lona

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen connectie via mobiele wifi huawei 560

Ik heb een huawei 560 mobile wifi. Nu lukt het wel om mijn apparaat( bv mijn ipadair) met de huawei te verbinden, maar verbinden met internet lukt niet.
Ik moet de juiste apn settings ed hebben . het apparaat vraagt om:
Profile name:
Diap up nummer:
User name:
password:
authenticaton PAP of CHAP
APN; Dynamic of static en als static welke naam moet ik hier dan zetten?
Ip address dynamic of static

Ik kom er niet uit. hebben jullie de juiste gegevens voor me?


12 Reacties 12
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi:).

Heb je al eens gekeken in onze toestelhandleiding pagina? Lukt het zo om het toestel in te stellen?
lona
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
helaas, dat helpt niet, daar staan standaard antwoorden in en ik heb speciefieke details nodig zoals ik in mijn bericht schreef.
Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Iona, normaal gesproken zouden alleen het instellen van de APN en de beveiligingsinstellingen voldoende moeten zijn.

Er van uitgaande dat je een mobiel breedband abonnement hebt:
APN: office.vodafone.nl
beveiliging PAP
dynamisch IP

Meer instellingen zouden niet nodig moeten zijn.
lona
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dank je maar de MIFI router wil toch meer gegevens;
Profile name: wat vul ik hier in? zelf kiezen?
Dial up nummer: moet ik dit invullen?
User name:negeren?
password:negeren?
authenticaton PAP of CHAP: hier dus PAP
APN; Dynamic of static en als static welke naam moet ik hier dan zetten? Hier dus office.vodafone.nl en dist is dan statisch neem ik aan?
Ip address dynamic of static: Ip dus dynamisch

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @lona

Voeg eens een screenshot in, want normaal gesproken hoef je echt alleen de APN in te vullen. Het zou kunnen dat je apparaat nog om een gebruikersnaam en een wachtwoord vraagt maar dat moet dan allebei vodafone zijn. Dit staat ook in de handleidingen op onze website.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Profile name: Vodafone NL
Dial up nummer: *99#
User name: vodafone
password: vodafone
Authenticaton: PAP
APN - static: office.vodafone.nl (en als dat niet werkt kun je live.vodafone.com proberen)
IP address: dynamic


@Maartje; er is geen handleiding van de E560 op de Vodafone website. Als je googled is er een generieke Huawei handleiding te vinden maar die biedt geen specifieke Vodafone instellingen.

lona
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
helaas, de oplossing werkt niet. zowel office als live vodafone niet Ik blijf het probleem houden dat ik geen verbinding met internet kan krijgen. het gaat om een sim only 4g. Zou daar het probleem liggen omdat de huawei enkel 2 en 3 g aankan?

Ik wil wel een screenprint toevoegen maar hoe?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@robertwebbe

Klopt, ik was eerlijk gezegd in de war met de instellingen van de iPad (of elk ander apparaat waarmee geprobeerd wordt verbinding te maken) :$. Van de Huawei staat inderdaad geen handleiding op de site.

@lona Je kunt kiezen voor afbeelding invoegen als je een nieuw bericht typt. Kies dan voor tekst met opmaak.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
De E560 kan inderdaad geen 4G aan.

Maar er bestaan toch geen sim-only's met alleen 4G? Of heb je zo'n abonnement wat voor het "oude" 2600 MHz netwerk bedoeld was?
lona
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de simkaart is een extra simkaart van mijn mobiele abbo. dat is een 4 g abbo, maar het kan toch ook switchen naar 3G? ik heb 6 gb internet en ik dacht dat ik dan dat extra simkaartje mooi in de mifi kon doen, maar ik krijg geen internet verbinding voor elkaar.

overe een afbeelding invoegen: ik kan tekst met opmaak enkel een link invoegen en ik heb de fotos niet ergens staan.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@lona

Ah, het gaat dus om een MultiSim? Deze informatie is wel belangrijk dus dit had je beter meteen erbij kunnen vermelden.

Is de simkaart wel al geactiveerd? Er staat namelijk standaard een blokkade op je MultiSim. Deze moet eerst door de klantenservice worden verwijderd. Daarna kun je deze pas in gebruik nemen.
lona
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sorry 🙂 hoe kan ik nu de simkaart activeren? Moet ik daravoor dus klantenservice bellen> Ik dacht dat ik enkel een pincode in moest geven? en... ja, hoe moet ik di dan ingeven als ik op de mifi gene toetsen heb: dit moet dan in de routerinstellingen denk ik?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic