Ik vind het niet gek hoor als het onderscheid er wel zou zijn, zoals je kan lezen heb ik ten tijde van de iPhone 6 en 6s als o.a. teamleider bij de klantenservice gewerkt en we maakten wel degelijk onderscheid in wie voorrang kreeg... Je had toendertijd VIC's en Super VIC's dit waren klanten die doorgaans 150 euro of meer per maand betaalden voor hun abonnement(en). Die klanten kregen op pre-order dag zelfs 10 minuten eerder de mogelijkheid een speciaal nummer te bellen zodat de bestelling vrijwel gegarandeerd de week erna kwam. De allergrootste particuliere 'sponsoren' die bij ons iPhones bestelde kreeg zelfs proactief een telefoontje om 14.00 stipt. En die medewerker kon gewoon garanderen dat de klant het toestel de week erna hadden onder voorbehoud van het niet falen van PostNL.
Deze klanten waren overigens niet per se BN'ers of andere bekende mensen.
Volgens mij bestaat het VIC programma niet meer maar you never know... 1 ding weet ik wel zeker die wachtrij is niet 100% first come first serve, zowel bij Vodafone als elk ander verkooppunt. Toen ik een aantal jaar later in de kpn winkel werkte legden we ook altijd de iPhones voor onze favoriete klanten al meteen apart... En de vervelende mensen kregen van ons gewoon te horen dat modellen niet op voorraad waren en het een thuislevering werd een paar weken later 😉
Maargoed de conclusie is, is dat dit weer een goede oefening is in geduld hebben.