CMB

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte netwerkdekking

Ik heb zeer slechte netwerkdekking in Woerden PC 3446 JG. In huis heb ik op veel plekken geen dekking, maar ook buiten is het zoeken naar een plek waar voldoende dekking is om fatsoenlijk te kunnen bellen.
10 Reacties 10
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi CMB, sinds wanneer heb je hier last van en hoe is je netwerkmodus ingesteld? Probeer eens je toestel alleen op het 2G (GPRS) netwerk te gebruiken. Hoe is je dekking/verbinding dan?
CMB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook met 3G uit blijft het netwerk slecht. Max 2 (enkele keer 3) streepjes en gesprekken die uitvallen. Dit is niet alleen binnen, maar ook buiten.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi CMB,

Bedoel je soms het 2G netwerk? Mijn collega had namelijk gevraagd of je het 2G netwerk wilde testen.
CMB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb onder Algemeen/Mobiel Netwerk de optie "Schakel 3G in" op '0' gezet. Hierdoor schakelt het toestel toch over op 2G, of zit die optie elders?

Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
CMB, klopt, als je 3G uitzet zal je toestel vanzelf 2G pakken. Ik begrijp dus dat dit niet veel verbetering geeft? Kun je mij aangeven of je op andere locaties wel goed bereik hebt? En weet je of andere Vodafoneklanten in jouw omgeving hetzelfde ervaren?
CMB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Over het algemeen is het bereik vrij goed. Hier in en rond mijn huis (groot deel van de wijk) is het bereik matig tot slecht. Ik weet niet of anderen hier ook last van hebben.

Ik heb vanavond ook even getest in een ander toestel en dat geeft niet echt betere resultaten.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, het gaat dus om een specifieke postcode. Om welke gaat het?
CMB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
3446 JG.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey Chris,

Ik heb het netwerk op deze locatie voor je nagekeken. Er zijn geen storingen of werkzaamheden bekend. De 2G dekking zou goed moeten zijn. De 3G dekking is inderdaad niet optimaal. Welk probleem ondervind je precies wanneer je telefoon is verbonden met 2G? Heb je dit probleem binnen of buiten?
CMB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Binnen is het met 2G net als bij 3G dat het netwerk geheel wegvalt en de iPhone "Geen Service" aangeeft. Lijkt de laatste tijd zelfs slechter te worden. Wellicht doordat er recent weer een aantal nieuwe huizenblokken in de buurt is bijgekomen. Buiten heb ik niet gecontroleerd met 2G, omdat ik er vanuit ga dat jullie buiten wel 3G dekking kunnen garanderen. Daar betaal ik immers voor!

Wat gaat er gedaan worden aan de "niet optimale" 3G dekking?

Ik hoop dat jullie dit kunnen oplossen, anders stap ik einde van het jaar weer over naar KPN. Het KPN netwerk in mijn buurt (en ook binnen) is namelijk wel optimaal.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic