Jeddax

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Email versturen in buitenland lukt niet

Ik Heb email provider Ziggo (webbased email). Het lukt me niet om vanuit buitenland emails te versturen, zowel niet met 3G als met wifi verbinding. Krijg de melding dat de server niet bereikbaar is.
Nu ingesteld met server uitgaand post 'sendmail.vodafone.nl' ( instructies uit Vodafone online hulp gevolg). Maar werkt ook niet zowel niet met serverpoort 25 als met 465. SSL staat uit. Krijg melding dat SMTP-server 'sendmail.vodafone.nl' niet reageert, controleer de netwerkverbinding en of u de juiste info hebt opgegeven in het veld Server uitgaande post'. 3 maal gecheckt...

Iemand suggesties wat ik zou moeten doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Dit zijn de instellingen die voor mij werken met mijn UPC e-mail account:



Klik onderaan op de authsmtp.vodafone.nl



Klik bij Hoofdserver nogmaals op authsmtp.vodafone.nl



Zet hier de gegevens van je eigen MyVodafone account.

Mocht je nog geen MyVodafone account hebben aangemaakt, ga dan naar https://my.vodafone.nl/ en maak er daar een aan.

Mocht dit bericht je geholpen hebben, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂

Bekijk in context

5 Reacties 5
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Jeddax, de server sendmail.vodafone.nl is inderdaad de juiste, hoewel je ook nog altijd authsmtp.vodafone.nl mag gebruiken. De optie SSL dient aan te staan, wil je dit eens wijzigen? Verificatie van de server is verder vereist. Als het ook dan nog niet werkt, wil je de poort dan eens wijzigen naar 2525 of 587?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Dit zijn de instellingen die voor mij werken met mijn UPC e-mail account:



Klik onderaan op de authsmtp.vodafone.nl



Klik bij Hoofdserver nogmaals op authsmtp.vodafone.nl



Zet hier de gegevens van je eigen MyVodafone account.

Mocht je nog geen MyVodafone account hebben aangemaakt, ga dan naar https://my.vodafone.nl/ en maak er daar een aan.

Mocht dit bericht je geholpen hebben, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
Jeddax
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel Robert, SSL moest aanstaan. Ik heb naast sendmail.vodafone.nl ook de server authsmtp.vodafone.nl als server opgenomen voor uitgaande mails. Het werkt nu wel.
Jeddax
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Optie SSL aangezet en met poort 465 werkt het nu prima. Dank je wel.
strooyer

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robertwebbe Ik heb het nu zo in gevuld als bij jou maar het lukt niet, ergens gaat er wat mis. :@

Ook heb ik gebeld met vodafone en met UPC maar beide zeggen anders qua instellingen

Moet er wel bij zeggen dat ik alleen met vodafone zo''n gedonder heb
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic