog steeds No Service.

Nog een ander fenomeen: pincode ingevoerd en het unlocking proces duurt vervolgens eeuwen. Na 3 minuten maar gestopt en opnieuw pincode ingevoerd.

avdboom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Moderator:

Handig dat telefoonnummer.... ik heb niet eens connectie, dus wil ik via vaste telefoon bellen. Wat is dan het servicenummer?
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hoi AvdBoom,

Oops, helemaal gelijk.
Nummer om de klantenservice te bereiken via een niet Vodafone nummer is 0900-0940
Het keuzemenu is hetzelfde.

blastaway

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik en mijn vrouw hebben hetzelfde probleem met mijn Iphone 4. Wij kwamen zojuist terug van een weekend Parijs en allebei de melding geen service bij binnenkomst in NL en omzetten naar Vodafone. Het zoeken naar beschikbare aanbieders duurt lang en dan selecteer ik Vodafone wat ook lang duurt. Dan uiteindelijk de melding: Geen Service. Wij wonen dicht bij Belgie en Proximus kan ik wel selecteren en ook over bellen.

Ik snap er niks van, morgen maar even bellen met VF
cooleruben1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb zelf sinds korte tijd een Iphone 3GS en heb hier dezelfde problemen mee. zo moet mijn Iphone bijna om de 2 uur zoeken naar netwerk ook al ben ik al die tijd op dezelfde plek, en gaat mijn accu nauwelijks 8 uur mee voor hij weer leeg is terwijl ik er toch niet zo veel mee doe.:@
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
cooleruben1 schreef:
ik heb zelf sinds korte tijd een Iphone 3GS en heb hier dezelfde problemen mee. zo moet mijn Iphone bijna om de 2 uur zoeken naar netwerk ook al ben ik al die tijd op dezelfde plek, en gaat mijn accu nauwelijks 8 uur mee voor hij weer leeg is terwijl ik er toch niet zo veel mee doe.:@
Juist dat continue zoeken naar het netwerk vergt veel van je telefoon en zal dus ook de oorzaak zijn van het snelle leeglopen van je accu.
Heb je al eens getest door je SIM-kaart in een ander toestel te doen of je dan wel snel en goed connectie met het netwerk krijgt?
Zoja, dan is het een toestel-probleem en zal je de iPhone na moeten laten kijken.
Is het bij een ander toestel ook een probleem, dan zou ik eerst eens een nieuwe SIM-kaart halen.

Succes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic