Hoi
johnnygitaar Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Oei, dat is wel een heel vervelend verhaal. Als je iets is aangeboden dan moeten ze het ook nakomen en niet zomaar opeens veranderen. Nu weet ik wel dat monteurs niet zomaar iets kunnen doen en zal het Ziggo signaal altijd binnen komen op het punt waar ook je TV aansluiting binnen komt. Als deze opnieuw moet worden geplaatst dan is daar weer een andere monteur voor nodig. En dan ligt het er nog aan of dat binnen in huis moet plaatsvinden of buiten het huis. Dus daar zitten wel wat regels aan, als ik eerlijk moet zijn, en dat is niet altijd even makkelijk.
Daarnaast ben ik nooit zo happig op verkopers aan de deur. Ik zeg niet dat ze allemaal voor het geld rond lopen maar men praat altijd wel heel gemakkelijk over dingen die soms helemaal niet kunnen. Aangezien ik hier op de community veel aanwezig ben, en ook bij Ziggo, weet ik wel hoe het werkt en als ik een verkoper aan de deur krijgt die me van alles kan toezeggen, dan geef ik zelf al aan dat dit niet kan. Maar goed, daar kan ik nu makkelijk over praten. Mensen die afgaan op vertrouwen moeten het maar geloven, zoals jij nu hebt gehad. Volgende keer maar geen deurverkoop meer aannemen!
Maar het verhaal Ziggo en Vodafone staan zeker los van elkaar. Je gaat bij twee bedrijven een abonnement aan en als je bij Vodafone de 14 dagen bedenktijd hebt gehad dan kan je niet meer terug. Beetje jammer dat Vodafone dit niet kan inzien en dat ze met je meedenken omdat je aan de deur een contract bent aangegaan. Weet dan ook niet hoe dit bij de deur is gegaan, neem aan dat je twee verschillende contracten hebt getekend en dan is het denk ik toch vervelend maar kan je er niet van af stappen.
Mijn advies is om contact op te nemen met de
klantenservice van Vodafone, door te bellen en/of anders een
chat te starten. Probeer aan deze mensen uit te leggen wat er aan de hand is en misschien kunnen ze uit coulance nog iets voor je betekenen. Weet het niet zeker, maar daar schiet je meer op dan hier op de community (dit is een klanten helpt klanten community).
En dit is wel een goede leer voor VodafoneZiggo om de deurverkopers nog eens goed streng erop aan te spreken dat het zo niet kan en dat ze mensen wel goed moeten informeren. Succes in ieder geval en ik hoop dat je daar iets verder komt.