AvdB

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wileyfox Swift 4G?

Op de Wileyfox Swift is 2 maanden geleden een OTA update vrijgegeven voor Nougat 7.1.1. Op dit toestel heb ik een Vodafone zakelijk abonnement met mobiel 4G internet.
Na de update blijkt dat op dit toestel alleen nog het netwerk 'vodafone NL 2G' gevonden wordt. Het mobiel internet doet het, maar beperkt zich tot 'G' en 'E'. Telefonische adviezen van de helpdesks van Wileyfox en van Vodafone komen niet veel verder dan het resetten van netwerkinstellingen, het herplaatsen van de akku en/of SIM kaarten en dat soort oplossingen. Op internet is informatie over APN instellingen maar niet recent en specifiek voor Vodafone zakelijk 2017. Ik heb wat geexperimenteerd met deze instellingen maar dat brengt geen verbetering. Ook 3G komt niet aan bod, hoewel de Wileyfox ook 3G en 4Glte aankan
Voordat ik een andere provider overweeg: iemand nog tips?



9 Reacties 9
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
AvdB, welkom op het Vodafone Forum! Wat lastig dat je internet niet werkt. Voor mij is dit een onbekend toestel, ik zie ook dat wij het toestel niet verkopen. Het nadeel is dat het toestel in dat geval niet is getest door onze testafdeling voor een goede werking met onze simkaarten en netwerken. Ook heeft onze testafdeling het toestel dus aanwezig niet om alsnog een test te kunnen doen.

Wat je kunt proberen is om de simkaart in een ander toestel te testen. Werkt het dan wel? Afhankelijk van het resultaat kun je ook kijken of het terugzetten van de fabrieksinstellingen helpt. De APN is live.vodafone.com of office.vodafone.nl. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn beide vodafone. Eventueel kun je ook een andere Vodafone simkaart laten testen in je toestel, bijvoorbeeld van een kennis. Zo kun je een probleem met de simkaart uitsluiten.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi AvdB

Heb je de tips van Marc geprobeerd?
AvdB
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja. Ik ben ook naar de Vodafone winkel in zevenaar geweest. Daar ter plekke het volgende opgemerkt:
1. de wileyfox ontvangt uitsluitend 2G netwerken met een Vodafone SIM
2. als de Vodafone SIM in een iphone overgeplaatst wordt, dan ziet die iphone 4G netwerken
3. als de SIM weer naar de wileyfox wordt overgeplaatst, dan ziet de wileyfox ook 4G netwerken
4. als in de wileyfox een 2de SIM (Telfort) wordt bijgeplaatst, dan ziet de wileyfox weer uitsluitend 2G netwerken
5. de wileyfox blijft vervolgens alleen 2G netwerken zien, ook als de Telfort SIM eruit wordt gehaald.
Blijkbaar verandert er een setting op de SIM waar je als user niet bijkunt. Volgens de Vodafone medewerker staan de APN settings goed. Het blijft even een raadsel hoe dit kan...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
AvdB, het lijkt mij in ieder geval iets specifieks met dit toestel. Maar wat precies durf ik ook niet te zeggen :(.
AvdB
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een fatory reset (Android 7.1.1.) maakt niets uit, en met het toestel lijkt verder weinig mis. Wellicht is het iets met de combinatie van toestel en deze beide simkaarten. Het toestel gaat binnenkort retour leverancier. Misschien dat daar nog iets uitkomt.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
AvdB,

Laat je ons weten wat de uitkomst is?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi AvdB,

Is er nog nieuws?
AvdB
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De Wileyfox Swift is teruggestuurd naar de leverancier (Amazon). Het probleem wordt niet opgelost, maar er wordt geld teruggegeven.
Op zich een nette oplossing, maar we weten dus niet waar het probleem door wordt veroorzaakt.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
AvdB,

Bedankt voor je terugkoppeling. Fijn dat je in ieder geval je geld terug krijgt! Nu op zoek naar een ander toestel dus 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic