timtim

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dekking

ik had een vraag gesteld aan de klantenservice waarbij ik dit als antwoord terug kreeg.

Beste Tim ,
Bedankt voor je e-mail! Je ervaart problemen met het netwerk.
Dekking?Je geeft aan dat je problemen ervaar met het netwerk op postcode 3199 LZ en 3199 LD. Ik keek de dekking op beide postcodes na. Ik zie dat er een mast in de omgeving staat en de dekking goed zou moeten zijn. Je geeft echter aan dat je in het haven gebied werkt. Hierdoor kan de dekking worden belemmerd door stalen objecten in de omgeving. Hier heeft Vodafone geen invloed op. Je zou het toestel handmatig op 2G kunnen zetten. Hiermee kun je proberen of het GSM/2G netwerk beter werkt in de omgeving.
Vragen? Neem gerust nogmaals contact met mij op door hier te klikken!
Met vriendelijke groet,
Lara


Als het netwerk er niet goed werkt. dan moet ik zelf met 2g gaan werken op me telefoon?
dus uiteindelijk betaal ik nog een jaar voor een telefoon waarbij het netwerk niet goed werkt?
2g werkt even slecht. maar volgens u heb ik dus gegarandeerd goede dekking. volgens u dekkingsmap ook.
dus dan komt het door de omgeving en heeft de klant pech?
In andere reacties staat dat er terplekke opgemeten wordt. maar in hoe snel gaat dit gebeuren want heb
het smartphone toch hard nodig

bij voorbaat dank
6 Reacties 6
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hallo Timtim,

Allereerst welkom op het forum.

Vervelend dat je deze klachten ervaart. Ik heb de dekking even voor je nagekeken en zie dat er wel voldoende dekking is, maar deze wellicht door omgevingsfactoren (o.a. stalen constructies) verstoord kan worden. Het 3G netwerk of een dataverbinding is hier gevoeliger voor dan een 2G verbinding. Daarom ook het advies om handmatig naar 2G te schakelen indien je hier hinder van ondervindt. Helaas kunnen we hier weinig aan veranderen.
timtim
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
zoals ik al aangaf . 2g werkt even slecht.
vaak zat laad het de sites/ apps niet eens.
wat is uw optie nu?

gewoon elke maand betalen en het contract uitzitten?

bedankt alvast
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Tim, die postcode is op een paar honderd meter van een zendmast. Tenzij je echt tussen 4 containers zit zou je wel iets van ontvangst moeten hebben.

Ik heb een paar vragen:
1. Hoeveel streepjes zie je op je telefoon bij 3G?
2. Wat is precies het probleem? Alleen traagheid van je dataverbinding?
3. Welke telefoon heb je?

Bij sommige telefoons zoals iPhones kan het nuttig zijn om je netwerkverbindingen te herstellen (dan wis je ook je wifi-netwerken, die moet je opnieuw instellen dus). Dit werkt best vaak als oplossing.
timtim
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
uhm 3g staan geen streepjes alleen bereik 1 of 2

Inderdaad een iphone maar deze is opnieuw ingesteld en nu ook net van uw fabriek af.
en het probleem is inderdaad de traagheid. en soms laad de pagina / app helemaal niet.
ook toen me telefoon een week opgestuurd is geweest heb ik een samsung galaxy gebruikt hier
hetzelfde verhaal

maar bedankt voor de hulp tot zover.
Alleen hier kom ik niet verder mee
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Klinkt alsof het netwerk misschien overbelast is in die omgeving. Misschien kan een van de moderators hier kijken of ze daar iets over kunnen vinden of het doorgeven aan de technische dienst?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Zoals Ser al heeft aangegeven is de dekking op de doorgegeven postcodes voldoende. Ik zie op dit moment ook geen storing op deze locatie. Als er meerdere mensen op deze locatie hetzelfde probleem hebben, kunnen we de klachten bundelen. Het is nu dus zaak dat zo veel mogelijk mensen hun klachten ook melden, vraag anders eens rond in je vrienden/kennisenkring?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic