Kalder

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wel verbinding met 3G en H+, geen internet. Utrecht / Leidsche Rijn

Hallo,

Mijn Samsung Galaxy Nexus kan sinds vrijdag niet online meer op het 3G of H+ netwerk, 2G heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Ik zie bij mijn signaal balkjes wel 3G of H+ staan maar normaliter is dat blauw, en nu is het grijs.
Het moet een hele lokale storing of ander probleem zijn want ik woon in Leidsche Rijn, en toen ik even naar de stad fietste, had ik in de stad wel gewoon weer internet van het 3G / H+ netwerk. Eenmaal weer thuis aangekomen (in de buurt van park grauwaart) worden de signaal balkjes ineens weer grijs en kan ik enkel nog online via wifi, als ik wifi uit zet heb ik geen verbinding met mobiel breedband en kan ik niet eens op google.nl komen.
Later die dag was ik weer even buiten de deur, iets verder Leidsche Rijn in naar een vriend (5 minuten fietsen), en daar had ik dan ineens wel weer internet via mobiel breedband, en nu weer thuis en weer niets.
Ik vind het heel vreemd en omdat ik Ingress speel 😉 hoop ik dat het probleem snel word opgelost.
Om uit te sluiten dat het niet aan het toestel lag heb ik de systeem software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zelfs dat heeft geen effect, ook een nieuwe APN toegevoegd met de juiste instellingen en dat had ook geen effect, bovendien lijkt mij bovenstaande tekst toch genoeg te bewijzen dat het niet aan het toestel lag, aangezien ik op andere locaties wel gewoon verbinding heb.
3 Reacties 3
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Kalder,

kijk eens in dit topic. Is dit bij jou in de buurt?
Kalder
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt ja dat is denk ik wel in de buurt, ik zit op 3541, ik had die storing niet gezien in het storingen forum
Kalder
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Een oplossing om toch internet te kunnen gebruiken is door in te stellen om alleen 2G netwerk te gebruiken, is een stuk trager, maar het werkt wel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic