jeroen2403

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

blackberry slurpt data (Help!!!!)

Wie kan mij helpen!!!!!! Mijn dochter heeft een BB8520 en heeft v/a het begin extreem veel data verbruikt Klantenservice wil ons niet helpen Snacht als het toestel uit is verbruikt hij volgens overzicht data en na precies 13 dagen is haar lemiet op 250mb Ze gebruikt hem alleen voor te pingen en op internet doet ze via ons wifi netwerk thuis Het toestel is zo ingesteld dat hij uit gaat om 23.00uur en weer aan gaat om 07.00 uur En toch verbruikt hij data We hebben hem al teruggezet naar fabrieksinstelling maar het probleem blijft Ook krijg het toestel geen meld als je 90% aandata verbruikt heeft. wie kan mijn eindelijk helpen!!!!!!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jeroen2403
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mensen,
 
Ben er eindelijk achter gekomen wat het nu is
Ben naar een Vodafone winkel geweest en eindelijk heeft iemand mijn heel goed geholpen
En de medewerker is er achter gekomen dat het aan de app ubersosial ligt dit vreed data
Gelijk er af gehaald en gewoon twitter er op en als het goed is moet het probleem zijn opgelost
Maar helemaal zeker weet ik het pas als ik de nieuwe maand afrekening krijg
Mensen ieder geval bedankt voor jullie hulp

Bekijk in context

11 Reacties 11
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Klinkt inderdaad erg vervelend. Ik zelf maak geen gebruik van de Prepaid Blackberry Blox.
Ik ga er van uit dat uw dochter dat wel doet?
 
Wat je zou kunnen bekijken is of er nog programma's open blijven staan die continu connectie
met internet maken. Bijvoorbeeld pagina's die vaak refreshen (vernieuwen). Als uw dochter
op wifi gaat zou ze het best haar internetconnectie kunnen bekijken en zorgen dat 3G
uitgeschakeld is.
 
Waar kan ik de internetconnecties vinden?
 

 
Rechtsboven ziet u 3G staan. Dit staat waarschijnlijk ook bij uw dochter
meestal als de verbinding wat minder is komt er wel eens anders te staan.
Dit maakt niet uit. Scroll naar boven waar 3G staat en druk het trackpad in.
 

 
Waarschijnlijk krijgt u een soort gelijk scherm. Zorg dat als u op wifi
bent bovenstaande uit is "Mobile Netwerk                       Vodafone NL".
Als uw toestel in het nederlands ingesteld staat staat er het volgende:
"Mobiel Netwerk                       Vodafone NL "
 
Ik hoop dat dit heeft geholpen!
 
jeroen2403
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dat is het nu juist, er staat geen 3G maar GPRS Hoe krijg ik hem op 3G De instellingen heb ik staan zoals je aangeeft
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Topictitel aangepast.

Chris

Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Dat kan inderdaad kloppen. Ik zelf heb daar ook last van als ergens geen of slecht 3G signaal is.
Dit maakt voor de rest niet veel uit.
 
Ik begrijp alleen niet goed waar u nu mee zit. Bedoeld u dat u niet kan komen in het venster zoals op de
afbeelding?
jeroen2403
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice en die had mme aanbevolen om naar de winkel toe te gaan daar de telefoon voor een dag te laten liggen met een simkaart van hun er in kijken wat hij daar doet als dit ook het geval is dan moet het toestel terug voor reparatie, want dan is er iets mis met het toestel
Als dat zo is heb ik 10 maanden zitten klooien met een defect toestel, dat hadden ze ook meteen in het beginnen kunnen zeggen
Ik ga het ook nog eens doen met een harde reset kijken of dit resutaat opleverd
Of weet iemand anders nog een andere oplossing!!!!!Vrouw Verdrietig
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Zou het heel vreemd vinden als het aan een "defect" toestel kan liggen.
Internet gaat namelijk via de SIMkaart. Weet u misschien wat voor
apps er op staan?
jeroen2403
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ben bezig geweest heb het toestel schoon gemaakt van alle geinstalleerde app en een app erop gezet data alert via appworld
En nu maar afwachten wat er gebeurt
Verder weet ik het niet:(
jeroen2403
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nou mensen,
 
Heb het toestel leeg gehaald en zaterdagmiddag een app er op gezet die het data verkeer controleerd en telefoon niet gebruikt op zondag om 17.00 uur app gecontroleerd en al 11 mb verbruikt zonder dat er wat aanstaat
Dan moet dit echt aan het toestel liggen
 
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Jeroen2403,

Dat het toestel data verbruikt hoort bij de smartphone, hier kom je alleen onderuit door je data verbinding uit te zetten.

Lijkt mij dta er inderdaad processen op het toestel die data verbinding aanspreken.
echter is 11mb wel veel voor minder dan een dag
jeroen2403
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mensen,
 
Ben er eindelijk achter gekomen wat het nu is
Ben naar een Vodafone winkel geweest en eindelijk heeft iemand mijn heel goed geholpen
En de medewerker is er achter gekomen dat het aan de app ubersosial ligt dit vreed data
Gelijk er af gehaald en gewoon twitter er op en als het goed is moet het probleem zijn opgelost
Maar helemaal zeker weet ik het pas als ik de nieuwe maand afrekening krijg
Mensen ieder geval bedankt voor jullie hulp
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hi Jeroen2403,

Fijn om te horen dat het opgelost is en dat je dit met ons wil delen.

Super!

Greetz,

Chris

Moderator
Vodafone Forum
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic