Hoi dantis, nope, dat doen we niet. Dat zou best oneerlijk zijn toch?
Als je een abonnement verlengt (of een nieuw abonnement afsluit) in een lopende maand betaal je alleen voor het deel van de maand dat nog moet komen de nieuwe abonnementskosten.
Dus stel, je verlengt halverwege de maand je lopende abonnement (dat rekent makkelijk
😉 ). Vanaf dat moment wijzigen we je abonnement naar de nieuwe abonnementsvorm. Voor ons systeem heb je dan een "nieuw" abonnement. Je betaalt dus vanaf dan de nieuwe abonnementskosten en omdat we halverwege de maand zitten betaal je daar maar de helft van.
Het verschil tussen de kosten die je al vooruit betaald hebt en die halve maand nieuwe abonnementskosten wordt automatisch verrekend bij je eerstvolgende rekening. Je betaalt dus nooit x dagen voor niks.
Er is wel een belangrijk detail: omdat je een halve maand nieuw abo betaald krijg je ook een halve maand nieuwe bundels! Dus stel dat je 1GB zou krijgen, dan krijg je die eerste maand vanaf het moment dat je verlengd nog bv 500 MB.
Opzich kun je dus qua kosten verlengen op elk moment dat je wilt. Maar als ik een tip mag geven, dan zou ik het toch doen op één van de eerste dagen van de maand.
Qua kosten maakt het namelijk niks uit maar stel dat je de 29e verlengd, dan krijg je dus nog 2 dagen MB's/minuten/etc. Het risico dat je dan buiten je bundel gaat bestaat, en dat zou zonde zijn.
Samengevat: wat betreft de kosten kun je verlengen wanneer je wilt. Je betaalt niet te veel.
Mijn tip zou toch zijn: verleng ivm de bundels die je krijgt aan het begin van de maand ipv aan het einde.
Goede vraag trouwens. Ik heb de topictitel iets aangepast zodat andere mensen die hier langskomen met dezelfde vraag iets aan je vraag hebben
🙂