Ik heb diverse malen problemen ondervonden met deze blox. Hoewel ik mobiel internet uit heb staan, krijg ik toch regelmatig de melding dat een transactie mijn 1 euro kost... 1 euro.. voor wat!? Ik zit op het WiFi netwerk, mobiele data uit en ook data log in 3G watchdog als mijn Android datalogging zeggen allebei dat ik 0,00Kb heb verbruikt.
Ook al contact gehad met de klantenservice, maar daar kom je ook helemaal niets verder mee (alleen maar aardige frustratie waardoor je bijna je mobiel de raam uit gooit).
De reactie van "Ja, in ons systeem staat dat er een mobiele dataverbinding is gemaakt en ook al is het maar 2 seconden, een verbinding is een verbinding [dus dokken maar]" is wel heel handig gezegt. Vervolgens weten ze ook mooi te zeggen dat ze niet weten waardoor dat is gebeurd en beroepen zich lekker op de privacy regeling dat ze dataverzoeken niet mogen inzien. Ja, zo kan ik dat ook wel spelen. "Ja, sorry, je hebt verbinding gemaakt met onze server, maar hoe of wat, tjsa, dat weet ik niet, maar je moet wel betalen.. [ook al heb je alles uitgeschakeld staan]". Mobiele data uitschakelen in Android zou afdoende moeten zijn om een mobiele dataverbinding te voorkomen, zelfs op de site van Kassa staat een pagina die dit uitlegd: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/tips-om-hoge-rekening-door-dataverbruik-te-voorkomen/speel/1/ .
Dus van de boodschap "Gebruik je niets, dan kost je het ook niets", klopt ook geen ene fluit. Het enige wat de klantenservice daarop weet te melden is vervolgens "We kunnen internet uitschakelen voor je", maar daarmee doe je die hele "gebruik je het niet, kost het je ook niets"-blox teniet en wuiven ze enige verantwoording van zich af.
Ik ben op deze manier al enkele euros kwijtgeraakt. Leuk als het werkt, maar gebruik je niets, dan nog ben je zo nu en dan een euro kwijt.. [sarcasme]Dank je wel Vodafone[/sarcasme]
Dus Rman (topic-opener), bezint eer gij begint.