Marianne11

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

dataverbruik op toestel wijkt af van dataverbruik in My Vodafone

Volgens mijn telefoon heb ik 19 mb verbruikt deze maand maar volgens diensten en verbruik op de site wel 459 mb. Hoe kan dat?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marianne11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Aha, ik heb net weer op my vodafone gekeken en nu klopt het...inmiddels heb ik 80 mb verbruikt en is er nog 420 over..Dank je wel voor de moeite!!!

Bekijk in context

18 Reacties 18
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Marianne11

Ik heb de titel van je topic iets duidelijker omschreven. Dan weten de andere forumgebruikers in ieder geval waar het over gaat. Lees ook even de regels van dit board door.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Vreemd Marianne11 ververs je de informatie op het toestel? Je toestel en Vodafone zullen allebij verschillend zijn hierin en daarom kunnen de gegevens van je mobiele telefoon afwijken van je provider (in dit geval Vodafone).

De metingen worden net anders gedaan...
Marianne11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja hoor, alles is bijgewerkt want volgens mijn telefoon heb ik nu 40 mb verbruikt. Als de metingen anders worden gedaan is het ook wel een erg groot verschil. Heel vreemd.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Marianne11,

Hoe kijk je naar het verbruik? Houd er rekening mee dat het verbruik moet worden aangegeven worden vanaf de eerste van de maand tot het einde van de maand.
Het kan zijn dat Vodafone inderdaad het verbruik anders meet. Deze waarschuwing wordt normaliter ook aangegeven.
Groetjes Steven

Marianne11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een datameter op mijn telefoon, dit klopte tot nu toe altijd met my vodafone. En uiteraard heb ik de over de hele maand gekeken.
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is appart dat er dan dit als verschil wordt aangegeven. Mag ik vragen welke je gebruikt?

Groetjes Steven
Marianne11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een Wolffgang telefoon. Deze meter zit op mijn telefoon. Het is geen app ofzo. En ik weet zeker dat het verbruik wat hij aangeeft klopt. Ik ben nl bijna altijd thuis waar mijn telefoon op wifi gaat.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Marianne11,

Ik raad je aan om eens een andere app zoals datamanager of onavo eens uit te proberen.
Ik zelf ben helaas niet bekend met Wolfgang. Weet wel weer dat ze op android draaien.
Houd er rekening mee dat als de wifi niet correct werkt hij over springt naar je data tegoed.

Ik raad je ook eens aan als je de optie hebt om eens te kijken welke apps allemaal gebruik mogen van je data tegoed. Vaak zie je hierbij ook per app wat ze verbruikt hebben.

Groetjes Steven

Marianne11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Mijn telefoon geeft al aan wat er gebruikt wordt per app. Klopt wat je zegt over niet op wifi gaan maar daar let ik op omdat het een keer niet goed ging. In deze maand is het niet gebeurd.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Marianne11 , het is lastig aan te geven, je kunt namelijk niet 24/7 bovenin het scherm kijken of het wifi-logo blijft staan. Daarnaast gaat wifi soms uit in bepaalde situaties wanneer je je scherm hebt vergrendeld. Heb je wel al de Beperkt Internet BloX aan staan? Dan hoef je je namelijk geen zorgen meer te maken over eventuele kosten.
Marianne11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Blijft het feit staan dat ik mijn telefoon en mijn gebruik ken, dit al een jaar altijd klopt en nu opeens geeft vodafone aan dat ik meer heb verbruikt..daarom het ik ook het idee dat dat niet klopt.
Marianne11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik zit ook nog niet boven mijn bundel...ik wil alleen weten hoe dit kan...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Marianne11 , het tegoed en verbruik via My Vodafone wordt soms ook door elkaar gehaald. Je weet zeker dat je de 459 MB het verbruik is? En niet het resterend tegoed? Stuur eventueel een afbeelding mee. Let ook op dat je het verbruikt telt vanaf de 1e dag van de kalendermaand.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Marianne11

Ben je ondertussen in de gelegenheid om eens een afbeelding mee te sturen? Dan kunnen we met je meekijken.
Marianne11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb deze week al schermafbeeldingen gemaakt maar heb geen idee hoe ik ze mee kan sturen. Kan je me dat vertellen?
Marianne11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Aha, ik heb net weer op my vodafone gekeken en nu klopt het...inmiddels heb ik 80 mb verbruikt en is er nog 420 over..Dank je wel voor de moeite!!!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Marianne11

Ah, kijk eens aan! Dat is goed om te horen. 😄 Ik kon me ook al heel moeilijk voorstellen dat het zoveel verschilde, maar dat verklaart het dus!
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic