Mloggere

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

eSIM heeft geen nummer?

Geachte,

Ik heb een simkaart bij een Belgische provider. Ik heb echter een Nederlands nummer nodig voor bepaalde zaken in Nederland.

Hiervoor wil ik gebruik maken van een eSIM. Ik heb een eSIM aangevraagd, deze is toegekomen, maar:

  • Hier hangt geen NL nummer aan, ik heb een prepaid kaartje met een NL nummer maar geen toestel om deze in te geven, kan dit overgedragen worden?
  • MyVodaphone app kan niet gevonden worden, nog in BE noch als ik via NL internet ga.

Met andere woorden is mijn vraag, nu ik een eSIM heb, hoe kan ik zorgen dat daar een NL nummer aan vast hangt waar ik een bepaald bedrag kan opladen + waar ik sms'en en telefoontjes op kan ontvangen?

Alvast bedankt voor uw tijd!

 

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

Hoi @Mloggere 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Een eigen eSIM hebben en daarop een Nederlands 06 nummer op laten activeren is niet mogelijk. Daarnaast, mocht je een Prepaid SIMkaart van Vodafone bestellen, die je daarna om kan zetten naar een eSIM, dan moet deze in Nederland worden geactiveerd op het Vodafone netwerk. Het heeft dus geen zin om die naar je toe te laten sturen omdat je niet in Nederland bent.

Er is dus geen manier om zomaar een Nederlands 06 te activeren op je eigen eSIM en voor een Nederlands nummer moet je eerst in Nederland activeren.

Tjeerd85

Raadgever
  • 100Posts
  • 23Oplossingen
  • 26Likes

Als je een prepaid kaart met nederlands nummer bij vodafone hebt kan je hem omwisselen naar een E-sim, zie: Sim | Support | Vodafone 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

Zoals ik al aangaf, je kan een Prepaid SIMkaart van Vodafone om laten zetten naar een eSIM maar deze moet dan wel in Nederland worden geactiveerd! Je kan je Prepaid SIMkaart niet op het Belgische netwerk activeren. Zoals hierboven aangegeven de link om dan een eSIM aan te vragen. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 90Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Is het gelukt @Mloggere ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic