robertwebbe schreef:
@DavidBlaszyk
Mijn antwoord ging specifiek over de Updates app, niet over Wallet en SmartPass.
En ik denk dat de Nexus nooit de Updates app automatisch zal installeren gezien dit het ultieme vanilla toestel is zonder customisatie.
Ondanks dat de Nexus beschikt over NFC kan het zijn dat die niet geschikt is voor Vodafone contactloos betalen. Zover ik begrepen heb zijn er verschillende mogelijkheden om de informatie op te slaan. Het Vodafone product gebruikt een beveiligde simkaart maar er zijn ook toestellen die het opslaan in het toestel zelf, op de micro-SD of zelfs in de cloud. En volgens mij doet de Nexus dat laatste en kan die daarom niet gecertificeerd worden. Maar deze informatie weet ik niet helemaal zeker, hier trekt ik zelf conclusies op basis van allerlei informatie dat ik op internet heb gelezen.
Eigenlijk was de Nexus One (de eerste Nexus telefoon) wel Vodafone branded (ik had er zelfs een).
De Nexus 5 heeft geen micro SD kaart slot, wel een 32 GB interne opslag.
Opslaan in de cloud kan alleen via apps.
Ook is het zo dat Nexus 5 HCE (Host Card Emulation) ondersteunt, wat betekent dat je ook zonder NFC sim kaart contactloos kan betalen (iets wat met name voor Google Wallet gebruikers handig is en dus nutteloos voor Europeanen).
En ja, ik had het ook over de
Updates app.