Hoi, ik heb een raar probleem.
Ik heb een iPhone 4S, en op een gegeven moment viel het mij op dat ik onderweg geen data kon ontvangen. Het viel me namelijk op dat ik altijd op wifi netwerken ineens veel whatsapp berichten binnen kreeg, en nooit onderweg. Het gaat niet alleen om whatsapp, want ik kan ook niet surfen, of iMessages sturen. Dit heb ik in heel het land, het is dus niet postcode (regio) gebonden. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de klantenservice, en die wisten mij te vertellen dat de netwerk lease time van mijn toestel was verlopen (hij meldde zichzelf dus niet opnieuw aan op het Vodafone netwerk). Nadat zij dit gereset hadden, dacht ik dat het probleem verholpen zou zijn, maar niets bleek minder waar. Ik blijf het probleem hebben. Ik heb het probleem weten te omzeilen door in de settings 3g uit te zetten (zodat het toestel zich op het 2g netwerk gaat aanmelden), en vervolgens weer 3g aan te zetten. Het lijkt er dus op dat het toestel niet in staat is om zichzelf aan te melden op het 3g netwerk wanneer het toestel zich van bereik van de ene 3g mast naar de andere mast begeeft.
Ik heb het volgende geprobeerd:
-Andere simkaart
-Ander toestel (iPhone 4S omgeruild)
-Netwerk settings gereset
-iPhone gerestored
-iPhone software geupdatet (draait iOS nu 6.0.1, was 6.0)
Nu heb ik (denk ik) alles al geprobeerd om dit op te lossen, maar het wil niet lukken. Ik heb zowel software, als hardware uitgesloten, dus ik ben een beetje aan het einde van mijn latijn gekomen. Ik heb de beide iPhones overigens nooit gejailbreakt. Heeft er iemand hoger in de technische boom van Vodafone nog een idee?
Groet, Remy