Meneer_Jansen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Weer geen internet 4G

Een paar dagen geleden kreeg ik een SMS van Vodafone dat 4G er uit heeft gelegen. Dat klopt: ik kon niet op mijn telefoon internetten..

Op de website van Vodafone kan ik hier niets over vinden.

Nu is het alweer zover. Wanneer kan ik weer het internet op met mijn telefoon? Dit is volstrekt onacceptabel. Gebruik maken v/d Openbaar Vervoer app is onmogelijk nu. Dit is een reden om te veranderen van provider.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Meneer_Jansen
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je misschien een Motorola/Lenovo/Asus toestel?
Kijk dan hier voor meer info: https://forum.vodafone.nl/android-17/geen-mobiel-internet-motorola-lenovo-asus-299941

Als je een anders toestel hebt, heb je deze al eens helemaal uitgezet en daarna weer aangezet? Staan de juiste APN instellingen wel juist? De APN controleren doe je via Instellingen - Mobiele netwerk - Mobiele data netwerk.

Voor Apple:
De APN is: live.vodafone.com
Gebruikersnaam is: vodafone
Wachtwoord is: vodafone.
Mocht er nog andere APN's staan, dan mag je deze verwijderen.

Voor Android:
Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Mocht je een iPhone hebben dan kan je ook de netwerkinstellingen resetten, misschien is dit een oplossing. Eventueel zou je nog kunnen kijken wanneer je je SIMkaart in een ander toestel stopt, of het probleem dan is opgelost of niet. Als het dan wel goed werkt ligt het aan de instellingen van het toestel en zou je die, als je een backup hebt gemaakt, een reset kunnen geven. Maar mocht het nu helemaal niet lukken, of je wilt eerst kijken of Vodafone kan helpen, dan zou je de klantenservice van Vodafone kunnen bellen, of door een chat te starten, en te vragen of ze je nummer een reset willen geven. Misschien kan dit ook een oplossing zijn.

Succes en laat nog even weten of het is gelukt

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Meneer_Jansen
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je misschien een Motorola/Lenovo/Asus toestel?
Kijk dan hier voor meer info: https://forum.vodafone.nl/android-17/geen-mobiel-internet-motorola-lenovo-asus-299941

Als je een anders toestel hebt, heb je deze al eens helemaal uitgezet en daarna weer aangezet? Staan de juiste APN instellingen wel juist? De APN controleren doe je via Instellingen - Mobiele netwerk - Mobiele data netwerk.

Voor Apple:
De APN is: live.vodafone.com
Gebruikersnaam is: vodafone
Wachtwoord is: vodafone.
Mocht er nog andere APN's staan, dan mag je deze verwijderen.

Voor Android:
Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Mocht je een iPhone hebben dan kan je ook de netwerkinstellingen resetten, misschien is dit een oplossing. Eventueel zou je nog kunnen kijken wanneer je je SIMkaart in een ander toestel stopt, of het probleem dan is opgelost of niet. Als het dan wel goed werkt ligt het aan de instellingen van het toestel en zou je die, als je een backup hebt gemaakt, een reset kunnen geven. Maar mocht het nu helemaal niet lukken, of je wilt eerst kijken of Vodafone kan helpen, dan zou je de klantenservice van Vodafone kunnen bellen, of door een chat te starten, en te vragen of ze je nummer een reset willen geven. Misschien kan dit ook een oplossing zijn.

Succes en laat nog even weten of het is gelukt
Meneer_Jansen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt voor de supersnelle reactie. Het werkt weer. Vorige keer had ik ook weer gewoon internet gedurende korte tijd. Ik hoop dat het nu permanent is. Want niemand gaat natuurlijk honderden Euro's besteden aan een nieuwe telefoon, louter om bij Vodafone te kunnen blijven.

Thanks :slight_smile:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super om te horen dat het weer werkt Meneer_Jansen
Wat was de oplossing? Dan weten wij ook waaraan het lag.
mrln

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Exact hetzelfde probleem hier op een motorola g7 plus. Vorige week ook een sms gehad van Vodafone over het probleem. En vandaag alweer geen 4G internet. Krijgen we iets van compensatie voor dit gepruts? Of is het handiger om op zoek te gaan naar een provider waar ze wel fatsoenlijk een carrier update kunnen doen?
Meneer_Jansen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
mrln wrote:
Exact hetzelfde probleem hier op een motorola g7 plus. Vorige week ook een sms gehad van Vodafone over het probleem. En vandaag alweer geen 4G internet. Krijgen we iets van compensatie voor dit gepruts? Of is het handiger om op zoek te gaan naar een provider waar ze wel fatsoenlijk een carrier update kunnen doen?


Als de hier aangedragen oplossing niet werkt zou ik naar een andere provider gaan. Was ik gisteren ook al mee bezig tot een vriendelijke forum gebruiker alhier meteen een link postte naar de oplossing van Vodafone zelf. Dat heeft Vodafone een klant gescheeld. En dan vraagt een moderator "Wat was de oplossing?". Gewoon lezen, trutje.

Volgens mij is er nauwelijks verschil meer tussen de providers tegenwoordig. Geen energie stoppen in vechten tegen de bierkaai. Een telecomprovider die zijn zaakjes niet voor elkaar heeft is onacceptabel. Ik bedoel: klieren aan een netwerk dat prima werkte is nergens voor nodig. Is een teken van amateurisme.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is niet nodig om met namen te gaan gooien Meneer_Jansen. Dit is zelfs niet toegestaan. Ik wil je dan ook verzoeken om gewoon aan de regels van de community te houden . Ik vraag het puur uit interesse omdat in het bericht meerde opties staan.
Meneer_Jansen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Steven wrote:
Het is niet nodig om met name te gaan gooien Meneer_Jansen. Dit is zelfs niet toegestaan. Ik wil je dan ook verzoeken om gewoon aan de regels van de community te houden . Ik vraag het puur uit interesse omdat in het bericht meerde opties staan.

Ik besef me dat jij misschien niet eens werkt voor Vodafone. Ik bied je bij deze mijn excuses aan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic