SlesoSomeren

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel bereik maar geen normaal gesprek kunnen houden!

Beste Lezers,

Heeft iemand dit al meegemaakt;
We zijn onlangs met al onze bedrijfs abonnementen overgestapt naar Vodafone. Helaas blijkt dit geen slimme beslissing te zijn geweest.
We zitten met ons bedrijf in het buitengebied maar hebben toch goed bereik (althans buiten). Dat we binnen in het pand een slechtere verbinding hadden was te verwachten maar dit zou opgelost kunnen worden met enkele femtocellen!

Nu hebben we deze enkele geplaats op diverse locaties in het pand en blijkt dat de telefoons ook bereik hebben (gemiddeld 3-4 van de 5 streepjes/bolletjes). Niet slecht zou je denken maar ondanks dat het bereik goed lijkt is het bellen een ramp.

Met enige regelmaat zijn we onbereikbaar en ook met onze monteurs op locatie hebben hier last van. Lijn springt direct op voicemail.
90% van de gesprekken die wel doorgang vinden zijn onverstaanbaar doordat het er geluiden wegvallen en de lijn continue hakkelig is.
Ik was benieuwd of meer mensen dit fenomeen kennen; wel bereik maar niet normaal kunnen bellen!!

We gaan contact opnemen om te kijken of dit beter kan worden gemaakt of anders om de abonnementen per direct op te zeggen. We zijn een bedrijf en moeten ten allen tijden goed bereikbaar zijn!!

Zwaar teleurgestelde klant!
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Vervelend dat dit gebeurt.
De femtocellen werken natuurlijk alleen op een 3g netwerk. In de telefoons moet dus het 4g netwerk uitgezet worden.
Daarna zou je altijd kunnen proberen te switchen van netwerk en vervolgens terug te zetten op het vodafone netwerk zodat de simkaart zich opnieuw aanmeldt.
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
Ik kan begrjjpen dat je zakelijk bereikbaar wilt en moet zijn!
Echter heb je heb de femtocel/signaalplus een eigen kleine zendmast voor 3G..
zoals Steven- aangeeft werkt het niet met 4G, 4G is alleen voor internet verkeer...

volg de troubleshooter en wellicht is het antwoord binnen handbereik 🙂
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/signaalplus-troubleshoot.shtml

groetjes
daims
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic