Net als vorig jaar vindt het event plaats in het Steve Jobs Theater op Apple Park. Het is de tweede keer dat Apple op deze locatie een eigen event houdt. Apple heeft bevestigd dat het
Apple-event via een livestream te bekijken is op woensdag 12 september 2018 vanaf 19:00 uur.
Apple livestream kijken op iPhone, iPad of iPod touch
Je kunt de livestream volgen op je iDevice. Apple heeft een speciale pagina klaargezet voor mensen die de livestream via een iDevice of Mac willen kijken. Hiervoor ga je vlak voordat de livestream begint in de mobiele Safari-browser naar de
pagina voor de livestream. Je hebt minimaal iOS 9.0 nodig. Je hebt dus geen aparte app nodig. Eventueel kun je de beelden via AirPlay doorsturen naar een televisiescherm, maar je kunt daarvoor ook de Apple TV gebruiken.
Apple livestream kijken op Mac en Windows
Ook op de Mac en op Windows-pc’s kijk je naar de livestream via
vanaf de website. Hiervoor moet je aan het volgende voldoen:
- Mac met minimaal OS X 10.8.5 en minimaal Safari 6.0.5
- Windows-pc met Windows 10 en Microsoft Edge (kijk verderop voor oudere Windows-versies).
- Een computer met Firefox of Chrome browser.
Apple livestream kijken op Apple TV
Kijk je de livestream liever op het grote tv-scherm, dan kan dat via de Apple TV. Hou daarbij rekening met de generatie Apple TV die jij hebt:
- Op de Apple TV 4 en Apple TV 4K kijk je het evenement via de Apple Special Event-app die in de App Store beschikbaar is.
- Op de Apple TV 2 en 3 kijk je het evenent via het speciale kanaal. Het kanaal verschijnt automatisch als jouw Apple TV minimaal software-update 6.2 heeft geïnstalleerd.
- Op de Apple TV 1 is het niet mogelijk om de livestream te kijken.
Uiteraard kan je ook alles via Twitter volgen. Volg dan iCulture, een van mijn favorieten
🙂Oh ja, zelf kijk ik uit naar een iPhone (liefst groter) en zeker kijk ik uit naar de nieuwe iPad Pro.