Rienko

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wisselgesprek Iphone XR ios 13.1.3

Sinds enkele dagen werkt de wisselgesprek functie niet meer. Telefoon heeft de laatste IOS versie (13.1.3)

Mijn abonnement is per 14 oktober verlengd, misschien heeft dat er iets mee te maken.

Instellingen zijn ongewijzigd en *43# heb ik ook al geprobeerd.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rienko
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nog geen contact gehad met Apple. Zodra ik dat heb gehad, zal ik het hier vermelden.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi@Rienko 
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. 

Als je alles al hebt gedaan dan zou ik haast zeggen, het zou wel eens in het systeem van Vodafone kunnen liggen. Neem aan dat je je toestel ook al eens uitgezet hebt en weer aan. 

Deze informatie staat goed?
https://handleidingen.vodafone.nl/apple/iphone-xr-ios-12-0/oproepen-en-contacten/wisselgesprek-in-of...

Kan het zijn dat je deze misschien per ongelijk uit hebt gezet?
In ieder geval, je kan deze aanzetten door te bellen naar *43#
Status controleren: *#43# en uitzetten doe je via #43#

Je hebt vast bovenstaande al gedaan, zoals ik lees in je bericht. Mocht het niet lukken, loop dan even langs een Vodafone winkel. Daar kunnen ze je vast en zeker wel helpen. Voor je daar heen gaat kan je het ook nog proberen door je SIMkaart in een ander toestel te stoppen om te kijken of het daar wel werkt. Als dat het geval is dan ligt het aan de telefoon en dan zou je die moeten resetten (of eerst even helemaal uitzetten en weer aan). En wat je dan kan doen is je SIMkaart eruit te halen, 10 minuten wachten, SIMkaart er weer in doen en dan aanzetten (dan krijgt die een kleine reset bij Vodafone). Of handmatig je netwerk aanpassen en weer terug zetten op Vodafone.

Het zijn wat lap middelen maar misschien helpt het je verder?! 🙂
Wil dit ook allemaal niet lukken dan zou je nog de klantenservice van Vodafone kunnen bellen om te vragen of ze iets kunnen zien in het systeem. Succes in ieder geval en ik denk dat je wel een heel eind komt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het met bovenstaande tips opgelost @Rienko 
Wij hebben helaas geen mogelijkheid om de optie wisselgesprek aan of uit te zetten. Dit kan alleen via het toestel.
Het enige wat je nog kan proberen is een kruistest. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.

Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. 
Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mocht het de simkaart zijn, fan kun je meteen een simwissel doen.

 

Echter is mijn vermoeden dat dit door de update komt van je toestel. Het enige wat je nog kan proberen is een bak up maken van je toestel. Vervolgens zet je het toestel terug naar fabrieksinstellingen. Werkt het dan nog niet, dan raad ik aan om dit bij Apple aan te kaarten en aan te geven dat dit na de laatste update niet meer werkt. Helaas is het dan afwachten op een nieuwe updata van Apple.

Rienko
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is met bovenstaande oplossingen nog niet gelukt. Ik ga contact opnemen met Apple. Hopelijk kunnen zij iets betekenen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top @Rienko 
We horen graag hoe dit afloopt of opgelost gaat worden. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Heeft het contact met Apple iets opgeleverd @Rienko ?

Rienko
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nog geen contact gehad met Apple. Zodra ik dat heb gehad, zal ik het hier vermelden.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @Rienko 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Heb je ondertussen al een update voor ons @Rienko ? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic