margrietfran

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

datalimiet

Ik krijg net een smsje van vodafone dat mijn datakosten zijn opgelopen tot boven de 100 euro.
Hier snap ik niks van. Mijn abbonnement is een bel+sms+web vaak. Ik heb nog nooit zo veel data gebruikt.
De afgelopen maanden had ik ook altijd internet aanstaan (24/7) en ben ik nooit boven mijn bundel uitgestegen.
Ik schrik dus enorm en hoop dat dit een fout is! Wie weet er meer van?
7 Reacties 7
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo margrietfran, welkom op het forum. Wat er precies gebeurd is kan ik zo niet direct aangeven, maar het is wel zo dat met de huidige datasnelheden een toestel snel veel MB's kan verstoken. Als het dan bv in de nacht back-ups doet, apps update of er bv per ongeluk youtube wordt gekeken via 3G ipv wifi, dan gaat het hard.
Kijk bv eens naar dit rekenvoorbeeld (en naar dingen die je kunt doen om dataverbruik te controleren en in de hand te houden).

Ik zou daarnaast even contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen bekijken op welke tijdstippen er precies hoeveel verbruikt is door je toestel.
Nanda23

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik nu ook.. ik kreeg ook een smsje dat ik 100 euro moet betalen door datagebruik en nu kan ik niet meer internetten via 3g.. ik snap er ook niks van.. ik zit overal op wifi..
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Nanda23, zonder iets meer info kan ik helaas weinig toevoegen aan mijn eerdere antwoord: qua internetsnelheid is een paar gigabyte verbruiken zo gebeurd. Maar zoals ik ook al zei bij het rekenvoorbeeld, er moet een app of systeem op je toestel zijn dat het verbruikt heeft.

Wat je zou kunnen doen is checken in je toestel wat dat aangeeft voor verbruik, en of er een app uit springt. Je toestel zelf meet wat het doet en hoewel het niet altijd alles meet, geeft het wel een goede indicatie.

Bij android vind je dit via instellingen -> gegevensgebruik en bij iPhones staat het onder instellingen - netwerk.

Als je daar een bepaalde app ziet die veel verbruikt dan kun je die minder gebruiken, of als het automatisch gaat hem zijn nek om draaien. Als er gewoon overall wat meer gebruik is dan er in de bundel zit, dan kun je daar ook iets mee denk ik 🙂
Mil1970

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste medewerkers,

Van de week kreeg ik ineens een sms van Vodafone dat mijn datalimiet was overschreden en ik 100,00 euro kosten heb!!!!! Ik kon het niet geloven! Ik heb al jaaaaaren een bel+sms+Web abb. en heb altijd per maand rond de 21,00 euro aan kosten.... Ik zit alleen maar op wifi... Hoe kan dit! Ik slaap er niet van... kan ook Vodafone niet bereiken...
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is inderdaad erg schrikken
Echter vind ik het knap dat iemand "altijd" op Wi-Fi zit. Aangezien dat met deze kosten niet mogelijk is.
Bekijk eens het volgende topic http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...
Hier kun je precies zien hoe je telefoon kan instellen en hoe dit te voorkomen.Denk hierbij aan het afsluiten van apps,limiet instellen van je telefoon, slimme netwerk wissel etc.
Tevens kan het ook zo zijn dat een Wi-Fi provider storing heeft. Neem bijvoorbeeld ziggo de afgelopen dagen.

Het is de afgelopen tijd erg druk geweest bij de klantenservice. Mijn collega's proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen. Ik raad je aan om het op een ander tijdstip te proberen of eventueel via de chat of op Facebook. Houd tevens de notificatie sms'jes bij de hand met de tijdstippen en de datum waarop deze verstuurd zijn zodat deze ook gecontroleerd kunnen worden.
Via my Vodafone kun je zien wanneer de data sessie hebben plaats gevonden. In jouw telefoon kun je zien waaraan onder gegevens verbruik.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic