Onlangs heb ik mijn I phone 6S vervangen door de nieuwe I phone 11. Alle data overzetten van de oude op de nieuwe was een peuleschil. Maar nu zijn er echter een groot aantal apps niet geïnstalleerd op de nieuwe telefoon. Handmatig uit de cloud downloaden lukt ook niet! Heeft iemand daar ook ervaring mee, of is het een foute instelling van de nieuwe telefoon die dit blokkeert? De app tegeltjes staan wel op de nieuwe telefoon, maar er staat een ‘wolkje’ bij!
wie kan mij verder helpen?
alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi@Luc-Segers
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Als er een wolkje bij staat dan heb je deze dus al een keer gedownload en kan je deze gewoon nog een keer downloaden. Als je erop klikt, dan moeten ze als het goed is gewoon weer op je telefoon uit komen.
In de App Store, of op je schermpje, zie je voortaan een wolkje bij apps die je eerder hebt aangeschaft. Dit iCloud-wolkje vervangt de Installeer knop, die voorheen zichtbaar was bij apps. Het wolkje geeft aan dat je de betreffende app al eerder hebt gedownload of gekocht. Deze is alleen nog niet geïnstalleerd op het apparaat dat je momenteel in handen hebt. Het maakt duidelijker dat je apps die reeds in bezit zijn gratis opnieuw kunt downloaden (‘ophalen van iCloud’) en dat je er niet opnieuw voor hoeft te betalen.
Het gaat om apps die je een tijdje niet heb gebruikt en het gaat alleen om de app zelf, niet om de data en instellingen die je hebt ingevoerd. Dus als het goed is kan je deze gewoon weer downloaden en is er niets aan de hand.
Hoi@Luc-Segers
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Als er een wolkje bij staat dan heb je deze dus al een keer gedownload en kan je deze gewoon nog een keer downloaden. Als je erop klikt, dan moeten ze als het goed is gewoon weer op je telefoon uit komen.
In de App Store, of op je schermpje, zie je voortaan een wolkje bij apps die je eerder hebt aangeschaft. Dit iCloud-wolkje vervangt de Installeer knop, die voorheen zichtbaar was bij apps. Het wolkje geeft aan dat je de betreffende app al eerder hebt gedownload of gekocht. Deze is alleen nog niet geïnstalleerd op het apparaat dat je momenteel in handen hebt. Het maakt duidelijker dat je apps die reeds in bezit zijn gratis opnieuw kunt downloaden (‘ophalen van iCloud’) en dat je er niet opnieuw voor hoeft te betalen.
Het gaat om apps die je een tijdje niet heb gebruikt en het gaat alleen om de app zelf, niet om de data en instellingen die je hebt ingevoerd. Dus als het goed is kan je deze gewoon weer downloaden en is er niets aan de hand.
Je kan overigens je iPhone zo instellen dat apps, die je niet zo vaak gebruikt, automatisch kan laten verwijderen. Hoe doe je dit?
Als je de app dan weer wilt installeren hoef je alleen op het wolkje te klikken. Je kan overigens ook even kijken bij deze instellingen of deze misschien bij jou aan staat en daarom de oudere apps, die je niet meer gebruikt of voor een lange tijd niet meer hebt gebruikt, met een wolkje staan.
Is het met bovenstaande tip opgelost @Luc-Segers?
Mocht er geen reactie komen @Luc-Segers, dan wordt het topic gesloten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.