Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes

Wat bepaald de keuze voor een bepaalde mobiele telefoon?

Er zijn mensen die een speciale voorkeur hebben qua keuze van merk telefoon.
Waar kijkt men naar, waar let men op bij de aanschaf van een nieuwe telefoon?

Ik zal beginnen met mijn voorkeur, welke specificatie voor mij belangrijk is.
Ik kies voor een robuuste telefoon omdat die in mijn soort werk zeer belangrijk is.
Mijn telefoon is een Samsung Galaxy Xcover 2, ip67 waardig. (stofdicht, waterdicht, stootvast)
Dit ip67 waardig zijn is voor mij van zeer groot belang.

Groet,
Friesian
7 Reacties 7
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar @Friesian . Dus Forum-gebruikers, wat vinden jullie belangrijke must-haves voor een toestel?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Mijn must have? Het in ieder geval en high end smartphone is. Wat ik nog meer zoek in en goed toestel is: Goede camera (Full HD + 13 MP), en snelle processor (Quad Core), genoeg RAM (Vanaf 2 RAM) om het toestel vloeiend te laten lopen, en toestel met en mooi interface (Touchwiz), en groot beeldscherm en ook kleurvol (Super Amoled HD, 5,0 inch), en LED flitser voor bij de camera, genoeg opslag ruimte heb en uitbreidbaar kan zijn met en SD kaartje, Android (4.3/4.4), 4G ondersteuning.

Op dit moment heb ik en Samsung Galaxy S4. Dat toestel voldoet namelijk aan al mijn verwachtingen nu hoop ik alleen nog de skin van de Galaxy S5 hierop te zien bij de volgende update.
Friesian
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Hi SamsungExpert.

Het door jou gegeven antwoord bevat duidelijk de specificaties waar je naar kijkt.
Je hebt van mij een kudo ontvangen, dankjewel voor je antwoord.

Groet,
Friesian
chantalcs

Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik kijk naar een telefoon die bij mij past. Welk merk vind ik prettig, wat heeft een telefoon mij te bieden, wat wil ik met een telefoon doen. Natuurlijk moet een telefoon wel snel zijn, want ik irriteer me aan telefoons die vastlopen, omdat ze langzaam zijn. Of gewoon slecht aangeschreven staan. Daarnaast moet een telefoon ook modieus zijn! 😉
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik kijk naar de volgende dingen:


  • Wat wil ik gaan doen met mijn toestel.
    Ik gebruik het heel erg veel maar voornamelijk voor mail, agenda, wat video/audio-streaming en wat social media. Ik wil dus een degelijk scherm, maar de allersnelste processor heb ik ook weer niet nodig. Snel genoeg is snel genoeg
  • Welk OS vind ik prettig.
    iOS werkt echt anders dan android of windows phone. Ik vind zelf prettig dat ik wat vrijheid heb om dingen in te stellen zoals ik dat wil, dus ik neig altijd naar android (maar ben er niet mee getrouwd).
  • Genoeg RAM: niks zo irritant als na het installeren van de helft van de apps die je wilt door je ram zijn en dus niks meer kunnen installeren.
  • Budget. Ik stel een grens voor mezelf, want zoals gezegd, ik wil wel graag de nieuwste iPhone 10 of Galaxy S11, maar als je naar mijn eisenpakket kijkt heb ik die eigenlijk niet nodig 😉
  • Tenslotte: het oog wil ook wat. Als twee toestellen in praktijktests elkaar niks ontlopen, dan kies ik gewoon de mooiste. Ook al is die misschien ietsje langzamer of is zijn camera iets minder goed. Ik maak toch amper foto's (daar heb ik een camera voor) en in het dagelijks gebruik merk ik van dat snelheidsverschil ook niks.

Als mensen mij vragen wat voor telefoon moeten kiezen raad ik ze dan ook aan om vooral goed te kijken wat ze willen met hun telefoon, wat ze prettig vinden werken en vervolgens op basis daarvan hun toestel te kopen.

Friesian
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Ook jullie beiden heb ik een kudo gegeven, dankje.

Groet,
Friesian
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dit is inmiddels al een iets ouder topic. Echter ben ik benieuwd of dit nog steeds hetzelfde is? of kijken we tegenwoordig naar andere punten bij een nieuwe telefoon? Hoe zien jullie dit?
Ikzelf kijk bijvoorbeeld heel erg naar het geluid wat uit een toestel komt (klinkt het lekker etc) Dit omdat ik heel vaak muziek heb opstaan.
Daarnaast moet het toestel een goede camera hebben met verschillende opties, zodat er goede foto's mee gemaakt kunnen worden. En het toestel moet genoeg geheugen hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic