MisterE

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel bereik, geen verbinding / data / sms mogelijk tot opnieuw opstarten

Sinds anderhalve week, omgeving Zwolle, vooral niet in het centrum, onmogelijk om te bellen / internetten / sms te sturen, totdat je je toestel opnieuw opstart...Dan de volledige 3 of 4 streepjes weer, totdat het weer optreedt, maar dat merk je pas als het erg lang stil is 😉
 
Volgens mij past dit probleem eerder onder netwerk dan onder toestelspecifiek ( http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung-toestellen-software/Galaxy-S-Advance-Niet-bereikbaar-berichten-komen-niet-geen-data/td-p/63866 )
 
Lijkt overigens ook op een eerdere (2G?) storing: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/Probleem-met-opzetten-gesprekken-stille-lijnen-29-1-2013/td-p/50766
 
UPDATE: Wat bij mij lijkt te werken is om je toestel zo in te stellen dat 'tie geen gebruik maakt van 3G maar alleen van 2G via: Instellingen, Draadloos en netwerk, Mobiele netwerken, Netwerkmodus: Alleen GSM.
7 Reacties 7
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey MisterE,

Welkom op ons Forum! Het is inderdaad vreemd dat je verbinding wegvalt en pas weer terugkomt na een herstart. Dit lijkt niet met het netwerk zelf te maken, maar het kan wel op een probleem duiden met je telefoon en hoe je telefoon omgaat met het netwerk.

Het kan zijn dat dit probleem met de update die je aangeeft in het andere topic wordt verholpen. Je kunt als test ook eens kijken of het uitschakelen van Cell Broadcasting/infoberichten het probleem oplost.

Om Cell Broadcasting/infoberichten uit te schakelen volg je deze stappen:


  • Startscherm.
  • Druk op Berichten.
  • Druk op de menu-toets.
  • Druk op Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
  • Keer terug naar het Startscherm.
  • Zet de Samsung Galaxy S Advance uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
  • Je toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven.
MisterE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc,
 
Dank voor je bericht. De 4.nog-wat update is er nog niet, ik heb dat cell-broadcasting optie ook geprobeerd, maar ook met dat uitgezet en opnieuw opgestart blijft de fout optreden. Aan het toestel ligt het niet, eerder werkte het goed en ook met de andere 2 toestellen die we hebben gaat het fout, ondanks SIM wissels.
 
Zal dus wel half aan de 3G en half aan de toestellen liggen, soort combi van. Komen wij / jullie toch niet achter, want er wordt niet structureel geanalyseerd en gekeken, het is meer een adhoc brandjes blussen cq hopen dat het over gaat naar mijn idee. Tegen de tijd dat de 3G masten weer up en running zijn / updates erdoor zijn, klaagt er toch niemand meer en zullen we nooit weten wat het was. 
 
De 2G oplossing is voor mij een goede workaround, daar ben ik toch weer mooi via dit forum achtergekomen. Keep up da good work!
 
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Goedemorgen MisterE, bedankt voor het compliment 😉
Indien de eerder beschreven handelingen geen resultaat opleveren willen we het wel degelijk verder onderzoeken.
Het is dan van belang dat we zoveel mogelijk info verzamelen om dit door te kunnen geven aan de technische dienst voor het onderzoek. Kun je bijvoorbeeld aangeven wanneer je dit probleem precies ervaart? Gebeurt het telkens op één locatie of op meerdere plekken? Op welke tijdstppen heb je hier last van, gebruik je op dat moment bepaalde applicaties op je toestel? Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.
MisterE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Rowie,
 
Goed te lezen dat jullie d'r achteraan zitten!
Nav je vragen het volgende:
 
* Het gebeurt op random tijden, een x aantal minuten na (opnieuw) opstarten telefoon. Daar zit geen logica in, soms is het 10 minuten, soms 20 etc.
* Het gebeurt op verschillende locaties, met verschillende toestellen. Ik heb het idee dat het midden in de stad minder is overigens, maar daar ben ik maar 1x geweest, toen trad het probleem niet op.
* Wat betreft applicaties: Geen invloed, heb het bv na gebruik bepaalde apps, maar ook na het niet gebruiken van die bepaalde apps (ofwel, geen "ontlokkende" app oid).
 
Heb je iets aan een log van bv data/tijdstip dat het optreedt en "verbindingsmast"? Weet overigens niet hoe ik dat handig kan loggen, maar moet mogelijk zijn toch?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi MisterE, dit is nuttige informatie voor onze collega's van de technische afdeling! Ik ga het ze in ieder geval doorgeven. Of dit op de korte of lange termijn opgelost wordt durf ik je niet te zeggen. Mocht er iets veranderen kun je ons en andere forumgebruikers updaten via dit of andere topics. Bedankt in ieder geval.
Wendyzon

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem, met een Xperia P, sinds afgelopen woensdag/donderdag.
na het opstarten doet de telefoon even wat hij zou moeten doen, en dan valt alle ineens weer weg. Ik heb hem nu ook op 2G gezet en het lijkt erop alsof hij werkt. Ik heb dit probleem in meerdere delen van het land gehad, zelfs dat het normale bereik (bellen/sms-en) wegviel.. Het toestel werkt prima (heb ik in december ontvangen), dus het zal vrees ik aan Vodafone of de simkaart liggen.... 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Wendy, kijk hier ook eens voor een mogelijke oplossing.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic