neusbeertje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bellen naar buitenland met blox voordeel naar het buitenland

Geachte Vodafoneteam,

Ik bel maandelijks ongeveer 2,5 uur tot 3 uur naar Estland (ongeveer 25 korte gesprekken per maand).
Dit zijn mobiele nummers maar ook vaste nummers.
Nu lees ik dat je met Blox voordeel naar het buitenland € 9,50 150 minuten kan bellen of 150 sms sturen.
Als ik dus 2,5 uur bel, kost het mij dan alleen € 9,50 (ongeacht vast en/of mobiel)?
Wat kost het mij bijvoorbeeld als ik 3 uur alleen naar mobiele nummers bel?
In de toelichting is dit mij niet geheel duidelijk.

In afwachting van jullie reactie.

Mvg neusbeertje
5 Reacties 5
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey neusbeertje,

Het klopt dat je met deze BloX 150 minuten lang kunt bellen of 150 sms'jes sturen naar de voordeellanden voor € 9,50 per maand. Je betaalt voor deze 150 minuten of sms'jes alleen € 9,50 voor de BloX. Dit geldt voor zowel vaste als mobiele nummers. Gesprekken naar bijzondere buitenlandse nummers vallen buiten de bundel en worden apart in rekening gebracht. Bijzondere nummers: informatie- en servicenummers, commerciële nummers, satellietnummers. Als de BloX verbruikt is, gelden daarna de normale internationale tarieven van je abonnement.
neusbeertje
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Dankjewel voor je antwoord. Even een rekenvoorbeeld voor mij om het een en ander duidelijk te hebben.
Als ik gemiddeld 20 gesprekken (ongeacht mobiel/vast) heb van 7,5 minuut. Is dit 150 minuten. Dit kost mij dus € 9,50 euro. Als ik nu 5 extra gesprekken heb van 7,5 minuut naar Estland. Kost het mij dus 37,5 minuten x € 0,81= € 30,38 extra.

Als ik nu naast deze BloX ook de BloX "Bel + Sms naar Buitenland" gebruik.

  • zijn de kosten van deze 5 extra gesprekken van 7,5 minuut dan: 5 x € 0,79 + 37,5 minuut x € 0,19 = € 11,08?
In afwachting van je reactie.

Groet neusbeertje
Tyson

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sorry, een vraag tussendoor: ik heb een red business super abo (blox buitenland zit erbij in) maar betaal wel extra (kosten buiten bundel) voor een sms vanuit NL naar de EU..klopt dat?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@neusbeertje

Je moet er wel rekening mee houden dat de eerste minuut altijd op één volledige minuut wordt afgerond, daarna worden de gesprekken per seconde berekend. Zodra de BloX op is betaal je per minuut, dus 7,5 minuut wordt dan 8 minuten x €0,81 = €6.48 x 5 = €32.40.

Je kunt helaas niet twee BloX'en activeren waarmee je naar het buitenland kunt bellen. Je zult dus moeten kiezen dussen de "Voordeel naar Buitenland BloX" of de "Bel+Sms naar buitenland BloX".

@Tyson

Dat klopt inderdaad!
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Da's trouwens wel een beetje een gat in het aanbod van Vodafone op dit moment. Wel voordelig bellen etc. in het buitenland, maar naar het buitenland toe wel hoge buitenbundeltarieven bij zo'n 150 minuten-bundel. Misschien goed idee om hier lagere buitenbundeltarieven aan te koppelen voor het buitenland, en om ook iets met sms-kosten te doen?

Is tuurlijk ook lastig te verkopen dat je binnen de EU maar een paar cent per SMS betaalt en dat je vanuit Nederland (met je onbeperkt-bundel nota bene) tientallen centen kwijt bent voor één sms'je naar bijvoorbeeld België! Zeker jammer dat dat ook niet bij Red Business Super in zit en dat daar alleen 150 belminuten in zitten en niet bijv. ook 150 sms.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic