cvproductions

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat zit er nu in mijn postvak in???????

Er staan nu twee berichten in mijn postvak in.
Ze zijn afkomstig van 447904036839.
Dit nummer is mij niet bekend.
Hoe komen ze dan aan mijn nummer, daar bijna niemand dit weet.

Bericht: Congratulation. Your mobile # have won $2,000,000,00 with draw No: 2013/45. For more info and claims contact
- our office on claims.viking@outlook.com
- citybank johnbrooks680@gmail.com

VREEMD!!!!!!
4 Reacties 4
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Dit is Nigeriaanse spam. Ze sturen het naar willekeurige reeksen nummers in de hoop dat er iemand in tuint.
Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die dat doen anders waren ze er wel mee gestopt.

Je kunt er zelfs niets anders aan doen dan waakzaam zijn voor dit soort berichten en gewoon verwijderen als er weer eentje binnen komt. Ik heb er zelf nu ook al een paar gehad, telkens van verschillende nummers.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi cvproductions, wat robert zegt klopt helemaal. Dit zijn buitenlandse spammers die gewoon in grote getale dit soort sms'jes uitsturen in de hoop dat er een keer iemand bijt. Blijkbaar zijn er inderdaad nog genoeg mensen die reageren want anders hielden ze wel op.

Er worden de laatste tijd veel van dit soort berichtjes verzonden en er valt heel weinig tegen te doen. De spammers zelf zitten in het buitenland en ze gebruiken ook steeds andere nummers dus je kunt niet gewoon een nummer blokkeren. En elk nigeriaans nummer blokkeren is ook weer zowat.
We zoeken in ieder geval naar een elegante manier om dit soort berichten van ons netwerk te weren. Het advies blijft hoe dan ook: niet op reageren, gewoon verwijderen.
Als het te mooi om waar te zijn lijkt is het dat meestal ook 😉
cvproductions
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Natuurlijk zijn ze al verwijderd.
Ook op de PC komen deze zaakjes voor.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, inderdaad, het is een gouwe ouwe: http://en.wikipedia.org/wiki/Nigerian_scam
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic