mgoren

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC desire C herstart zodra het toestel verbinding maakt met een "vreemd" Wi-Fi netwerk.

Ik heb een Vodafone Prepaid HTC Desire C met simlock, vanaf het begin heeft hij problemen met wifi routers. Als hij bij ons thuis op de Ziggo modem/router zit werkt de telefoon (60% van de tijd) prima, maar gaat de telefoon elders op een wifi router of bijvoorbeeld een KPNhotspot, dan duurt het even en gaat de telefoon herstarten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

De telefoon is al eens bij het service centrum van HTC geweest, maar daar was alles prima volgens de tests.
Verder doet de telefoon het ook prima.

Zou het kunnen komen van het Vodafone "sausje" die vanwege de simlock op de telefoon zit? Vrienden van ons hebben beide dezelfde telefoon alleen zonder simlock en daar werkt alles prima en nooit problemen

Als ik de telefoon nu ga unlockken, gaat hij dan de normale update/software ook ophalen ipv de Vodafone software?
4 Reacties 4
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @mgoren

Een simlock zou er niet voor mogen zorgen dat je toestel zich opnieuw opstart zodra je in de buurt komt van een nieuw Wi-Fi netwerk. Dat is ook erg raar! Je zegt dat je dit al sinds het begin hebt. Heb je in de tussentijd ook eens een update gedownload? En heeft dit het probleem niet verholpen?
mgoren
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alle software updates heb ik gedownload, hij is vrijwel direct na aanschaf naar HTC terug gestuurd geweest (via kijkshop). Daar is hij "getest" en schijnt alles naar behoren te werken.
Alleen hier thuis doet hij het niet, soms gaat het een poosje wat beter, maar op het moment is het weer bar en boos met herstarten. Telefoon geeft daarna altijd aan dat de telefoon is herstelt van een systeemcrash en of ik htc op de hoogte willen brengen.

Ik begreep dat de "gesimlockte" toestellen altijd een iets andere software versie hebben dan standaard vanaf HTC, en dacht dat het misschien daar aan kan liggen, mede omdat vrienden een nieuwe simlock vrije gekocht hebben en daar nooit problemen mee zijn.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Als het aan onze software zou liggen dan zou eigenlijk elk HTC Desire C toestel met dezelfde software hetzelfde probleem moeten ervaren. Dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Het zou wel kunnen dat er toch een software foutje in jouw toestel zit. Je geeft nu wel aan dat het alleen bij jou thuis niet werkt. Bedoel je dan dat je de problemen echt alleen met je eigen Wi-Fi netwerk ervaart?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Het probleem is waarschijnlijk niet zo zeer de sim lock als wel dat Vodafone branded toestellen door Vodafone geüpdatet moeten worden, niet door de fabrikant, en dat Vodafone hier enorm traag mee kan zijn, zodat je soms maanden moet wachten tot je een bugfix krijgt die unbranded toestellen allang hebben, dat is als je überhaupt een update krijgt want zelfs dat is niet gegarandeerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic