josbkr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen 3g hoofddorp Toolenburg oost

Ik heb al een kleine week geen 3g ontvangst in mijn huis en in de directe omgeving.( postcode 2135Sg) Op het moment dat ik richting centrum loop dan schakelt de 3 g wel in en gaat kennelijk over op een andere mast. Sim overgezet op een ander toestel...zelfde probleem. Ook batterij er uit gehad en instellingen opnieuw er in gezet. Geen resultaat. Mijn zoon heeft hollandsnieuwe...zelfde netwerk....zelfde probleem. Ook hier alle tips toegepast...maar helaas. Als hij met de krantenwijk richting centrum gaat, dan krijgt hij ook weer 3 g ontvangst. Het lijkt mij dat dit een mastprobleem is. Zijn jullie nog bezig met werkzaamheden in dit postcode gebied?
39 Reacties 39
Den31

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is toch te gek dat Vodafone ons zo aan het lijntje houdt. Via de klantenservice geven zij je de indruk dat het aan jouw toestel ligt. Ik dacht het niet, buiten Toolenburg Oost werkt het prima, maar thuis is het een drama. Ik zit nu al 3 weken zonder bereik thuis.
 
Dit is toch de slechste reclame die een provider voor zichzelf kan maken. Alle klagers de indruk geven dat er niets aan de hand is of dat de problemen al lang opgelost zijn.
 
Denkt Vodafone nou echt dat ik nog een keer 3 weken zonder bereik thuis ga zitten wachten?
rombaut16

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DRAMA! DRAMA!

Mijn vrouw heeft een abo bij vodafone, nooit geen problemen! tot voor 3 weken terug.(toolenburg bij sportpark) geen bereik daar. alleen daar he!? Moet toch aan die mast liggen die daar op het honkbalveld staat liggen.
diverse telefoontjes gemist. en voicemails krijg je als je mazzel hebt een paar dagen later.

Vodafone wat gaan we nu hier aan doen??? en ik bedoel niet we zijn bezig met reparaties, maar aan het geld wat we betaald hebben aan een duur abo, maar waar we dus geen diensten geleverd krijgen!!
Ik begrijp best dat er is een storing is en dat het dan misschien een paar daagjes duurt ala. Maar dit dan echt niet!

WE betalen voor de diensten die jullie aanbieden alleen jullie leveren niet. dus een compensatie lijkt me op zijn minst op zijn plaats.

ron

==================

*moderator edit door Bas*
Alle meldingen, zowel positief als negatief zijn welkom.
Wel het verzoek om ze in een normale lettergrootte te zetten

Lettergrootte post aangepast naar normale grootte


Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
rombaut16 schreef:

Vodafone wat gaan we nu hier aan doen??? en ik bedoel niet we zijn bezig met reparaties, maar aan het geld wat we betaald hebben aan een duur abo, maar waar we dus geen diensten geleverd krijgen!!
Ik begrijp best dat er is een storing is en dat het dan misschien een paar daagjes duurt ala. Maar dit dan echt niet!

Bedankt voor de melding! Het punt is dat we op dit moment maar heel weinig klachten krijgen over Toolenburg. Dat maakt het voor ons erg lastig om de vinger op de zere plek te leggen en een goede oplossing te bieden. Het kan aan onze kant zitten, maar er kunnen ook andere oorzaken zijn.

Ik doe navraag voor je bij de technische de dienst of zij het probleem / de oplossing al gevonden hebben. Ik weet niet of ik dit weekend al antwoord heb maar maandag geef ik je sowieso een update. En eerder als dat kan 😄

Mocht je nog geen melding hiervan gemaakt hebben bij de klantenservice, dan zou je ons kunnen helpen door dat te doen. Onze technische dienst is erg geholpen met de volgende info:
- welk probleem ervaar je precies (geen 3g, minder 3g, op bepaalde tijdstippen wel/geen 3g, etc)
- op welke exacte locatie
- sinds wanneer
- welk type toestel gebruik je

Via de klantenservice kun je die info achterlaten. Meer voorbeelden maken makkelijker zoeken 😄
tamoenas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds een maand exact hetzelfde probleem, ik woon tegenover tooleburgerplas (floriande) postcode 2134.
Zowat hele week staat mijn toestel op SOS, ik krijg steeds voicemailberichten en smsjes met gemiste oproepen, maar toestel gaat niet over. Zodra ik in een ander omgeving ben is het probleem verholpen. Hier had ik vroeger bij T-mobile ook mee te maken en ben daarom overgestapt naar vodafone (waar ik in begin nooit klachten over had). 
 
Ik ben nu 4 dagen printscreens van mijn toestelscherm aan het maken, om vodafone bewijst te leveren, dat bereik in de omgeving super slecht is.
 
Hoe denken jullie dit probleem op te lossen? Ik heb van alles en nog wat geprobeerd en begin het heel erg beu te worden.  
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
tamoenas schreef:

Ik ben nu 4 dagen printscreens van mijn toestelscherm aan het maken, om vodafone bewijst te leveren, dat bereik in de omgeving super slecht is.

Hoe denken jullie dit probleem op te lossen? Ik heb van alles en nog wat geprobeerd en begin het heel erg beu te worden.

Heb je ook al melding van van je klachten gedaan bij de klantenservice? Met de bovenstaande info? Je screenshots kunnen ook helpen als er bij staat op welke locatie&tijdstip ze genomen zijn, dan kunnen we ze matchen met gegevens in ons systeem. Zonder tijd&plek zijn ze iets minder nuttig helaas.

Ik snap dat het heel lastig en frustrerend kan zijn als je bereik ineens slecht is, maar zonder voorbeelden duurt het vinden en oplossen van het probleem vaak lang. Hoe meer info we hebben, hoe sneller we er zijn. Je zult net zien dat jouw melding ineens de clue geeft die ons naar de oorzaak leidt!

rombaut16

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,
Bedankt voor je snelle reactie!
Je zei alleen dat er weinig klachten waren uit toolenburg, maar volgens mij gaat dit stukje forum juist daar over. "Geen 3G hoofddorp toolenburg oost". met heel veel reacties van veel verchillende mensen.
Die op hun beurt al vele malen met jullie klantenservice aan de telefoon hebben gehangen.
De klachten duren nu zo'n 3 tot 4 weken, met soms helemaal geen netwerk beschikbaar, zit je 500m vederop van waar de klacht zich voordoet is er opeens geen probleem  meer.
Het is gewoon een kwalijke zaak (en ik zeg het nogmaals) we betalen met zijn allen voor diensten die dus momenteel niet kunnen  worden waargemaakt.
Kom met een oplossing! Ga metingen doen of whatever! betrek desnoods de klanten erin die problemen hebben, ik kan je zo laten zien waar de mensen problemen hebben. misschien niet helemaal volgens jullie protocol maar wel misschien doelgericht.
 
ik hoor graag nog van je,
 
ron
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
rombaut16 schreef:
Beste Bas,
Bedankt voor je snelle reactie!
Je zei alleen dat er weinig klachten waren uit toolenburg, maar volgens mij gaat dit stukje forum juist daar over. "Geen 3G hoofddorp toolenburg oost". met heel veel reacties van veel verchillende mensen.

Kom met een oplossing! Ga metingen doen of whatever! betrek desnoods de klanten erin die problemen hebben, ik kan je zo laten zien waar de mensen problemen hebben. misschien niet helemaal volgens jullie protocol maar wel misschien doelgericht.

ik hoor graag nog van je,

ron

Hoi Ron, laat ik voorop stellen: ik zit er voor je achteraan. De technische dienst is al bezig en zodra ik iets inhoudelijks te melden heb over dat onderzoek post ik het hier.

Om mijn uitspraak te nuanceren: we zien in dit topic inderdaad vragen. Er was een storing, waarvan wij dachten dat hij verholpen is. We krijgen sinds de melding dat die storing opgelost is, minder meldingen. Er is dus nog wel wat mis, maar ook iets verbeterd. Helaas niet voor jou, dus werken we verder.

Het enige dat ik er mee wil zeggen is: met minder meldingen is het probleem minder snel helder & opgelost. De algemene oproep is dan ook: als je de klacht merkt, dan verzamel wat info (waar precies, wanneer, etc) en meldt die hier en bij de Klantenservice. Help ons jou te helpen 😉
rire

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is gewoon niet normaal meer, wil je bereikbaar zijn dan moet je je 3G zelf uitzetten. Opvallend is dat volgens mij alleen Iphone gebruikers er last van hebben. Buren met Iphone Tmobile hebben nergens last van. Heb al verschillende redenen gehoord, laatste ziu zijn dat er twee grote bouwkranen iets verstoren ??? Vodafone kom op zeg, het probleem ligt bij jullie, overige providers hebben nergens last van. Mail naar de klantenservice Vodafone heb ik na 5 dagen nog geen antwoord op terwijl men claimt na 2 werkdagen reactie te geven.
Compensatie lijkt me op zijn plaats ... hetzij financieel of het kosteloos mogen opzeggen van het contract !!!
Ejwvoda

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb inderdaad ook al 3 a 4 weken  slecht ontvangst met een iphone. Buurvrouw met een blackberry zelfde probleem!  Postcode 2135 ts Moet bereikbaar zijn voor diensten, dus zelf gezorgd voor ontvangst met signaal plus. Dit zorgt er voor dat je een eigen zendmast  maakt. Zie http://www.iphoneclub.nl/200364/vodafone-signaalplus-plug-play-verbetert-3g-signaal-in-huizen-en-kantoren/
rire

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja leuk zo'n 3G versterker, bedankt voor de tip maar ik ga geen 85 euro neerleggen omdat Vodafone ineens geen normaal 3G signaal in Toolenburg kan leveren. Lijkt me dat er genoeg klanten zijn die ineens sinds 25 september problemen hebben. Actie graag Vodafone !
andre001

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tja, weinig klachten over deze wijk..ik lees toch hele andere dingen hierboven en dat al sinds 4 weken!
 
Heb sinds 18 september geen bereik/3G meer en dat is echt de hele dag zo. Ik meld het probleem geregeld bij de Klantenservice. Ik word steeds zoet gehouden met "de technische dienst" is er mee bezig..
 
Ik heb mijn telefoon overgezet naar het veel tragere 2G, mijn dochter heeft dat ook gedaan..beiden hebben we een Samsung Galaxy S.
 
Het probleem zit echt in deze wijk en de zendmast bij het sportpark zou inderdaad de boosdoener kunnen zijn omdat ik vanaf mijn postcode 2135TA wel 3G heb ten oosten bij de spoorlijn, ten westen in Floriande en ten noorden bij het politiebureau.
 
Volgens mij hoef ik geen raketwetenschapper te zijn om een mooie cirkel te tekenen en op deze zendmast uit te komen..
 
En zoals al eerder aangegeven..juist 2 jaar terug bij T-Mobile weggegaan ivm bereikproblemen..helaas, Vodafone is net zo erg!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, ik heb een update voor jullie over de problemen in Toolenburg.

Naar aanleiding van de nieuwe meldingen die we hebben gekregen is meer onderzoek gedaan. Meldingen mede hier op het forum, dus dank daarvoor! Nu blijkt dat (zoals hierboven ook al eens genoemd) door de aanbouw van een nieuw hotel erg veel storing optreedt, waardoor de masten soms overbelast worden.

Masten maken namelijk niet alleen een verbinding met jouw telefoon, maar ook met elkaar. Dat is belangrijk omdat er altijd meerdere masten een gebied bedienen. Stel dat het bij mast A druk wordt, dan gaat mast B die wat minder te doen heeft dingen overpakken. Als die masten onderling niet meer (goed) kunnen communiceren levert dat overbelasting op.

Dat is het probleem. De verbinding die de masten onderling hebben wordt gestoord door de bouwwerkzaamheden. Dat betekent dat je zult merken dat met name op 3G de dekking slechter wordt, vooral als je verder van de mast bent. Daarom zullen bepaalde stukken van Hoofddorp minder problemen ondervinden dan andere.
Andere providers hebben hier mogelijk geen last van omdat hun masten op een andere plek staan en daarom gelukkig geen storing ondervinden door de bouw.

Er wordt nu door de technische dienst gewerkt aan een manier om deze problemen te verlichten maar dat is nogal een ingewikkeld verhaal. Het wegnemen van de oorzaak van het probleem kunnen we namelijk niet. De bouw stilleggen is niet echt een optie 😉

Ik durf dus niet te zeggen wanneer het probleem opgelost is. Zodra er iets te melden is laat ik dat uiteraard wel weer weten!
ExXx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heren en dames,
 
ik ben dit zo zat! Ik heb kassa ingeschakeld omdat vodafone weigerd met een compensatie te komen. Niet eens een gedeelde factuur voor het kastje plus.
 
meld dit probleem ook bij kassa! Misschien doen ze er dan wat aan!
 
Mvg.
Catwoman

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi ExXx, misschien kan de eigenaar van het nieuwe hotel je een champagneweekend aanbieden. 
Als ik het goed begrijp is de bouw een oorzaak van het probleem. 
 
Groetjes, Catwoman
andre001

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Bas,
 
Ik weet niet over welk nieuw hotel je het hebt, maar het dichtstbijzijnde in aanbouw is die aan de Kruisweg vlakbij Schiphol. Die wordt 11 verdiepingen hoog maar dat ligt op een dikke 5km afstand van Toolenburg.
 
Het probleem van geen bereik/3G etc. deed zich hier ook al voor begin dit jaar (maart-april). Gedurende enkele weken zat ik ook zonder bereik en toen was dit hotel nog niet eens in aanbouw..
 
Ik snap dat een obstakel voor storingen kan zorgen. Maar nu zitten kennelijk een hoop inwoners van Toolenburg met problemen als niet bereikbaar zijn. Hiervoor betaal je geen maandelijks bedrag, want de geleverde diensten komen gewoon niet overeen.
 
Er moet echt gauw een structurele oplossing komen want een mast bijzetten zal niet gebeuren en het gebouw slopen ook niet..
Misschien moeten de plus-kastjes voor Toolenburg wel gratis geleverd gaan worden aan Vodafone-abonnee's totdat het probleem is opgelost?
 
 
rire

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ze gaan je echt geen vergoeding geven, zou me verbazen. De bouwkraan ??? Lijkt me sterk dat die het probleem veroorzaakt. Kraan weg, gebouw van 11 hoog geeft dan geen storing ?? Ik denk dat het een kastje naar de muur never ending story gaat worden. Vodafone surprise me !!!!
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
De straalverbinding tussen de masten valt weg waardoor 1 3G-mast uitvalt? Is dat het probleem, Bas?
 
Straalverbindingen kunnen wel degelijk over grote afstanden worden gelegd trouwens, dus een hotel kan er toevallig precies tussenin gebouwd worden. Alleen raar dat die storing niet sneller of automatisch wordt opgepikt door Vodafone dan?
rire

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Het is al weer even stil van de Vodafone kant .... alweer wat verder in de tijd, vol verwachting klopt ons hart gaat wel toepasselijk worden met het naderen van de Sint !
Het zou fijn zijn als je je klanten op de hoogte houdt van de status van dit probleem, klantenservice noemen ze dat. Ooit was de klant koning, Nu is het een contract aansmeren van 2 jaar de doelstelling, door mensen met een vlotte babbel in een winkel. Ik laat inmiddels uitzoeken hoe ik mijn contract kosteloos kan laten ontbinden wegens het niet leveren van het vastgelegde produkt.
rire

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mmmm bouwkraan staat er nog maar mijn 3G werkt thuis weer ! Ik hoop dat de rest van de benadeelden dit ook ervaren, nu nog ff een maand abo terugeisen 😛
Den31

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben intussen overstapt naar een andere provider. Heerlkijk, eindelijk eens gewoon bereik in mijn eigen huis en ook buiten in mijn eigen wijk. Vodafone schrijft: "Jammer dat je bent weggegaan". Dat zijn krokodillentranen. Ze weten heel goed dat ze te kort zijn geschoten. Een maand geen bereik is te lang, dat moeten zij zelf toch ook snappen. Ik kom niet meer terug bij Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic