HI allemaal,
Na wat vragen op het forum over de Windows Phone 8X en 8S by HTC hierbij een topic speciaal gewijd aan dit nieuwe Windows 8 toestel. Val me gerust aan als je meer foto's, specs, of andere informatie hebt! Ik ben zelf enorm benieuwd naar Windows Phone 8.
Windows Phone 8X by HTC: De HTC Windows Phone 8X is de eerste smartphone van HTC met het Windows Phone 8-besturingssysteem. Windows Phone 8 maakt gebruik van Live Tiles (waarmee je direct updates van je sociale netwerken op je homescreen ziet) en biedt daardoor een zeer persoonlijke gebruikservaring. Niet alleen is de HTC 8X HTC's eerste Windows Phone 8-smartphone, ook is het de
eerste HTC-smartphone met een 2,1-megapixel frontcamera waarmee je gemakkelijk vier mensen of meer in één beeld kunt
vastleggen. Ook kan je met deze frontcamera 1080p Full HDvideo's opnemen.
Aan de achterzijde beschikt de HTC 8X over een 8-megapixel camera (met LED flitser en eveneens met een Full HD-videorecorder) met een 28mm-lens, die ook goede prestaties bij weinig licht biedt.
De Windows Phone 8X van HTC heeft een Super LCD2 scherm met 4,3 inch HD-resolutie dat is vervaardigd van het lichte en krasbestendige Gorilla Glass 2.
De 8X heeft 16GB geheugen, daarnaast krijg je gratis 7GB opslagruimte op SkyDrive, Microsofts cloudservice.
Het toestel maakt gebruik van microSIM en heeft een dual-core processor.
De Windows Phone 8X by HTC wordt december verwacht.
Windows Phone 8S by HTC: De HTC Windows Phone 8S is het eenvoudigere en goedkopere broertje van de tegelijkertijd geïntroduceerde HTC 8X. De belangrijkste verschillen tussen de 8S en 8X betreffen:
- het schermformaat (4-inch in plaats van 4,3-inch),
- de camera (5-megapixel in plaats van 8-megapixel)
- en de videorecorder (720p HD in plaats van 1080p Full HD).
Dankzij Windows Phone 8 krijg je meteen de beschikking over de mobiele Office-apps (Word, Excel, PowerPoint en OneNote) en een perfecte integratie met de sociale netwerken Facebook, LinkedIn, Twitter en Windows Live (MSN). Updates van deze netwerken kan je gelijk op de 'Live Tiles' op je homescreen zien.
De HTC 8S beschikt over een krasbestendige Gorilla Glass en ondersteunt de Beats Audio-technologie voor de beste geluidskwaliteit. Naast het 4GB ingebouwde opslaggheugen (uitbreidbaar via microSD) krijg je gratis 7GB online-opslagruimte op Microsofts SkyDrive-cloudservice.
Het toestel heeft een dual-core processor en maakt gebruik van microSIM. De Windows Phone 8S by HTC wordt januari verwacht.
Wat vinden jullie ervan? Zit jouw toestel hierbij?
Ben ik verder nog iets vergeten? Of zijn er nog andere features die zeker niet mogen missen hier?
Schroom dan niet om de informatie aan te vullen met jouw ervaringen, ideeën en/of vragen over de toestellen en Windows 8 Phones.
*Update* Zoals jullie denkelijk ook al hebben ontdekt staat de HTC 8X online in de Vodafone Shop.
Dit is tijdens mijn vakantie gebeurd, vandaar dat ik jullie helaas niet eerder een update heb kunnen verschaffen, maar bij deze, de HTX 8X is online te bestellen en in de winkels beschikbaar.
De 8S is momenteel nog niet beschikbaar maar zal naar hoe het er nu uitziet deze maand ook nog beschikbaar komen.
Veel plezier met de toestellen en laat weten wat jullie ervan vinden. Hoe werkt het? Wat bevalt extreem goed etc?
Ik ben benieuwd naar de reviews!