Excessed

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeer slecht bereik, waar eerst zeer goed. Postcode: 6562MK

Hallo, 
 
Hopelijk kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat ik nu net 0.5Mbps haal, en een half jaar geleden nog 12Mbps.
 
Beetje jammer dit, schaf je een abonement aan met extra snelheid. Word de snelheid 24x langzamer naarmate het abonement vordert..
Plaats: Groesbeek, 6562 MK
13 Reacties 13
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Excessed, ik kan niets vreemds ontdekken op die postcode. Kun je eens de vliegtuigmodus in en uitschakelen. Of even de simkaart voor minimaal 2 minuten eruit halen. Dit kan het eventueel verhelpen. Zo niet, is het waarschijnlijk een tijdelijk probleem op die locatie.
reneklosters

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Zins twee maanden heb ik een zeer trage internet verbinding op mijn Samsung SIII.
Thuis behaalde ik maanden lang een snelheid van +/- 7 MB per sec, nu kom ik hoger dan 250 kb waarbij de reactie tijd (ping) ook behoorlijk hoog zijn.
Ik heb bij meerdere personen met een Vodafone abonnement gevraag of zij ook last hebben van het zelfde probleem.
Alle antwoorden zij met JA, vandaar nu dit bericht op het forum.

Enkele dagen geleden zijn er werkzaamheden utgevoerd bij een Vodafone mast ter hoogte van zwembad de lubbert in Groesbeek.
Een van deze monteurs heb ik gesproken en zij geven aan dat het te maken heeft met de omschakeling naar 4G
Ook de snelheid op het 3G netwerk zal naar alle waarschijnlijkheid niet veranderen.

Met de informatie even met Vodafone gebeld, helaas kon deze dame van het callcenter bij na vraag hier geen mededelingen over doen.

Mijn vraag aan alle mensen op de forum kunnen Julie duidelijkheid geven?
Want zo wel in Groesbeek, Nijmegen, Arnhem, Velp is het erg traag geworden.
En vreemd genoeg zijn inderdaad deze masten omgebouwd naar 4G.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Vreemd, want mijn ervaring is dat 3G op deze masten juist sneller werkt dan vroeger en dat ze ook minder last hebben van drukte op het netwerk.

Maar gaat het nou om je ontvangst (aantal streepjes/bolletjes) of is dat wel prima en is de snelheid gewoon laag terwijl je wel goede ontvangst hebt?

Ben benieuwd wat de reactie van Vodafone hierop is.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@reneklosters,

Ik kan net als Serkan niets vreemds ontdekken.. Het is natuurlijk vreemd dat je opeens klachten hebt. Kun je je simkaart even in een ander toestel testen. Je geeft aan dat anderen er ook last van hebben maar het is toch belangrijk dat we alle individuele factoren eerst uitsluiten. Als je wilt mag je de mensen in jouw omgeving die er ook last van hebben ook een bericht in dit topic laten posten. Dan kunnen we inventariseren wat er precies gaande is. 
Elixyr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier ook last van en is erg vervelend. Mijn vrienden en familie hebben ook geen tot nauwlijks bereik! Ontvang 3G alleen het internet is zo traag.
Heb hier nu ongeveer 2 weken last van. Voorheen nooit problemen gehad met vodafone.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik heb een en ander nagekeken en er blijken inderdaad problemen met een mast in deze regio:(. Er wordt aan gewerkt en natuurlijk lossen we dit zo snel mogelijk op! In ieder geval bedankt voor de heads up allemaal, laten jullie het weten als jullie verandering merken?
anilbektas

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo
ik heb hier ook veel last 6544
ik heb een iphone 5s die doet bellen ove 3g 2g is niet meer mogelijk
3 verschilende telefoons geprobeerd
vodafone heeft 2 keer nietwe simkaart toe gestuurt
maar tot heden nog steeds problemen
ik heb 2 keer klacht ingediend dat ik traag internet heb
als ik aan het bellen ben dat verbinding weg valt
of kraakt
vodafone komt iedereker net als een papagaai terug
3g moet goed tot zeer goed zijn
ik zeg kom een kopje koffie drinken kunnen we in nijmegen naar nog 10 plekken waar geen 3g is volgegens vodafone wel antwoord hier of is dat doen wij niet
ze zeggen aleen verbinding is goed tot zeer goed op afstand vanaf de kantoor vind ik wel heel knap
en ze konden niks voor mijn betekenen

7-1-2014 weer naar klantenservice gebeld
eerste ker hoorde we me kaar ongeveer 2 minuten
tweede keer hoorde we me kaar ongeveer 1 minut
en de derde keer iets langer
bij de derde medewerkster aangegeven wilt u mijn doorverbinden met klantenservice
en even u verhaal uitleggen dat u ook heeft mee gemaakt dat de lijn kraakt en daarna hoor je helemaal niks meer door verbonden ik vertel me verhaal in het kort aan de technise medewerker
antwoord is ik kan het door zetten maar ik weet niet of de klacht iets gaat opleveren

en dan sta ik met deze klachten op straat te bellen
binnen is het nog erger
hopelijk komen ze niet weer aan met een zelfte antwoord
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo @anilbektas

Ik snap dat het misschien een beetje raar klinkt dat wij op afstand kunnen zeggen dat de dekking op jouw locatie goed moet zijn maar die uitspraken baseren wij op metingen die zijn uitgevoerd. Hierdoor kunnen wij zien hoe het netwerk is op een bepaalde locatie.
anilbektas

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Snap ik wel
Maar hoe vadafone reageert vind ik niet acceptabel
U collega zegt verbinding moet goed zijn ( het is niet zo )
De metingen die vodafone uitvoert is een schatting en niet met 100 procent zekerheid
Bijvoorbeeld locatie 6512hz 38 daar zijn problemen met dekking 6 jaar geleden ook dat is toen ook bevestigt
Maar op de deking kaart is nergens te zien dat er gprs verbinding is staat nog steeds goed 3g verbinding op dekings kaart
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Anil, 6512hz heeft volgens onze metingen prima GSM-dekking. De UMTS-dekking is minder sterk daar, dat klopt. De iPhone 5s kan inderdaad niet meer handmatig maar 2G, maar dat hoort hij eigenlijk wel nog automatisch te doen. Ik kan me voorstellen dat het echter voor of tijdens die switch door het toestel kan voorkomen dat je bv slechtere gesprekskwaliteit merkt. Aan die 3G dekking valt op korte termijn vrij weinig te doen. Het plaatsen van een mast is een traject dat meer dan een jaar duurt en ook érg duur is. Zeker als de GSM-dekking opzich prima is en dus iedereen bereikbaar zou moeten zijn kan ik me voorstellen dat dat geld in eerste instantie wordt gebruikt om ergens anders verbeteringen door te voeren.
daphneheber

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,

Sinds ik mijn abonnement heb bij vodafone heb ik thuis en in het dorp weinig tot geen bereik.
Mijn postcode is 6011 SV. Zou dit verholpen kunnen worden?

groetjes
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Daphne, ik zie dat er onze dekking Ell inderdaad niet erg sterk is. Als het goed is zou er wel gebeld moeten kunnen worden, maar zeker binnenshuis zal het bereik niet overhouden.

Op korte termijn zal er geen verbetering in het netwerk komen op deze postcode. Een nieuwe mast is een enorme investering die ook minimaal een jaar nodig heeft. Op korte termijn zou denk ik een femtocel een grote verbetering kunnen zijn. Kijk eens naar https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml?
Mijn collega's van de klantenservice kunnen eventueel ook extra info over de mogelijkheden geven.
anilbektas

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Ik krijg van u deze bericht

valt op korte termijn vrij weinig te doen. Het plaatsen van een mast is een traject dat meer dan een jaar duurt en ook érg duur is
Wat dacht u van alle mensen die daar wonnen wat ze al meer dan een jaar betalen voor slechte verbinding
Wat onacceptabel is wat wij als klant betalen omdat een nieuwe mast veel geld kost !!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic