Carlos0_0

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Xperia Z barst in het scherm

Hallo allemaal,

Ik ben denk ik net zoals vele 1 van de slachtoffers van Xperia z waar het scherm kapot is, nu door de vele berichten op internet en Radar weet ik het even niet meer.
Wat doet Sony op het moment met deze reparaties worden ze nog gemaakt, of staan mensen gewoon in de kou nu met een kapot toestel ?.
Ik betaal mijn Xperia Z nu nog tot volgend jaar heb hem nu net 1 jaar, maar ja een scherm reparatie is een beetje duur.

Het toestel ziet er verder gewoon goed uit en mankeerde ook niks, nu reageert het hele scherm niet meer.
14 Reacties 14
Chrissooh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds vorige week een Sony Xperia Z, die mij zeer bevalt. Alleen zit er nu al een kras op, wat raar is want volgens Sony is het toestel krasbestendig en ik heb er geen rare dingen mee gedaan. Kan ik dit laten repareren? Ik heb een Vodafone verzekering op het toestel.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey Chrissooh,

Welkom op het Vodafone Forum!

Wat gaaf dat je de nieuwe Sony Xperia Z hebt.

Volgens de specificaties zou het display inderdaad krasbestendig moeten zijn. Heb jij het tegendeel weten te bewijzen? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?


Chrissooh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de kras er niet opgemaakt, hij is niet in de buurt van sleutels geweest. De kras zat er opeens, dat maakt wel duidelijk dat hij niet krasbestendig is. Kan ik dat laten repareren?
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Chrissooh, op afstand kan ik dat niet goed beoordelen, maar je kunt je toestel altijd ter reparatie aanbieden. Als je een verzekering via Vodafone hebt, neem dan eerst contact op met de verzekering, via 010 - 406 01 00. De verzekering kan je verder informeren.
bartje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
je weet dat sony mechanisch een schermprotector op je scherm heeft geplakt ( zo krijg je hem geleverd) dus dat de kras niet op je scherm zit! moet je maar is goed langs het randje kijken ( zo strak zit hij er op). Zou hem er nog niet afhalen tot je een nieuwe hebt;).
 
 groet,
 
Bart
elvismarineteam

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
 
Mijn scherm is ook gebarsten. Het is onduidelijk of het het beeldscherm is, of er meteen onder, maar hij wordt morgen opgehaald.. Alleen, ik hoor net dat het niet onder de garantie valt. Maar wat valt dan wel onder garantie
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
elvismarineteam schreef:
Hallo,

Mijn scherm is ook gebarsten. Het is onduidelijk of het het beeldscherm is, of er meteen onder, maar hij wordt morgen opgehaald.. Alleen, ik hoor net dat het niet onder de garantie valt. Maar wat valt dan wel onder garantie
Nou, of iets onder de garantie valt hangt vooral af van de oorzaak van het defect. Stel dat het scherm van je telefoon niet meer werkt. Bij onderzoek door de reparateur blijkt dat dat komt doordat het scherm in de fabriek al niet helemaal in orde was. Dat valt dat onder de garantie.
Zat je telefoon in je kontzak en is er spanning (druk) op komen te staan doordat je er half op bent gaan zitten, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Dat defect komt niet uit het toestel zelf maar door gebruik. Dat valt niet onder de garantie (maar kan evt wel onder je verzekering vallen).

Zo gaat het eigenlijk met alle defecten aan je toestel. Van tevoren valt er alleen vaak weinig over te zeggen. De oorzaak zal meestal bij onderzoek door de reparateur moeten worden vastgesteld.
elvismarineteam

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Oke dat is duidelijker. Ik wacht het rustig af, en heb mijn leentoestel inmiddels.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Carlos, wat de oorzaak is van defecten wordt per geval bepaald als het toestel ter reparatie is aangeboden. Uiteraard is wel bekend dat er onverwacht veel reparaties van het scherm van de Xperia Z binnenkwamen vanuit alle verkopers, dus daar wordt bij de beoordeling van de reparatie absoluut rekening mee gehouden. De beste oplossing is dus gewoon het toestel laten repareren.
Carlos0_0
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Bas,

Ik ben benieuwd ik heb me telefoon net ingeleverd bij Vodafone winkel in Utrecht/Overvecht, dus ik ben benieuwd wat eruit komt.
Ik weet dat die met Dynafix gaat en daar niet al te goeie ervaringen mee(Vodafone wel al 7/8 jaar of langer klant), ik heb daar al eerder telefoons laten brengen en geen enkele was gemaakt.

De xperia z stond trouwens ook niet in het venster om reparatie aan te melden, de gene die mij helpte moest handmatig een formulier invullen .
judithjagersma

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, Ik ben niet op mijn telefoon gaan zitten en geen druk gezet op het scherm toch is hij nu voor de 2e keer sinds ik de telefoon heb vanaf augustus 2013 (geloof dat ik toen me abonnement kreeg en had afgesloten maar kan ook oktober zijn) weer stuk. Ik heb gelukkig nog een oudere telefoon maar begin dit knap vervelend te vinden. Ik kan Dinsdag pas bellen voor reparatie en hem op laten sturen. Als ik hoor dat er zoveel problemen met deze telefoon zijn vraaag ik me af kan ik hem dan niet omruilen voor een andere telfon zoals noem maar wat de Nokia met windows 8? De eerste keer viel de telefoon gewoon uit nu zit er een barst in het scherm en is het toetsenbord niet te gebruiken. daarnaast staat er op veel stukken op het forum over de sony hier dat het "onbreekbaar" glas moet zijn. klopt ook niks van dus. En het bedrijf dat de telefoon moet maken word ook in kwaad daglicht gezet. Moet ik me zorgen maken?

de 2 vragen die ik dus heb is:

kan ik de sony omruilen voor een ander toestel zodat ik de problemen met de sony in de toekomst neit meer hoef te hebben gezien het feit dat je na een paar keer repareren je verzekering het niet meer dekt.

en de andere vraag:

Moet ik me zorgen maken over het repatie bedrijf?


Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Judith,

Vervelend dat je weer problemen ervaart me je toestel.

Ik kan je niet aangeven wat hier de reden voor is. Soms kan iets klein al een defect veroorzaken. Dit geldt niet alleen voor jouw toestel. Het is helaas niet mogelijk om je toestel hierdoor te ruilen tegen een ander model. Je dient dus echt het reguliere reparatieproces te volgen.

Je hoeft je geen zorgen te maken over het reparatiebedrijf. Onze collega's weten wat ze doen en onderhouden nauw contact met de fabrikanten om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.
weroc

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jaja hier het zelfde geval alleen is mijn Z3 krom getrokken aan 1 kant je stuurt hem op en krijgt gewoon te horen 250 euro meneer toestel net een half jaar oud Dynafix zegt zoals altijd gebruikersschade en daar sta je dan.
Sony neemt de bevindingen van dynafix over en klaar geen garantie, nog nooit heb ik zoiets schandaligs meegemaakt je provider doet er niets aan toch Vodafone Sony zegt zoek het maar uit en Dynafix zegt betalen zo worden we er allemaal beter van behalve de consument.

Noooit geen sony meer voor mij, en met Vodafone ben ik ook klaar alles gaat weg hier en naar de KPN.

grtjs
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic