RianV

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Waarom op zelfde plek 2 klanten van Vodafone niet allebei 4g ontvangst?

Hallo!

Mijn man en ik zaten net naast elkaar op de bank te kijken naar het 3G/4G ontvangst op onze telefoons. Wij zijn beide klant van Vodafone.
Hij heeft een HTC m8 ofzoiets... En ik een iPhone 5 (ik wrs morgen een iPhone 6s).
Hoe kan het dat hij wel 4G heeft op dezelfde plek en ik niet?
Ook in de regio heft hij steeds meer 4g bereik en ik (nog) niet.... Raar!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Dat kan inderdaad kloppen dat hij wel beschikt over 4G en jij niet. De iPhone 5 ondersteund niet alle frequenties in Nederland waardoor 4G niet overal beschikbaar is voor de iPhone 5 (via de dekkingskaart kun je bekijken waar je 4G ontvangst hebt op je iPhone 5). De HTC M8 zal overal in Nederland waar 4G beschikbaar is verbinding maken en ook andere fabrikanten als Samsung, Sony en LG deze ondersteunen wel dejuiste frequenties.

Met de iPhone 5 heb je in de grote steden het meeste 4G bereik. Waar geen 4G is maak je gebruik van het 3G netwerk.
Mocht je morgen je iPhone 6s ontvangen of bestellen dan kun je wel gebruik maken van het 4G netwerk! Let wel op voor het gebruik voor mobiel internet binnenhuis wordt voor en goed bereik Wi-Fi aangeraden en zo blijf je in je bundel.

Bekijk in context

4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Dat kan inderdaad kloppen dat hij wel beschikt over 4G en jij niet. De iPhone 5 ondersteund niet alle frequenties in Nederland waardoor 4G niet overal beschikbaar is voor de iPhone 5 (via de dekkingskaart kun je bekijken waar je 4G ontvangst hebt op je iPhone 5). De HTC M8 zal overal in Nederland waar 4G beschikbaar is verbinding maken en ook andere fabrikanten als Samsung, Sony en LG deze ondersteunen wel dejuiste frequenties.

Met de iPhone 5 heb je in de grote steden het meeste 4G bereik. Waar geen 4G is maak je gebruik van het 3G netwerk.
Mocht je morgen je iPhone 6s ontvangen of bestellen dan kun je wel gebruik maken van het 4G netwerk! Let wel op voor het gebruik voor mobiel internet binnenhuis wordt voor en goed bereik Wi-Fi aangeraden en zo blijf je in je bundel.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Kortom: de Apple iPhone 5 kan niet overweg met de 800 MHz - frequentie.
En dat kunnen vrijwel alle overige smartphones, die 4G-ready zijn, wel.
Dus ook de HTC One M8.
De 800 MHz - frequentie is de 4G-frequentie die als basis gebruikt wordt. En de meeste 4G-antennes van Vodafone bieden ontvangst voor die 800 MHz - frequentie.

Dus de Apple iPhone 5 kan alleen gebruik maken van een andere 4G-frequentie die alleen in grote steden wordt ondersteund.

De Apple iPhone 6 , de Apple iPhone 6 plus en de Apple iPhone 6s kunnen wel met de 800 MHz - frequentie omgaan.
Dus heb je daarmee hetzelfde bereik als je man, als je samen op dezelfde bank zit.

Succes!

Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Aangezien hier al andere topics voor bestaan, o.a. dit topic zal ik dit topic sluiten en op een later moment archiveren.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic