kadbr0

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zakelijk abbonnement kan niet verlaagd worden??

Volgens de klantenservice kan een zakelijk abbo gedurende de hele looptijd niet verlaagd worden. Dat vind ik absurd. Omstandigheden kunnen veranderen en dan zou je 2 jaar aan een (veel) te duur abbo vastzitten?

In ons geval is het contract verlengd en min of meer automatisch is het duurste abbo (RED Super) aangeboden. Pas later kwam ik erachter dat onbeperkt bellen (daarom hadden we eerder een erg duur abbo) nu al in een gewoon RED abbo zit. De extra's zijn bellen in buitenland en multisim, maar dat hebben we niet nodig. Nu moet dus 2 jaar uitgediend worden zonder dat tussentijds verlaagd kan worden, een geintje van 500€ onnodige kosten. Dat moet, net zoals bij Vodafone particulier, toch gewoon geregeld kunnen worden onder eventuele bijbetaling van een verschil in bijbetaling voor het toestel?
2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @kadbr0

Ik heb goed gezocht binnen de rubrieken "Vodafone Zakelijk" en "Vodafone Zakelijk Support". Maar nergens staat de mogelijkheid vermeld om Zakelijke abonnementen tussentijds neerwaars of opwaarts bij te stellen. Dit neerwaarts bijstellen (met één stap omlaag, na zes maanden, tegen een tarief van €50,00) is wel mogelijk voor particuliere abonnementen.

De Algemene Voorwaarden van jouw abonnements-overeenkomst zijn bepalend. Maar volgens mij is het inderdaad niet mogelijk dat Zakelijke abonnement-houders hun contract kunnen aanpassen. En zeker niet neerwaarts kunnen bijstellen.
Wellicht dat jouw Vodafone acoount-manager positievere berichten kan geven, in deze kwestie, dan ondergetekende.
Maar ik ga ervan van uit dat "downgraden" niet mogelijk is, gedurende de looptijd van een Zakelijk Abonnement.
De opzegtermijn is trouwens drie maanden bij Zakelijke Abonnementen.

Succes !

Netwerker
kadbr0
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste netwerker,
ik kan je verzekeren dat het verhogen van een zakelijke bundel geen enkel probleem is, dat kun je via de website in een minuutje regelen en dat heb ik in het verleden ook gedaan. Omlaag maken ze altijd moeilijker en in het zakelijke geval kennelijk zelfs onmogelijk. Het zal allemaal best in de kleine lettertjes staan, maar ik vind het niet netjes en eigenlijk een vorm van machtsmisbruik. Je gaat een contract aan voor een zekere periode en welke bundel je ook neemt, voor je toestel betaal je dan toch wel. Een bundel neem je zo dicht mogelijk bij je werkelijke verbruik en dat kan veranderen of kun je ook verkeerd ingeschat hebben. Bij de meeste providers kun je dan gewoon per maand aanpassen en dat verwacht ik dan ook van Vodafone, maar die knijpen hun klantjes liever uit. Als ik mijn klanten zo zou behandelen . . .
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic