Mijn vrouw was haar telefoon verloren. Hierop heb ik in Google haar telefoon vergrendeld. Nu de telefoon terug is wil ik de vergrendeling weer opheffen zodat ze weer kan bellen en gebeld worden.
Nou dat is nog een dingetje. Ik kan op heel google niets vinden hoe dat gedaan moet worden. Heb al een fabrieksreset op de telefoon gedaan, maar dat heeft niets geholpen. Mobiele netwerk is nog steeds door Google geblokkeerd.
Weet iemand hoed dat in zijn werk gaat?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste allemaal.
Mede dankzij jullie opmerkingen en tips zijn we er uit.
Ik heb de simkaart in een lege telefoon kunnen plaatsen en weer geprobeerd te bellen. Ik kreeg toen een pop-up waarin stond dat er een oproepblokkering op de simkaart zat.
Hiermee naar de winkel in Helmond gegaan, het verhaal uitgelegd en met een belletje was het snel geregeld.
Bedankt voor het meedenken en voor de Service
dank je wel.
Hoi@Bas1018
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Ik heb dan wel geen Google toestel maar ik heb deze info gevonden: Belangrijk: Als u uw apparaat terugvindt nadat u de gegevens heeft gewist, heeft u het wachtwoord van uw Google-account nodig om het apparaat weer te kunnen gebruiken. Meer informatie over apparaatbeveiliging.
Deze info heb ik gevonden op deze pagina: https://support.google.com/accounts/answer/6160491?hl=nl
Ik weet niet of je hier iets aan hebt om te gebruiken. Het gaat om een ander toestel, maar wie weet heb je er wel iets aan: https://www.startpagina.nl/v/telecom/telefoons/vraag/557152/smartphone-ontgrendelen/
Lees het allemaal even door en anders zou ik bij Google even vragen hoe het werkt. Je hebt kans dat je op hun Community sneller antwoord hebt dan hier. Want ik ga er vanuit dat je 06 nummer bij Vodafone nog gewoon te gebruiken is. Heb je die ook geblokkeerd dan kan je contact opnemen met de klantenservice van Vodafone, door te bellen of door een chat te starten.
Heeft bovenstaande informatie geholpen @Bas1018 ?
Hallo Sharon
Die informatie had ik zelf ook wel gevonden, maar dat is het eerste deel. Het gaat om een verloren telefoon die je vergrendeld. Dat is bij Google prachtig geregeld, maar blijkt ook een grote nachtmerrie te zijn. Eenmaal vergrendeld is ook echt vergrendeld. De telefoon is weer terecht en wachtwoorden ingevoerd, kunnen we weer appen, mailen etc, maar bellen en gebeld worden kan niet eer.
Nu begint de nachtmerrie pas echt, want bij Google is dus helemaal niets te vinden of wel het is zo goed verstopt dat het niet te vinden is, hoe je de telefoon weer kunt ontgrendelen, zodat je ook weer kunt bellen en gebeld kunt worden.
Ben vanmorgen naar de winkel in Helmond geweest, maar de medewerker kwam er ook niet uit. Hij zag wel dat het mobiele netwerk in de lucht was en dat de simkaart op actief staat.
Ik moet dus bij Google aankloppen om dit probleem op te lossen, denk ik.
Bedankt voor je interesse
Hoi @Bas1018
Ik heb eens ingelogd bij mijn Google account en hierop gezocht. Zij geven aan dat het Google account verwijderd moet worden.
Wanneer u een account verwijdert van uw apparaat, worden alle aan dat account gekoppelde gegevens verwijderd. Hieronder vallen alle e-mails, contacten en instellingen.
Kun je laten weten of dit wel geholpen heeft?
Groet,
Steven
Met de gegeven antwoorden kwam ik niet tot een oplossing. Mijn buurman had nog een Samsung s5 telefoon liggen die helemaal leeg was. Daar de simkaart ingestopt, de telefoon (voorzover nodig) ingesteld en toen geprobeerd te bellen. Ik kreeg toen een bericht dat de oproepblokkering was ingeschakeld. Dit is dan door Google gedaan. Die blokkering zit dan toch op de simkaart?
Is deze nog op te heffen of wordt dit dan een nieuwe simkaart bestellen?
Heb je niet via ons een blokkade erop laten zetten @Bas1018?
Zo ver ik weet kan Google geen simkaarten blokkeren. Dat kunnen wij alleen.
Wil je een nieuwe simkaart bestellen dan @Bas1018 ?
Beste allemaal.
Mede dankzij jullie opmerkingen en tips zijn we er uit.
Ik heb de simkaart in een lege telefoon kunnen plaatsen en weer geprobeerd te bellen. Ik kreeg toen een pop-up waarin stond dat er een oproepblokkering op de simkaart zat.
Hiermee naar de winkel in Helmond gegaan, het verhaal uitgelegd en met een belletje was het snel geregeld.
Bedankt voor het meedenken en voor de Service
dank je wel.
Wat goed @Bas1018
Fijn dat je hier nog even een update komt geven. Veel plezier!
Super dat het gelukt is @Bas1018!
Was het een blokkade vanuit ons in verband met het verliezen van het toestel?
Opgelost. Topic gesloten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.