jvdamme

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wanneer ondersteuning 4G voor de Apple Watch?

Wanneer begint Vodafone met de ondersteuning 4G voor de Apple Watch 3 LTE (4G) en de nieuwe Apple Watch 4? Ik zag dat in andere Europese landen Vodafone wel ondersteuning biedt. Waarom blijft Nederland hierin achter? Heeft dit te maken met wettelijke bepalingen of iets anders? Hierdoor missen veel gebruikers van de Apple Watch een belangrijke functie en dat is natuurlijk jammer. Hoe zit het Vodafone?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi jvdamme

Die vraag is op meerdere plekken ook al geschreven. Vodafone is daar nog mee bezig, zie hier meer info. Dat horloge heeft ook een eSim nodig, daarom dus ook onderstaande info.

Even een stukje tekst dat iCulture heeft geschreven:
Maar kun je deze eSIM en dus dualsim wel in Nederland gebruiken? De Nederlandse providers ondersteunen nog geen eSIM, dus ook niet in de nieuwe iPhone. KPN zegt nog geen plannen te hebben om de eSIM te ondersteunen, terwijl Vodafone aangeeft dat de eSIM wel de aandacht heeft. Op welke termijn Vodafone in Nederland de eSIM dan gaat ondersteunen, is niet bekend. Tot slot biedt ook T-Mobile nog geen ondersteuning voor de eSIM. Ze zijn ermee bezig, maar T-Mobile maakt geen planning bekend.

In het begin hebben ze geschreven, bij de Apple Watch 3, dat ze het voorlopig niet gaan aanbieden en nu met de nieuwe iPhone Xs zeggen ze opeens dat er wel aandacht voor hebben maar nog niet weten wanneer ze er mee gaan beginnen. We zullen dus nog even geduld moeten hebben 😞

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi jvdamme

Die vraag is op meerdere plekken ook al geschreven. Vodafone is daar nog mee bezig, zie hier meer info. Dat horloge heeft ook een eSim nodig, daarom dus ook onderstaande info.

Even een stukje tekst dat iCulture heeft geschreven:
Maar kun je deze eSIM en dus dualsim wel in Nederland gebruiken? De Nederlandse providers ondersteunen nog geen eSIM, dus ook niet in de nieuwe iPhone. KPN zegt nog geen plannen te hebben om de eSIM te ondersteunen, terwijl Vodafone aangeeft dat de eSIM wel de aandacht heeft. Op welke termijn Vodafone in Nederland de eSIM dan gaat ondersteunen, is niet bekend. Tot slot biedt ook T-Mobile nog geen ondersteuning voor de eSIM. Ze zijn ermee bezig, maar T-Mobile maakt geen planning bekend.

In het begin hebben ze geschreven, bij de Apple Watch 3, dat ze het voorlopig niet gaan aanbieden en nu met de nieuwe iPhone Xs zeggen ze opeens dat er wel aandacht voor hebben maar nog niet weten wanneer ze er mee gaan beginnen. We zullen dus nog even geduld moeten hebben 😞
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Dit is dus corporate speak voor we gaan het niet doen tenzij we gedwongen worden. Ik ben met een interruptie van 3 jaar sinds 2000 op hetzelfde netwerk, maar ga nu switchen naar het eerste netwerk in Nederland dat zijn hebzucht opzij zet en denkt aan het belang van zijn klanten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
voda33 wrote:
Dit is dus corporate speak voor we gaan het niet doen tenzij we gedwongen worden. Ik ben met een interruptie van 3 jaar sinds 2000 op hetzelfde netwerk, maar ga nu switchen naar het eerste netwerk in Nederland dat zijn hebzucht opzij zet en denkt aan het belang van zijn klanten.

Oh ja... alsof het aan Vodafone zou moeten liggen?

Apple Pay? Waarom is dat er nog niet? Ligt dat ook aan je bank?
Het hoeft natuurlijk niet aan de Nederlandse markt te liggen. Als Apple het nog niet wil doorgeven in Nederland dan zijn ze hier daar ook afhankelijk van. Zou ik denken?!
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Energieboy wrote:
Oh ja... alsof het aan Vodafone zou moeten liggen?

Apple Pay? Waarom is dat er nog niet? Ligt dat ook aan je bank?
Het hoeft natuurlijk niet aan de Nederlandse markt te liggen. Als Apple het nog niet wil doorgeven in Nederland dan zijn ze hier daar ook afhankelijk van. Zou ik denken?!


Beste Energieboy,

Denk je echt dat het Apple is die het niet wil doorgeven in Nederland???
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Heeft niets met niet willen.... Wat dacht je van alle hoge commissies die Apple wenst op zijn diensten.
Voorheen verdiende iemand nog best aardig aan zijn app, tegenwoordig nog wel maar wel minder. Ze willen steeds meer geld mee verdienen en als bank wil je natuurlijk niet teveel geld achterlaten bij Apple.

Ja, dat denk ik dus!
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Energieboy,

Ik zie dat dus heel anders. Ik weet niet of je misschien een hekel hebt aan Apple, maar feit is dat over het geheel genomen Apple helemaal geen hoger percentage van de app verkoop vraagt dan een aantal jaren geleden.

Je opmerking over Apple Pay begrijp ik nog minder. In je eerdere bericht suggereer je dat Apple het niet zou willen doorgeven in Nederland en dat de banken ervan afhankelijk zijn. In je latere bericht geef je aan dat de banken niet teveel geld willen achterlaten bij Apple. Dat lijken mij twee heel uiteenlopende redeneringen.

Ik ben het overigens wel met je laatste opmerking eens. De banken willen niet teveel geld achterlaten bij Apple. Of de banken te hebberig zijn of Apple te hebberig is valt moeilijk te bewijzen. Persoonlijk denk ik dat de banken het probleem zijn. Ik heb het idee dat ze de hele taart voor zichzelf willen houden terwijl redelijkerwijs Apple als dienstverlener ook een vergoeding zou moeten kunnen verwachten (en ook gezien het feit dat in andere landen banken wel met Apple kunnen werken). Maar ik begrijp dat jij ook goede redenen kunt hebben om Apple als het probleem te zien.
Mrstootshorn

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
ik heb het wel een beetje gehad met er omheen draaien van Vodafone in Nederland. Maar helaas zijn de andere maatschappijen net zo slecht. En dat terwijl net over de grens Vodafone wel alles levert. ...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Als ik geen Apple fan zou zijn dan had ik niets van Apple gehad. Hier komt geen Android en/of Windows in huis, dus dan weet je wel wat ik in huis heb. Alleen maar Apple!

Als Apple met minder provisie zou doen bij Apple Pay aan de banken, dan denk ik, maar dat is mijn mening en gelukkig mag iedereen z’n eigen mening hebben, er al veel sneller Apple Pay zijn. Of misschien willen ze wel teveel info van klanten en zien de banken er daar niets voor? Dat kan ook nog ?

Gelukig hebben we er allemaal een mening over en zullen, zonder dat we het weten, geduldig moeten wachten.
MarkBrantjes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben sinds jaar en dag klant bij Vodafone en Ziggo, maar ik verlaat ze beide voor de eerste provider die de e-sim wil leveren/ configureren. Ik heb een aantal klanten die een alarmkastje hebben mochten ze vallen en die willen allemaal liever een Apple Watch omdat deze minder "speciaal" eruit ziet.
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Mark, zo zit ik er ook in. Ik hoop dat Vodafone zich bedenkt, maar dit is echt een reden om te switchen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Aangezien er meerdere nieuwe topics zijn aangemaakt over eSIM heb ik dit dubbele topic gesloten. Graag voortaan het bestaande topic gebruiken en geen nieuwe aanmaken, zie ook de huisregels.

Zie ook het topic op https://forum.vodafone.nl/apple-ios-15/de-nieuwe-iphones-295981
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic