Het gaat allemaal niet vanzelf:
ca een maand geleden heb ik de procedure opgestart om met nummerbehoud over te stappen van KPN naar Vodafone.
Binnen enkele dagen kreeg k een contract, dat zou ingaan op 14 juli.
Omdat ik niets vernam en ook geen SIM kaart ontving ben ik maar eens gaan bellen, daarvoor zocht ik dat telefoonnummer.
Ik kreeg een dame aan de lijn die niets anders voor me kon doen dan mij doorverbinden met weer een dame.
Na alle verificatievragen te hebben afgewerkt meldde ze mij dat ik beter opnieuw kon bellen met 0800 0001 keuze 3. Na ook hier weer alle verificatievragen te hebben afgewerkt bleek er iets niet in orde met het contract. Of ik weer een ander nummer wilde bellen, wat doorverbinden kon niet.
Deze dame meldde mij dat Voadfone mij gisteren en vandaag had proberen te bellen. Inderdaad ben ik tweemaal Anoniem gebeld. Anonieme telefoontjes neem ik niet op omdat ik geen zin heb in telefonische colportage.
Op 0800 0560 kreeg ik een heer aan de lijn met wie ik eerst weer alle verificatievragen afwerkte.
Met hem nam ik alle relevante nummers door: Klantnummer KPN, ICCID, klantnummer Vodafone, en mijn 06 nummer. Hij beloofde mij om de zaak nu asap in orde te maken.
Ik geef Vodafone in overweging om niet meer anoniem te bellen. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom Vodafone zich voor haar identiteit zou moeten schamen. Hoewel, als je dit gestuntel overziet.....
Tevens zou het een goede zaak zijn om als klant niet meemalen voor één probleem door de verificatiebrij te moeten.
Klantvriendelijkheid is een kunst.